اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارزان ترین و گران ترین بنزین های جهان



اخبار,اخبار اقتصادی ,گران ترین بنزین های جهان

 

اخبار اقتصادی - ارزان ترین و گران ترین بنزین های جهان

بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، ایران پنجمین بنزین ارزان دنیا را به بازار داخل عرضه می کند.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، همچنان ونزوئلا پرچمدار عرضه ارزان ترین بنزین جهان است. هر لیتر بنزین در این کشور آمریکای لاتین چیزی در حدود 28 تومان معادل 0.04 دلار قیمت گذاری شده است.

قیمت بنزین در نروژ به عنوان عرضه کننده گران ترین بنزین جهان، 231.5 برابر قیمت بنزین در ونزوئلاست.

عربستان با قیمت 0.45 دلار در هر گالن دومین عرضه کننده بنزین ارزان در جهان محسوب می شود. هر لیتر بنزین در این کشور خشک و بیابانی حدود 322 تومان عرضه می شود.

قیمت بنزین در کویت معادل 0.79 دلار در هر گالن است که این کشور را از این نظر در جایگاه سومین کشور عرضه کننده بنزین ارزان در جهان قرار داده است. هر لیتر بنزین در کویت نیز حدود 565 تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت 1.38 دلاری هر گالن بنزین در مصر، جایگاه چهارمین کشور عرضه کننده بنزین ارزان جهان را برای این کشور به ارمغان آورده است. هر لیتر بنزین در این کشور بحران زده 988 تومان اعلام شده است.

هر گالن بنزین در ایران معادل 1.42 دلار عرضه می شود که از این نظر بنزین ایران پنجمین بنزین ارزان جهان محسوب می شود. هر لیتر بنزین در بازار ایران 1000 تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر نروژ گران ترین بنزین جهان را عرضه می کند. این کشور اروپایی هر گالن بنزین را با قیمت معادل 9.26 دلار در داخل خود عرضه می کند. هر لیتر بنزین با قیمت 6600 تومان در این کشور عرضه می شود.

از سوی دیگر ترکیه دومین بنزین گران جهان را به بازار داخل خود عرضه می کند به گونه ای که هر گالن بنزین در این کشور نیمه اروپایی 8.44 دلار عرضه می شود که معادل 6 هزار تومان در هر لیتر است.

هنگ کنگ از جمله کشورهایی محسوب می شود که قیمت بنزین نسبت به دیگر کشورها در آن بالاست. هر گالن بنزین در هنگ کنگ معادل 8.12 دلار عرضه می شود و این کشور در مقام سومین کشور عرضه کننده بنزین گران در جهان قرار گرفته است. هر لیتر بنزین هنگ کنگ 5.8 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت بنزین در ایتالیا معادل 8.11 دلار است که با این قیمت ایتالیا چهارمین کشور جهان از نظر بالا بودن قیمت بنزین است. هر لیتر بنزین در این کشور اروپایی 5.8 هزار تومان است.

هلند از جمله کشورهای عرضه کننده بنزین با نرخ بالاست. این کشور اروپایی نیز هر گالن بنزین را 8.07 دلار به شهروندان خود عرضه می کند که معادل 5.7 هزار تومان در هر لیتر است.

هر گالن بنزین معادل 3.7 لیتر و نرخ دلار بر اساس هر دلار 2650 تومان در نظر گرفته شده است.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
خودرو گران می شود یا ارزان؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی ارزان‌ ترین و گران‌ ترین بنزین جهان


با توجه به اینکه این روز‌ها قیمت نفت خام و برنت شمال در بازار نیویورک و لندن دچار نوسانات مثبت و منفی بسیاری بوده، قصد داریم به بررسی قیمت بنزین در کشورهای مختلف بپردازیم.

باشگاه خبرنگاران: با توجه به اینکه این روز‌ها قیمت نفت خام و برنت شمال در بازار نیویورک و لندن دچار نوسانات مثبت و منفی بسیاری بوده، قصد داریم به بررسی قیمت بنزین در کشورهای مختلف بپردازیم و ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورهای عرضه کننده بنزین را به طور اجمالی با تبدیل قیمت به تومان، معرفی کنیم.


ابتدا ارزان‌ترین کشور‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱) ونزوئلا ارزان‌ترین کشور عرضه کننده بنزین کنونی جهان است؛ چرا که در کاراکاس پایتخت این کشور، بنزین هر لیتر ۲ پنی معادل ۴۰ تومان عرضه می‌شود و در برخی شهرهای دیگر این کشور، گران‌ترین قیمت، ۳ پنی معادل ۶۰ تومان است. هوگوچاوز رییس جمهور ونزوئلا یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت، تثبیت قیمت بنزین را یکی از سیاست‌های خودش می‌داند.

