اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردوی امید برای بهارستان


دومین جلسه فراکسیون امید مجلس دهم، روز گذشته در سالن کنفرانس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزار شد. جلسه‌ای که دستور کار آن تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون بود و البته این برنامه پشت درهای بسته انجام شد.

روزنامه شرق: دومین جلسه فراکسیون امید مجلس دهم، روز گذشته در سالن کنفرانس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، برگزار شد. جلسه‌ای که دستور کار آن تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون بود و البته این برنامه پشت درهای بسته انجام شد.

 در میان نمایندگان حاضر در این مراسم که منتخبان لیست امید در سراسر کشور بودند، حضور مسعود پزشکیان و علی مطهری باز هم معنای خاصی داشت.  

پس از بررسی مواد اساسنامه و تصویب آن، انتخاب رئیس فراکسیون به دلیل اینکه هیچ کاندیدایی به جز عارف نامزد این سمت نبود، بدون برگه و با قیام و قعود انجام شد که تمامی اعضای فراکسیون به‌عنوان موافق ریاست عارف قیام کردند.

پس از آن بود که ٢٣ نفر به‌عنوان نامزد عضویت در هیأت‌رئیسه موقت، اعلام کاندیداتوری کردند تا از میان آنها، هشت عضو دیگر هیأت‌رئیسه با رأی اعضای حاضر انتخاب شوند. محمدعلی وکیلی، مصطفی کواکبیان، بهرام پارسایی، محمود صادقی، محمدرضا تابش، علی نوبخت، الیاس حضرتی، قاسم میرزایی نیکو، فاطمه سعیدی، شهاب‌الدین بیمقدار، معصومه آقاپور، حسین امیری‌خامکانی، مسعود رضایی، احمد مازنی، بهروز بنیادی، پروانه مافی، محمود نگهبان‌سلامی، غلامرضا تاجگردون، پروانه سلحشوری، فریده اولادقباد، محمد فیضی، محمدرضا منصوری، رامین نورقلی‌پور و تربتی‌نژاد اسامی ٢٣ نامزد عضویت در هیأت‌رئیسه فراکسیون بود که پس از شمارش آرا به‌ترتیب تاجگردون، تابش، مازنی، حضرتی، صادقی، کواکبیان، وکیلی و نوبخت به‌عنوان اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون انتخاب شدند. آنچه در این میان بیش از همه جلب توجه می‌کرد، نحوه اداره جلسه از سوی عارف بود؛ معاون‌اول رئیس دولت اصلاحات که برخی از منتقدانش درباره توانایی او در اداره جلسه تردیدهایی مطرح می‌کردند، با اداره مطلوب و منظم این جلسه، تحسین حاضران را برانگیخت.

در بخش دوم این همایش و پس از اعلام نتایج انتخابات هیأت‌رئیسه، محمدرضا عارف به‌عنوان رئیس فراکسیون امید، در سخنانی با یادآوری اینکه مردم جواب خیلی خوبی به ائتلاف امید دادند، از نمایندگانی که با تماس تلفنی از فراکسیون حمایت کرده و اعلام کرده‌‌اند که امکان حضور در این جلسه را ندارند تشکر کرد و گفت: «فراکسیون امید باید با همه فراکسیون‌های مجلس همکاری کند». عارف با بیان اینکه بعد از انتخابات خرداد ٩٢ نشاطی در کشور احساس شد و روند بعد از خرداد ٩٢، حاکمیت اخلاق، عقلانیت و تدبیر بود و استمرار این موضوع، خواست جامعه بود، افزود: «مجلسی می‌خواهیم که رقیب دولت نباشد». نفر اول انتخابات تهران و رئیس فراکسیون امید با تأکید بر اینکه مردم به فهرستی رأی دادند که مبنای آن اخلاق بود، گفت: «همه فراکسیون‌ها باید در مدیریت مجلس مشارکت كنند و برنامه ششم احتمالا اولین خروجی مجلس دهم خواهد بود». او همچنین با بیان اینکه هیأت‌رئیسه موقت یک‌ماهه است، گفت: «امیدواریم هیأت‌رئیسه موقت بتواند در این مدت، با بررسی نمایندگان عضو فراکسیون، برای عضویت آنها در کمیسیون‌های مختلف مجلس برنامه‌ریزی کند».

