اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردوغان : کاخ سفید برای من نیست، برای مردم ترکیه است




اخبار بین الملل -  اردوغان : کاخ سفید برای من نیست، برای مردم ترکیه است

رهبر مخالفان ترکیه: من به او (اردوغان) می گویم شما در کاخ جدیدت بنشین و اعتبار کسب کن. رضا ضراب را هم به عنوان دبیر کل حزبت تعیین کن تا بیشتر او را ببینی. خانم "هولیا افشار" (خواننده معروف ترکیه) را هم سمت راستت بنشان تا از اعتبار او هم کمک بگیری.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت "کاخ سفید " که اقامتگاه جدید رییس جمهور ترکیه در آنکارا است، متعلق به او نیست بلکه ساختمانی است که با پول مردم ترکیه ساخته شده و برای مردم این کشور است.

به گزارش عصر ایران نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه اردوغان شب گذشته در مراسم اعطای نشان ریاست جمهوری به اهالی هنر و فرهنگ ترکیه ، در پاسخ به انتقاد ها از ساخت کاخ مجلل ریاست جمهوری ، گفت او به هیچ وجه توجهی به این انتقادها نمی کند.

اردوغان با اشاره به اینکه ساخت این کاخ برای مقام ریاست جمهوری ترکیه و از پول مردم ترکیه بوده است، گفت: این کاخ برای من نیست و پول آن از مالیات مردم تامین شده است و این کاخ برای مردم ترکیه است.

رییس جمهور ترکیه در ماه های گذشته به دلیل ساخت "کاخ سفید" و اقامت در آنجا مورد انتقاد احزاب مخالف و بخش اعظمی از افکار عمومی ترکیه و رسانه ها بوده است.

کاخ سفید در آنکارا

اخبار,اخباربین الملل,کاخ سفید در ترکیه


کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف " جمهوریخواه خلق" روز گذشته و ساعاتی پیش از اظهارات اردوغان بار دیگر با انتقاد از ساخت این کاخ ، رییس جمهور ترکیه را متهم کرد که به دلیل عقده کسب اعتبار دست به ساخت این کاخ زده است.

قلیچدار اوغلو در سخنانی کنایه آمیز گفت:" اردوغان به هر شکل و به هر طریقی می خواهد با من رقابت کند و در صدر اخبار باشد... من به او می گویم شما در کاخ جدیدت بنشین و اعتبار کسب کن. رضا ضراب را هم به عنوان دبیر کل حزب تعیین کن تا بیشتر او را ببینی. خانم "هولیا افشار" (خواننده معروف ترکیه) را هم سمت راستت بنشان تا از اعتبار او هم کمک بگیری."

کاخ سفید اردوغان  تا کنون دو میهمان عالی رتبه داشته است که نخستین آنها هفته گذشته " پاپ فرانسیس" رهبر کاتولیک های جهان و دومین آنها ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بوده است.

دولت اردوغان می گوید به دلیل قرار داشتن کاخ چانکایا (اقامتگاه سابق روسای جمهور ترکیه) در منطقه ای در داخل شهر آنکارا و ایجاد اخلال در ترافیک شهری ، ساخت کاخ سفید در دستور کار قرار گرفته تا برنامه های میزبانی از میهمانان خارجی و ضیافت های رسمی با کمترین میزان اخلال در ترافیک شهری آنکارا انجام شود.

ساخت این کاخ به گفته وزیر اقتصاد ترکیه بیش از 600 میلیون دلار هزینه در برداشته است. گفته می شود این کاخ پس از اقامتگاه سلطان برونئی مجلل ترین و بزرگ ترین اقامتگاه یک مقام رسمی کشوری در جهان است. کاخ سفید بیش از هزار اتاق دارد.

 

 اخبار بین الملل  - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
کاخ مجلل*اردوغان*رئیس جمهور ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوغان : انتقاد ما از اسراییل به کاخ سفید چه ربطی دارد؟



اردوغان,انتقاد اردوغان ازامریکا

اردوغان : انتقاد ما از اسراییل به کاخ سفید چه ربطی دارد؟

چرا دردولت های گذشته مشارکت ترکیه در قالب ناتو در اقصی نقاط دنیا از سومالی و افغانستان گرفته تا بالکان و... مورد انتقاد نبود ولی امروز موضع گیری ترکیه در قبال تحولات کشور همسایه سوریه محل اشکال و ایراد است !

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به انتقاد آمریکا از موضع دولت آنکارا در قبال اسراییل واکنش نشان داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه اردوغان در سخنانی در جمع مردم "ریزه " درباره اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید درباره موضع دولت ترکیه در قبال اسراییل گفت : چرا آمریکا وقتی ما از اسراییل انتقاد می کنیم ناراحت می شود؟

اردوغان پیشتر در اظهاراتی مدعی شده بود که اسراییل در پشت صحنه خلع محمد مرسی رییس جمهور مخلوع مصر از قدرت قرار دارد. این اظهارات اردوغان واکنش کاخ سفید را در پی داشت و آمریکا از این نوع موضعگیری نخست وزیر ترکیه انتقاد کرده بود.

اما اردوغان در واکنش به انتقاد آمریکا گفت:" حالا دیدید چه کسانی واقعا به دموکراسی و صندوق رای پای بند اند؟ وقتی صندوق رای به نفعشان باشد از آن حمایت می کنند و وقتی به ضررشان باشد به آن اعتنایی نمی کنند! وقتی من این را می گویم سریعا کاخ سفید واکنش نشان می دهد و می گویند از این اظهارات متاثر شدیم ! چرا؟

اردوغان افزود:" مگر مخاطب این حرف های من آمریکا بود که کاخ سفید واکنش نشان می دهد. منظور حرف های من به طور صریح اسراییل بود . چرا آمریکا واکنش نشان می دهد ؟ چرا آمریکا یک  کشور غیر عضو ناتو را به متحد عضو ناتوی خود (ترکیه) ترجیح می دهد. این مساله از نظر عدم اعمال استانداردهای دو گانه بسیار مهم است."

اردوغان در ادامه با ادعای اینکه بشار اسد عامل حمله اخیر شیمیایی به حومه دمشق بوده است، گفت که خداود انتقام شهدای این حادثه را از اسد خواهد گرفت.

وی با رد این انتقادهای اپوزیسیون ترکیه از این مساله که دولت اردوغان با تندروی های خود در قبال تحولات سوریه و مصر در منطقه تنها مانده است، گفت:" چرا دردولت های گذشته مشارکت ترکیه در قالب ناتو در اقصی نقاط دنیا از سومالی و افغانستان گرفته تا بالکان و... مورد انتقاد نبود ولی امروز موضع گیری ترکیه در قبال تحولات کشور همسایه سوریه محل اشکال و ایراد است !/عصرایران