۲) عربستان سعودی، دومین کشور عرضه کننده بنزین ارزان قیمت بوده و در تمامی شهرهای این کشور، از جمله ریاض بنزین هر لیتر ۸ پنی معادل ۱۶۰ تومان عرضه می‌شود.

۳) در کشور لیبی نهمین تولیدکننده بزرگ نفتی، بنزین هر لیتر ۹ پنی معادل۱۸۰ تومان عرضه می‌شود.

۴) در کشور ترکمنستان، خودروداران هر ماهه ۱۲۰ لیتر بنزین رایگان سهمیه دارند و قیمت هر لیتر بنزین آزاد در این کشور آسیای میانه، ۱۲ پنی معادل ۲۴۰ تومان است.

۵) در بحرین متوسط بهای هر لیتر بنزین در این جزیره کوچک ۱۳ پنی معادل ۳۶۰ تومان است.

۶) کویت پنجمین عرضه کننده بنزین ارزان قیمت با عرضه هر لیتر ۱۴ پنی معادل ۲۸۰ تومان است.

۷) در کشور قطر، میانگین عرضه بنزین هر لیتر ۱۵ پنی معادل ۳۰۰ تومان است.

۸) در کشور مصر، قیمت عرضه بنزین لیتری ۱۹ پنی معادل ۳۸۰ تومان است.

۹) در کشور عمان، از جنوب غرب آسیا با تولید ۶۰ هزار بشکه نفت در هر روز، عرضه بنزین هر لیتر با قیمت ۲۰ پنی معادل ۴۰۰ تومان است.

۱۰) در کشور الجزایر نیز دهمین تولیدکننده نفت و نهمین صادرکننده بزرگ نفت دنیا، قیمت بنزین هر لیتر ۲۰ پنی معادل ۴۰۰ تومان است.

گران‌ترین کشورهای عرضه کننده بنزین کدامند؟

۱) در کشور اریتره، بنزین هر لیتر ۱۸۰ پنی معادل ۳۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

۲) در پایتخت کشور نروژ، یعنی اسلو میانگین قیمت هر لیتر، یک پوند و ۶۴ پنی معادل ۳۲۸۰ تومان عرضه می‌شود.

۳) در کشور انگلیس، میانگین قیمت هر لیتر بنزین، یک پوند و ۴۰ پنی یعنی ۲۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

۴) در هلند میانگین قیمت عرضه بنزین هر گالن ۳۶/۸ دلار برابر با ۲ دلار و ۲۲ سنت برای هر لیتر یعنی ۲۶۸۰ تومان می‌شود.

۵) در کشور ایرلند جنوبی، میانگین قیمت عرضه بنزین هر گالن ۲۷/۸ دلار برابر با هر لیتر ۲ دلار و ۱۸ سنت یعنی ۲۶۷۲ تومان می‌شود.

۶) میانگین قیمت عرضه هر گالن بنزین در بلژیک، ۸ دلار و ۲۲ سنت یعنی هر لیتر ۲ دلار و ۱۷ سنت برابر با ۲۶۶۲ تومان است.

۷) میانگین عرضه هر گالن بنزین در فرانسه، ۰۳۶/۸ دلار برابر با هر لیتر ۲ دلار و ۱۲ سنت یعنی ۲۵۹۹ برای هر لیتر تمام می‌شود.

۸) در کشور آلمان، عرضه هر گالن بنزین ۸۶/۷ دلار برابر با هر لیتر ۲ دلار و ۷ سنت یعنی ۲۵۳۷ تومان هر لیتر تمام می‌شود.

۹) در کشور پرتغال عرضه هر گالن بنزین، ۷ دلار و ۸۳ سنت برابر با ۲ دلار و ۶ سنت در هر لیتر یعنی ۲۵۳۶ تومان است.

۱۰) ایتالیا دهمین کشور عرضه کننده بنزین گران جهان است؛ چرا که در این کشور هر گالن بنزین، ۷دلار و ۷۳ سنت برابر با ۲ دلار و ۶ سنت در هر لیتر، یعنی ۲۵۰۱ تومان عرضه می‌شود.

۱۱) در کشور دانمارک عرضه هر گالن بنزین، ۷ دلار و ۷۱ سنت یعنی هر لیتر ۲ دلار و ۳ سنت معادل ۲۴۸۸ تومان است.

۱۲) در کشور آمریکا، میانگین عرضه هر گالن بنزین، ۳ دلار و ۴۵ سنت یعنی ۹۱ سنت در هر لیتر معادل ۱۱۱۵ تومان است.