اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزش واقعی یارانه ۱۰هزار تومان شده است



اخبار,اخبار اقتصادی , دریافت یارانه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کاهش ارزش پول گفت: پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال ۸۹ در زمانی آغاز شد که دلار، ۱۲۰۰ تومان بود و اکنون با دلار ۳۵۰۰ تومانی ارزش واقعی این ۴۵ هزار تومان به اندازه ۱۰ هزار تومان سال۸۹ است.

به گزارش تسنیم، هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری به عنوان مخالف کلیات لایحه بودجه سال 94 گفت: بر اساس ماده یک قانون محاسبات عمومی، مهمترین ویژگی بودجه ، تبعیت کمی و کیفی آن  از برنامه پنجم توسعه است .

وی با بیان اینکه بودجه  سال 94 بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی نیست، افزود: مهمترین مسئله  ، بودجه  ریزی عملیاتی است و باید بهره وری در بودجه دیده شود .

قوامی گفت: قطع وابستگی بودجه به نفت در سال پایانی برنامه پنجم توسعه نکته  مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت .

وی افزود: اکنون باید سهم صندوق توسعه ملی  از درآمدهای نفتی 34 درصد باشد در حالی که  الان 20 درصد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  اینها نشان  می دهد بودجه  سال 94 تبعیت کمی و کیفی  با برنامه پنجم توسعه ندارد.

وی گفت: در بودجه سال  94 ، ده هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت گذاشته شده است  در حالی که بانکها  22 درصد سود می دهند و با این شرایط کسی نمی رود  اوراق مشارکت بخرد و در نتیجه دچار کسری بودجه پنهان می شویم .

قوامی افزود: باید ماده 215 برنامه پنجم توسعه رعایت شود که در بودجه سال 94 رعایت نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه  از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هیچ کدام از دولت ها، منابعی را که باید به تولید اختصاص داده می شد، اختصاص ندادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: هدف اصلی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، کمک به واحدهای تولیدی و نوسازی ماشین آلات برای کاهش مصرف انرژی بود .

قوامی گفت: با توجه به اینکه پرداخت یارانه ها در سال 94 با کسری منابع مواجه خواهد شد لذا دولت فرصت کمک به تولید را نخواهد داشت  .

وی با اشاره به افزایش تورم و کاهش ارزش پول افزود: پرداخت یارانه 45 هزار تومانی در سال 89 در زمانی آغاز شد که دلار، 1200 تومان بود و اکنون با دلار 3500 تومانی ارزش واقعی این 45 هزار تومان به اندازه 10 هزار تومان سال 89 است بنابراین این یارانه کمک چندانی به مردم نمی کند و نیاز تولید را هم برآورده نمی کند .

قوامی با بیان اینکه حدود 300 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم گفت: معمولا افراد پردرآمد در تور مالیاتی دولت قرار  نمی گیرند  و تنها افراد کم درآمد مانند کارمندان در تور مالیاتی دولت هستند.

وی در پایان سخنان خود از مردم خواست در این شرایط سخت اقتصادی دولت و مجلس شورای اسلامی را یاری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش همه از جمله دولت و مجلس  فائق آمدن بر مشکلات است اما نباید از مشکلات  ساختاری بودجه چشم پوشی کنیم.

قوامی تاکید کرد: بودجه باید با اهداف برنامه پنجم توسعه همخوانی داشته باشد.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
پایداری در مدیریت کسب و کار ارزش و ارزش آفرینی ارزش واقعی فرصت طلبی در تجارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ واقعی دلار چقدر است؟/ کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی



نرخ واقعی دلار چقدر است؟/ کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی

همشهری اقتصاد در شماره جدید خود (شهریورماه) در گزارش‌هایی ویژه، نرخ واقعی دلار در ایران و کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی از 45 به 28 هزار تومان را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله "همشهری اقتصاد" در شماره شهریورماه خود در پرونده‌ای ویژه‌ای به بررسی بازار ارز در سالجاری پرداخته و در این باره گزارش‌ها و گفتگوهایی از کارشناسان منتشر کرده است.

گزارش آماری همراه با جداول از تاثیر تورم بر دهک‌های مختلف جامعه پس از هدفمندی یارانه‌ها با تیتر "فشار تورمی فقرا 4.5 درصد بالاتر از ثروتمندان" در این شماره مجله همشهری اقتصاد خودنمایی می‌کند.

این مجله در شماره شهریور ماه خود با بررسی سیر تحولات هدفمندی یارانه‌ها از کاهش ارزش واقعی یارانه نقدی از 45 به 28 هزار تومان گزارش داده است.

 همشهری اقتصاد در شماره شهریورماه در پرونده‌ای ویژه موضوع جنگ ارزی میان چین و آمریکا به روایت کارشناسان را در میزگردی مورد کنکاش قرار داده است.  در شماره جدید همشهری اقتصاد مطالبات مقام معظم رهبری از دولت به مناسبت هفته دولت و عملکرد اشتغالی دولت مورد بررسی قرار گرفته و گفتگوهایی با برخی اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس انجام شده است. 

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در شماره شهریورماه، همشهری اقتصاد نگاهی ویژه به آخرین وضعیت وعده وزیر راه و شهرسازی مبنی بر صاحب خانه شدن همه ایرانیان داشته و موضوع خانه های خالی از سکنه نیز بحث و بررسی شده است. 

"CNG رو به انقراض! "، " داستان چند مشت دلاری که به ضرر بازار سرمایه است"، " نرخ بیکاری فقط در آمارها کاهش یافت"، "یک خانه از هر 13 خانه خالی است"، "مسکن در پردیس متری یک میلیون و 800 هزار تومان"، "اسباب‌کشی پتروشیمی از غرب به شرق"، "پرفروش ترین‌های بازار لپ تاپ کدام هستند؟" و "20 میلیارد تومان زیان روزانه تصادفات به ایران است"، عنوان چندین گزارش محوری همشهری اقتصاد در شماره شهریورماه است. 

همچنین در این شماره گزارش‌هایی با عناوین "سیاست دوگانه دولت در حمایت از تولید"، "نوسان شدید واگذاری‌های صنعتی اصل 44"، " نقطه آغازین سرمایه اجتماعی کجاست؟"، "جنجال مرغی از کجا آمد؟"، "اقتصادجهان؛ از به‌هم ریختگی و بی‌ثباتی تا تلاش برای بقا" و "چرا اسپانیا نمی تواند از بحران اقتصادی خارج شود؟" منتشر شده است.  شماره شهریورماه همشهری اقتصاد در 230 صفحه و به قیمت 2500 تومان به روی دکه‌های روزنامه‌فروشی آمده است./مهر