پس از سخنان عارف، محمدرضا تابش که در انتخابات هیأت‌رئیسه به‌عنوان نفر دوم انتخاب شده بود، در سخنانی از انتخاب‌نشدن هیچ‌یک از زنان و نماینده‌های اقلیت مذهبی در هیأت‌رئیسه انتقاد کرد. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه حضور‌نداشتن نماینده زنان و اقلیت‌ها در ترکیب هیأت‌رئیسه، با نگاه و شعارهای ما اصلاح‌طلبان تناسب ندارد و اعلام کرد با کناره‌گیری خودش و دکتر وکیلی که برای این کار اعلام آمادگی کرده است، قصد دارد راه را برای ورود نفرات نهم و دهم که یک نماینده اهل تسنن (محمود نگهبان سلامی) و یک نماینده زن (فاطمه سعیدی) بودند، به هیأت‌رئیسه باز کند. این سخنان تابش با تشویق حاضران همراه شد؛ اما در نهایت نظر هیأت‌رئیسه این بود که این ایراد در انتخابات هیأت‌رئیسه دائمی که ماه آینده و بعد از معلوم‌شدن تکلیف هیأت‌رئیسه مجلس برگزار خواهد شد، رفع شود.

اما این یک سوی ماجرا بود و در سوی دیگر و درحالی‌که جلسه فراکسیون امید از ساعت سه آغاز شده بود، اصولگرایان نیز برای همایشی در محل مجلس مشروطه که از ساعت ١٧:٣٠ آغاز می‌شد، فراخوانده شده بودند. همایشی که در پیام دعوت آن آمده بود: «سرور ارجمند جناب آقای... به استحضار می‌رسد، همایش بزرگ مجلس ولایی و اخلاق‌مدار، سه‌شنبه ٢٨ اردیبهشت از ساعت ١٧:٣٠ لغایت ٢١ به صرف شام در محل مجلس شورای اسلامی ساختمان مشروطه با حضور دکتر علی لاریجانی و میهمانان ویژه برگزار می‌گردد.»

 دعوت‌کننده مراسم هم که نامش در انتهای این پیامک آمده بود، این‌گونه معرفی شده بود: «مجید حسنی- عضو شورای هماهنگی جمعی از منتخبین مجلس دهم».

این در حالی بود که خبر برگزاری این همایش تا بعداز‌ظهر دیروز چند بار تأیید و تکذیب شد. ظهر دیروز و بعد از جلسه علنی، نقوی‌حسینی در راهروهای مجلس و در گفت‌وگو با ایلنا، تصریح کرد جلسه بعدازظهر ساختمان مشروطه برگزار نمی‌شود و حتی به خبرنگارانی که گفته شده بود می‌توانند در این جلسه حضور داشته باشند، خبر لغو جلسه اعلام شد؛ اما ساعاتی بعد این جلسه پشت درهای بسته برگزار شد و این در حالی بود که برخی از نمایندگان از تلاش‌های جهانبخش محبی‌نیا برای برگزاری این جلسه خبر می‌دادند و این موضوع را با تلاش محبی‌نیا برای قرارگرفتن در میان نامزدهای نایب‌رئیسی مجلس از سوی فراکسیون اصولگرایان مرتبط می‌دانستند. در این بین برگزاری همایشی به میزبانی حزب اعتدال و توسعه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی که از ساعت هفت شب گذشته و به صرف شام بود، باعث شد برخی از چهره‌های نزدیک به لاریجانی هم در جلسه بعدازظهر ساختمان مشروطه حاضر نباشند.

اما در کنار این تحولاتی که حالا با نزدیک‌شدن به زمان آغاز‌به‌کار مجلس دهم و جدی‌ترشدن بحث رقابت برای احراز کرسی ریاست مجلس، هر روز فرازوفرود تازه‌ای پیدا می‌کند، یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید هم در سخنانی در حاشیه همایش این فراکسیون، از برخی عهدشکنی‌های منتخبان لیست امید به‌شدت انتقاد کرد و در کنار آن از پیوستن حدود ٣٠ نماینده مستقل به این فراکسیون خبر داد. مصطفی کواکبیان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه به نظر می‌رسد راه تعامل بر سر ریاست مجلس، با برخوردهایی که دوستان داشتند بسته شده و تکلیف ریاست در صحن علنی مشخص خواهد شد، اعلام کرد: «البته همچنان امکان تعامل درباره سایر جایگاه‌های هیأت‌رئیسه و نحوه اداره مجلس وجود دارد».

