اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردوغان خطاب به سیپراس: کراواتت کو؟


رجب طیب اردوغان در حاشیه اجلاس دو روزه بشردوستانه سازمان ملل در استانبول، به هنگام دیدار با نخست وزیر یونان، با ترکیبی از زبان‌های انگلیسی و ترکی از وی پرسید، چرا کراوات نداری؟

خبرگزاری ایسنا: رجب طیب اردوغان در حاشیه اجلاس دو روزه بشردوستانه سازمان ملل در استانبول، به هنگام دیدار با نخست وزیر یونان، با ترکیبی از زبان‌های انگلیسی و ترکی از وی پرسید، چرا کراوات نداری؟

پس از این سوال، هر دو رهبر خندیدند؛ اردوغان کراواتی را به عنوان هدیه به سیپراس داده بود اما الکسیس سیپراس استفاده از این گونه آویزهای زینتی را اقدامی تحقیر آمیز می‌داند.

رئیس جمهور ترکیه پس از این سوال به نخست وزیر یونان یادآور شد که به وی یک کراوات به عنوان هدیه داده بود و سیپراس در پاسخ اطمینان داد که دفعه بعد از آن استفاده خواهد کرد.

اردوغان معمولا کمتر از زبان انگلیسی استفاده می‌کند و همواره تیتروار این زبان را به کار می‌برد. به طور نمونه می‌توان به اجلاس داووس در سال 2009 اشاره کرد که با گفتن عبارت "یک دقیقه" به زبان انگلیسی شیمون پرز، رئیس سابق رژیم صهیونیستی را متوقف و انتقاداتش از حملات اسرائیل به غزه را ادامه داد اقدامی که مورد استقبال بسیاری از مدافعان آزادی فلسطین قرار گرفت.


ویدیو مرتبط :
وقتی داعش، اردوغان را خائن خطاب می کند!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اردوغان خطاب به ایران، چین و روسیه: تاریخ شما را نمی بخشد!



اردوغان خطاب به ایران، چین و روسیه: تاریخ شما را نمی بخشد!

نخست وزیر ترکیه در جریان یک سخنرانی در کنگره حزب عدالت و توسعه، اظهارات تندی خطاب به ایران، چین و روسیه،‌ درباره حمایت از دولت بشار اسد، به زبان آورد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : نخست وزیر ترکیه در جریان یک سخنرانی در کنگره حزب عدالت و توسعه، اظهارات تندی خطاب به ایران، چین و روسیه،‌ درباره حمایت از دولت بشار اسد، به زبان آورد.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز ؛ رجب طیب اردوغان از این کشورها خواست تا دست از حمایت از حکومت سوریه بردارند، چرا که تاریخ آنها را نخواهد بخشید!

نخست‌وزیر ترکیه که در کنگرۀ حزب عدالت و توسعه سخن می‌گفت، با لحنی تند و عصبانی، دولت‌های حامی رژیم سوریه را خطاب قرار داد و گفت: "ما به روسیه، چین و همچنین به ایران می‌گوییم: لطفاً در رفتار کنونی خود تجدیدنظر کنید. تاریخ کسانی را که در کنار این رژیم‌ها می‌ایستند، نمی‌بخشد".

وی در حالی این اظهارات را به زبان آورد که لحظاتی قبل از سخنرانی او ، خالد مشعل از از وی به عنوان «رهبر جهان اسلا» نام برده بود.

ترکیه که پیشتر از نزدیکان حکومت سوریه بود، از آغاز اعتراض‌ها در آن کشور، موضعی سخت در قبال بشار اسد اتخاذ کرده است. 

رویترز در پایان نوشت: روسیه و چین تا کنون مانع از تصویب تحریم‌های بین المللی علیه سوریه شده‌اند و ایران نزدیکترین حامی حکومت بشار اسد در منطقه محسوب می‌شود./انتخاب