اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اردبیل 12 درجه سردتر می‌شود


دمای هوای اردبیل طی روزهای آینده بین 8 تا 12 درجه کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری ایسنا: دمای هوای اردبیل طی روزهای آینده بین 8 تا 12 درجه کاهش خواهد یافت.

 مدیریت بحران استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: به موجب اعلام اداره کل هواشناسی استان، تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیشیابی هواشناسی بیانگر آن است که طی روزهای آینده با نفوذ سامانه سرد و بارشی، جو استان دستخوش تغییرات عمده‌ای شده و از اواخر امروز (یکشنبه 25 آبان 93) این سامانه وارد استان خواهد شد.

با ورود این سامانه، بادهای سرد شمالی استان را فراگرفته و آسمان غالب مناطق استان پوشیده از ابر و در مناطقی مه‌آلود خواهد شد.

دمای هوا از روز دوشنبه (فردا) تا روز سه‌شنبه بین 8 تا 12 درجه کاهش خواهد یافت و فعالیت بارشی آن در شمال استان به صورت باران پراکنده، در مناطق مرکزی به صورت برف پراکنده و در مناطق جنوبی به صورت برف نسبتا قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

اوج بارندگی‌ها در جنوب استان و از دوشنبه شب تا صبح سه‌شنبه خواهد بود.

گفتنی است بارش در ارتفاعات و گردنه‌های استان به صورت کولاک برف و مه غلیظ پیش‌بینی شده و بر این اساس اختلال در تردد وسائط نقلیه در جاده‌های مواصلاتی استان انتظار می‌رود.

این اداره کل ضمن اعلام آماده باش به کلیه شوراهای مدیریت بحران شهرستان‌های تابعه از مردم نیز خواسته است موارد ایمنی را حتما" رعایت کنند.


ویدیو مرتبط :
‫روابط آمریکا و روسیه سردتر از دوران جنگ سرد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تا آخر هفته، هوا 12 درجه سردتر می شود


کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش 12 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: پایتخت نیز در این ایام نیمه ابری و گاهی اوقات شاهد بارش باران، ورزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

خبرگزاری میزان: کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش 12 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده خبر داد و گفت: پایتخت نیز در این ایام نیمه ابری و گاهی اوقات شاهد بارش باران، ورزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود.

فاطمه گودرزی درباره وضعیت هوا در سه روز آینده گفت: امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در نوار شمالی شاهد تشدید بارش دراستان‌های ساحلی دریای خزر هستیم. همچنین برمیزان بارش‌های در استان‌های نیمه غربی و دامنه‌های البرز افزوده می‌شود. در حقیقت این سامانه تا روز چهارشنبه در نیمه شمالی کشور فعال بوده و روز پنجشنبه دامنه‌های شرقی البرز و روز جمعه در شمال شرق فعال است.

او در ادامه با بیان این مطلب که در حقیقت دریای خزر در این ایام مواج خواهد بود، گفت: همچنین خلیج فارس فردا سه‌شنبه مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور به وضعیت هوا در پایتخت اشاره کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته از سوی این سازمان آسمان پایتخت امروز و فردا نیمه ابری و در گاهی اوقات شاهد بارش باران، ورزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود. در حقیقت در این ایام دما در پایتخت 4 تا 5 درجه‌ کاهش می یابد.

گودرزی در ادامه گفت: طبق آخرین اخطاریه سازمان هواشناسی، به علت بارش شدید برف طی امروز و فردا اختلال در تردد و لغزنده شدن جاده های مواصلاتی و در برخی مناطقی که بارندگی دارند، نیز پیش بینی می‌شود.

 در حقیقت تمامی راه‌های ارتباطی کوهستانی همچون استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان،خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، چهارمحال و بختاری و قم اختلال در تردد جاده ای را شاهد خواهیم بود.

او در خاتمه گفت: استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی فردا، چهارشنبه دچار اختلال تردد در جاده‌ها بوده و به علت بارش برف و در شهر تهران آب گرفتگی معابر عمومی خواهند داشت.

همچنین استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در شهرهای ساحلی آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و در بقیه نقاط این استان ها اختلال تردد در جاده ها به علت بارش برف رخ خواهد داد، بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود تا در این ایام تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها را به همراه داشته باشند.