اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردوغان: از هر خانواده 3 بچه می خواهم!


رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که برای انجام دیداری رسمی از آلمان به این کشور سفر کرده است تاکید کرد که از خانواده های ترکیه ای می خواهد تا دستکم 3 فرزند داشته باشند.

عصر ایران: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که برای انجام دیداری رسمی از آلمان به این کشور سفر کرده است تاکید کرد که از خانواده های ترکیه ای می خواهد تا دستکم 3 فرزند داشته باشند.

اردوغان در نخستین روز سفر خود به آلمان روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه "دویچه وله " ضمن اعلام این مطلب افزود که درصورتی که هر خانواده ترکیه ای 3 فرزند بیاورند تا سال 2037 ترکیه آلمان را به لحاظ میزان جمعیت پشت سر گذاشته و پرجمعیت ترین کشور اروپا می شود.

اردوغان تاکید کرد : " من چنین ترکیه ای می خواهم . می خواهم جمعیت مان همیشه جوان بماند. با جمعیتی جوان و آموزش دیده در همه عرصه ها موفق خواهیم شد."

وی افزود :" باید نگاهمان به جمعیت عوض شود و به کارکرد آن توجه کنیم اصل موفقیت در واقع ریشه انسانی دارد. در اقتصاد همواره به مفاهیمی چون سرمایه ، کار ، تولید ، مصرف و... توجه می شود . من معتقدم نه ؛اقتصاد یک عنصر دارد و آن انسان است،چون کار از انسان مشتق می شود و اگر انسان باشد کار هست و کار بدون انسان معنا ندارد.

اگر انسان باشد سرمایه است اگر نباشد سرمایه ای هم در کار نخواهد بود، اگر انسان باشد تولید هست و اگر نباشد تولیدی هم نخواهد بود و همین طور مصرف با انسان معنا می یابد .اگر انسان نباشد هیچ کدام از اینها هم نخواهد بود.از این رو باید همه توجهمان به داشتن جمعیت جوان و آموزش دیده باشد."


این نخستین بار نیست که اردوغان خواستار افزایش جمعیت ترکیه شده است و این در حالی است که از نظر بسیاری از منتقدان اروپایی ورود ترکیه به اتحادیه اروپا، یکی ازموانع اصلی ورود این کشور به این اتحادیه نگرانی کشورهای بزرگ اروپایی از عضویت ترکیه به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشورها در این اتحادیه است.

منتقدان دولت اردوغان در داخل هم سیاست ترویج افزایش جمعیت را به چالش کشیده و افزایش جمعیت ترکیه بدون داشتن زیر ساخت های اقتصادی را سبب گسترش فقر و کاهش رفاه طبقه متوسط می دانند.

جمعیت ترکیه هم اکنون حدود 77 میلیون نفر برآورد می شود و این در حالی است که بیش از 4 میلیون ترکیه ای نیز در سرتاسر جهان به ویژه در کشورهای اروپایی زندگی می کنند.


ویدیو مرتبط :
گزارش گلوبالریسرچ و افشا ارتباط خانواده اردوغان با داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زندی : دیگر نمی خواهم در ایران زندگی کنم/خانواده زندی::رضایتنامه پسرمان را بده



زندی : دیگر نمی خواهم در ایران زندگی کنم

فریدون زندی دیگر نمی خواهد در ایران زندگی کند و پیشنهاد الاهلی قطر را فرصت خوبی برای سرعت بخشیدن به تصمیم خود می داند.

به گزارش سایت الکاس قطر ، فریدون زندی هافبک ملی پوش تیم استقلال تهران این روزها به شدت ساز جدایی از ایران می زند و دیگر قصد ندارد در ایران زندگی کند. این بازیکن که چندسالی است در فوتبال ایران توپ می زند با پیشنهاد تیم الاهلی قطر که در لیگ دسته دوم قطر قرار دارد ، تصمیم دارد ایران را ترک کند و به عضویت این تیم درآید.به نظر تصمیم زندی برای ترک ایران و لیگ خلیج فارس بسیار جدی است ، اما باید دید واکنش مسئولان استقلال به این تصمیم چه خواهد بود. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درخواست خانواده زندی از قلعه نویی :رضایتنامه پسرمان را بده

قلعه نویی با این در خواست مخالفت کرد اما با اصرار شدید پدر و مادر زندی رو به رو شد که از او می خواستند با این جدایی موافقت کند

سایت گل - فریدون زندی تصمیم خود را برای رفتن از ایران گرفته است . زندی که می داند تا زمانی که کی روش مربی تیم ملی است فرصت پوشیدن تیم ایران را پیدا نمی کند به دنبال یک تیم کم دردسر برای دادامه فوتبال است.. او که با جنجال خبری از بوندس لیگا به فوتبال ایران آمد از زمان حضور در فوتبال ایران سیر نزولی در فوتبال داشته است . ترک بوندس لیگاو رفتن به لیگ بی کیفیت قبرس و سپس سقوط با استیل آذین و دوری طولانی مدت از تیم ملی و آمدن به استقلال که از او یک ستاره نساخت !

حالا فری قصد رفتن از فوتبال ایران را دارد و این بار هم او قصد دارد سیر نزولی خود را با حضور در لیگ دسته دوم قطر ادامه دهد و برای جدایی از استقلال هر کاری می کند .

در تمرین دیروز استقلال قلعه نویی دو مهمان ویژه داشت . پدر و مادر زندی به تمرین استقلال آمده بودند تا از سرمربی استقلال درخواست کنند تا اجازه رفتن از تیم را به فریدون بدهد . قلعه نویی با این در خواست مخالفت کرد اما با اصرار شدید پدر و مادر زندی رو به رو شد که از او می خواستند با این جدایی موافقت کند ./سایت گل