کواکبیان با بیان اینکه از نظر اعضای فراکسیون امید، عارف بهترین گزینه برای ریاست مجلس است، افزود: «این انتخاب در راستای‌‌ همان توقعی است که مردم در هفتم اسفند و ۱۰ اردیبهشت از منتخبان داشتند. در این مدت با تعدادی از منتخبان مستقل رایزنی کردیم و بر‌همین‌اساس بیش از ۳۰ نفر از نیروهای مستقل که حتی در لیست امید نبودند اعلام کردند به فراکسیون امید می‌پیوندد و آن را تقویت خواهند کرد؛ البته ما انتظار داشتیم کسانی که به نام لیست امید انتخاب شدند براساس تعهداخلاقی و شرعی به این فراکسیون بپیوندند و عهد شکنی با مردم نداشته باشند». این نماینده منتخب مردم تهران همچنین با بیان اینکه ما هرگز نمی‌خواهیم از بزرگان اصلاحات و شخصیت‌های مؤثر نظام دراین‌زمینه هزینه کنیم و باور داریم که دولت هم نباید به این ماجرا وارد شود، تصریح کرد: «بقیه اعضای کابینه هم باید بی‌طرفی خود را در عمل ثابت کنند؛ متأسفانه عده‌ای از معاونان پارلمانی وزرا و برخی از دوستان با عدم تبعیت از دستور رئیس دولت با برخی نمایندگان تماس می‌گیرند و با وعده و وعید می‌خواهند نظر آنها را برگردانند».

کواکبیان با بیان اینکه تعداد کسانی که تمایل به تداوم همکاری با فراکسیون امید ندارند، بسیار انگشت‌شمار است گفت: «وقتی میثاق‌نامه را امضا می‌کنیم اگر برخلاف نظر فراکسیون عمل کنیم از نظر اخلاقی، درست نیست».  کواکبیان نمایندگانی که خود را مستقل می‌نامند به سه دسته تقسیم کرد و گفت: «دسته اول نمایندگانی هستند که چون می‌دانستند با عنوان اصولگرا، نمی‌توانند رأی بیاورند، با عنوان مستقل در حوزه‌های انتخابیه‌شان خود را معرفی کردند؛ دسته دوم کسانی هستند که از بیم ردصلاحیت‌شدن در صورت اعلام اصلاح‌طلبی، خود را مستقل معرفی کرده‌‌اند و دسته سوم هم کسانی هستند که هواشناسی خوبی دارند و با اسم مستقل می‌آیند تا هر زمان باد به هر سمت وزید، به همان طرف حرکت کنند». او بعد از ارائه این تحلیل از اقدام برخی از افراد که با لیست امید به مجلس راه یافته‌‌اند و حالا زمزمه‌های راه‌اندازی فراکسیون مستقلین را از آنها می‌شنویم، این کار را غیراخلاقی و این نوع فراکسیون‌ها را مقطعی دانست.


ویدیو مرتبط :
اردوی کشوری نشاط و امید 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاکپور 28 بازیکن را به اردوی تیم ملی امید دعوت کرد



اخبار,اخبار ورزشی, فوتبال  ایران

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی امید جهت اعزام به اردوی کشور هلند از سوی محمد خاکپور اعلام شد.

به گزارش فارس به نقل از سایت رسمی فدراسیون، اردوی تیم ملی امید در راستای آماده سازی جهت حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک 2016 از تاریخ 8 تا 18 شهریور در کشور هلند برگزار می شود. بر همین اساس ملی پوشان دعوت شده باید عصر روز شنبه هفتم شهریور ماه با حضور در هتل المپیک خود را به کادرفنی تیم ملی معرفی کنند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی به شرح زیر است:

اصفهان: احسان پهلوان، صائب محبی، رضا شکاری (ذوب آهن) حسین فاضلی، علی کریمی (سپاهان)

خراسان رضوی: محمدحسین مرادمند (پدیده مشهد) علیرضا نقی زاده (سیاه جامگان)

تهران: امیر ارسلان مطهری، علی محسن زاده، رضا علیاری، آرش رضاوند، محمد دانشگر (نفت تهران) وحید حیدریه، احمد نورالهی، میلاد کمندانی (پرسپولیس) روزبه چشمی، بهنام برزای، فرشید اسماعیلی، سیدمحسن کریمی (استقلال) امیر عابدزاده، مهرداد محمدی (راه آهن) ماهان رحمانی (سایپا)

فارس: ایمان سلیمی (فجر سپاسی)

آذربایجان شرقی: شاهین ثاقبی (تراکتورسازی تبریز)

خوزستان: گودرز داودی، رضا کرم اله چعب (نفت مسجد سلیمان) بهمن جهان تیغ (فولاد) علی عبداله زاده (صنعت نفت)

 احبار ورزشی  -  فارس