اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردوغان:برای توسعه حاضریم مساجد را نیز تخریب کنیم!



نخست‌وزیر ترکیه ,تخریب مساجد

اردوغان:برای توسعه حاضریم مساجد را نیز تخریب کنیم!

اردوغان افزود: برای توسعه و خدمت به مردم امکان دارد هر چیزی قربانی شود. این اقدام نه تنها خدمت به ترکیه بلکه خدمت به جهان است.

نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به اعتراضات حامیان محیط زیست در استانبول، تاکید کرد حاضراست برای اجرای پروژه‌های عمرانی، مساجد را نیز تخریب و در مکانی دیگر احداث کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العهد لبنان، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان داشت: ما به ملت خدمت می‌کنیم وامکان دارد برای رسیدن به منافع ملت هرچیزی را قربانی کنیم، پس در صورتی که مسجد نیز در مسیر راه قرار گرفته باشد حاضریم آن را تخریب و در مکانی دیگر ‌باز آن را بنا کنیم.

عملیات احداث سومین پل در اطراف میدان تقسم استانبول در ژوئن گذشته آغاز شده که این امر اعتراض دوستداران محیط زیست را برانگیخ. طرفداران محیط زیست معتقدند این پل جنگل‌های سر سبز استانبول را نابود می‌کند.

پیشتر وزارت جنگل‌ها و منابع آبی ترکیه شمار درختانی را که قطع خواهد شد بیش از 300 هزار درخت ارزیابی کرده بود این در حالیست که گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالا تعداد بیشتری درخت قطع خواهد شد.

اردوغان افزود: برای توسعه و خدمت به مردم امکان دارد هر چیزی قربانی شود. این اقدام نه تنها خدمت به ترکیه بلکه خدمت به جهان است.

وی مخالفان ترکیه را که دست به تظاهرات ضد دولتی میزنند "راهزنان معاصر" خواند. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تخریب مساجد برای رضای خدا !!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توسعه مسجدالحرام یا تخریب میراث نبوی؟!


پادشاه عربستان در بازدید اخیر خود از طرح توسعه مسجدالحرام، بر تسریع روند ساخت‌وسازها تأکید کرده، اما شاید کمتر کسی بداند بخشی از میراث پیامبر اکرم (ص) در جریان این طرح در حال تخریب است.

خبرگزاری ایسنا: پادشاه عربستان در بازدید اخیر خود از طرح توسعه مسجدالحرام، بر تسریع روند ساخت‌وسازها تأکید کرده، اما شاید کمتر کسی بداند بخشی از میراث پیامبر اکرم (ص) در جریان این طرح در حال تخریب است.

چند سالی است جریان ساخت‌وساز برج‌ها و بازسازی بخش‌های مختلف مسجدالحرام موجبات نگرانی مسلمانان را فراهم آورده است. برج ساعت بزرگترین نماد این تغییر و تحولات است که در هر جای مسجدالحرام باشید، خودنمایی می‌کند.

در این میان تصویری منتشر شده که هزینه‌های مادی و معنوی پرداخت شده در جهت این تحقق یافتن این طرح سعودی‌ها را مشخص کرده است:

خانه خدیجه (سلام‌الله علیها)‌ و ...

خانه خدیجه ام‌المومنین همسر پیامبر شاید بارزترین تخریب در جریان این ساخت‌وسازها بوده؛ این خانه به طور کامل از بین رفته است! این منطقه پس از مذاکرات بسیار به مدت کوتاهی مورد حفاری باستان‌شناسی قرار گرفت و اشیائی که قدمتشان به دوران حیات حضرت محمد (ص) برمی‌گشت، در این مکان پیدا شدند.

خانه محل تولد پیامبر اسلام (صلوت الله علیه)

بنایی که زمانی مکان زندگی حضرت محمد (ص) بود، تنها چند متر با مسجدالحرام فاصله دارد، این ساختمان اکنون نقش کتابخانه را ایفا می‌کند! مسلمانان نگرانند با توسعه بیشتر ساخت‌وسازها این محل هم به سرنوشت خانه حضرت خدیجه (س) دچار شود.

برج ساعت به جای یک کوه!

جالب است بدانید که به جز هزینه مصالح ساختمانی، یک کوه از بین رفته تا برج ساعت بالای سر زائران مکه مکرمه سبز شود. مقامات سعودی اذعان دارند برای ساخت این برج و آسمان‌خراش‌های اطراف آن که اکثرا هتل‌های مجلل هستند، یک کوه کامل و قلعه قرن هجدهمی «اجیاد» که به عثمانی‌ها تعلق داشت، تخریب شد.

هزینه 690 میلیون پوندی

مسئولان عربستانی اعلام کرده‌اند به منظور ایجاد فضای لازم برای پذیرش جمعیت روزافزون حجاج، طرح توسعه‌ای را با هزینه تخمینی 690 میلیون پوند ارائه کرده‌اند. بسیاری از خانه‌ها و ساختمان‌هایی که در مسیر این ساخت‌وسازها قرار داشتند، کوبیده شده‌اند و به احتمال زیاد ستون‌های عثمانی و عباسی در قسمت شرقی مسجدالحرام هم طی این روند از بین خواهند رفت.

رسانه‌های عربستان چندی پیش اعلام کردند: هدف از سه مرحله توسعه مسجدالحرام، در خود جای دادن بیشترین تعداد زائران است تا ظرفیت آن پس از اتمام طرح به دو میلیون نمازگزار در آن واحد برسد. این طرح مساحتی یک میلیون و 260 هزار مترمربع را شامل می‌شود. برنامه ارائه شده برای افزایش گنجایش صحن طواف تا 107 هزار نفر در ساعت است.