اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردوغان عالی‌ترین نشان ترکیه را به پادشاه عربستان داد (+عکس)



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«اردوغان» مدال جمهوری ترکیه را به گردن «ملک سلمان» آویخت

پادشاه عربستان که دیروز وارد ترکیه شده بود، امروز در کاخ ریاست‌جمهوری با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز در کاخ ریاست‌جمهور در آنکارا با «ملک سلمان» پادشاه عربستان که عصر روز گذشته وارد ترکیه شده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان در این دیدار به پادشاه عربستان، مدال افتخار جمهوری ترکیه اعطا کرد و گفت: ما از تلاش‌های ملک سلمان درباره مسائل منطقه و قضایای موجود تقدیر می‌کنیم و وی به منزله سوپاپ امنیت در منطقه است. دوستی و برادری عمیق و قدیمی ما در این مدالی که با محبت تمام به ملک سلمان اعطاء کردیم، نشان داده می‌شود.

ملک سلمان نیز پس از دریافت این مدال گفت: این مدال به معنای تکریم شخص من نیست بلکه تکریم کشور عربستان سعودی است. من از رجب طیب اردوغان برای اعطای این مدال تقدیر می‌کنم و آنچه که ما و ترکیه را به هم وصل کرده، اصل دین حنیف اسلام است.

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، عصر دیروز در پاسخ به دعوت رسمی رئیس‌جمهور ترکیه، پس از پایان سفر 5 روزه‌اش به مصر، عازم آنکارا شد. در صدر استقبال‌کنندگان پادشاه عربستان، شخص اردوغان حضور داشت.

علاوه بر او، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه، «محمد کلیچدار» استاندار آنکارا، سرلشکر «متین ایدیلی» فرماندهی نظامی آنکارا، «ابراهیم جکجک» شهردار این شهر و شماری از سفرای کشورهای عربی حاضر در ترکیه از جمله سفیر عربستان و اعضای این سفارتخانه حضور داشتند.

پس از استراحتی کوتاه در سالن تشریفات فرودگاه، ملک سلمان و اردوغان سوار بر خودرویی ویژه، راهی مقر ویژه پادشاه شدند.

وی قرار است دو روز در آنکارا بماند و سپس برای شرکت در نشست سران عضو سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار خواهد شد، راهی این شهر شود.

 

 


ویدیو مرتبط :
بیعت دانش آموزان با عکس پادشاه جدید عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه اقامت 18 میلیون دلاری پادشاه عربستان در نشست جی بیست در ترکیه (+عکس)



با حضور پادشاه عربستان و هیات هزار نفره همراه او حدود 15 درصد از قیمت پرداختی بابت خرید این هتل تنها در عرض کمتر از دو هفته به جیب صاحبان جدید آن خواهد رفت.

پادشاه عربستان به منظور شرکت در نشست سران موسوم به " جی بیست" یک هتل را به مدت 18 روز در شهر آنتالیا ترکیه رزرو کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه حریت ترکیه سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان قرار است به همراه هیاتی هزار نفره در نشست جی بیست که قرار است 15 و 16 نوامبر (8 روز دیگر) در شهر آنتالیا ترکیه برگزار شود، شرکت کند.

او برای اقامت هتل لوکس "قصر ماردان" را انتخاب کرده  و به مدت 18 روز تمامی اتاق ها و سوئیت های این هتل در اختیار هیات عربستانی خواهد بود. برای این منظور دولت عربستان 18 میلیون دلار پول به این هتل پرداخت کرده است.

هتل قصر ماردان به مدت 18 روز در اختیار تیم امنیتی سعودی خواهد بود و بدین منظور یک تیم خدمه کامل به همراه آشپزها و سر آشپز مخصوص چند روز پیش از حضور ملک سلمان در هتل مستقر خواهند شد.

هتل "قصر ماردان " در سال 2009 افتتاح شد و برای مراسم افتتاحیه آن چهره های مشهوری چون " ماریا کری" ، شارون استون، مونیکا بلوچی، تام جونز و مقاماتی چون نورسلطان نظر بایف رییس جمهور قزاقستان حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه این هتل تنها بیش از 9 هزار تن شن طلایی رنگ از مصر سفارش داده شده بود تا اطراف آن با این شن ها پوشانده شود.

این هتل اخیرا در مزایده ای به فروش گذاشته شده است و در خرداد ماه سال جاری "هالک بانک " ترکیه این هتل را به قیمت 360 میلیون لیره (120 میلیون دلار) خریداری کرده است. قیمت پیشنهادی اولیه این هتل 719 میلیون لیره بوده است.

فروش نازل این هتل در حالی است که این هتل 6 سال پیش با هزینه ای بالغ بر 1.4 میلیارد دلار از سوی "تلمان اسماعیل اف" سرمایه دار آذری الاصل روسیه راه اندازی شده بود اما در ماه های گذشته دخل و خاج این هتل از تعادل خارج شد و به دلیل بدهی 65 میلیون دلاری اسماعیل اف به بانک، در نهایت تصمیم به فروش آن گرفته شد.

با حضور پادشاه عربستان و هیات هزار نفره همراه او حدود 15 درصد از قیمت پرداختی بابت خرید این هتل تنها در عرض کمتر از دو هفته به جیب صاحبان جدید آن خواهد رفت.

نمای بیرونی و داخلی هتل " ماردان پالاس " در آنتالیا

 

اخبار,اخبار بین الملل ,پادشاه عربستان

 

اخبار,اخبار بین الملل ,پادشاه عربستان

 

اخبار,اخبار بین الملل ,پادشاه عربستان

 

اخبار بین الملل - عصر ایران