اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارجمند: به هیچ‌ تک‌ خوانی بانوان مجوز ندادیم


مدیر دفتر موسیقی ارشاد در خصوص اسنادی که هیات خانواده شهدا در خصوص تک‌خوانی به دادگاه ارایه کرده‌اند گفت: ما معتقدیم که اجرای این گروه تکخوانی نبوده است. باید اسناد را بررسی کنیم.

خبرگزاری فارس: پیروز ارجمند در خصوص شکایتی که هیات خانواده شهدا و ایثارگران از علی جنتی در خصوص اجرای گروه «خنیا» کرده است، گفت: خانم ملکی یک اجرای مخصوص بانوان دارند که فقط بانوان مخاطب کنسرت هستند که اگر هم تکخوانی صورت بگیرد مشکلی ندارد. و ایشان یک اجرای دیگر هم با مخاطبان عام دارند که همخوانی هست و به هیچ وجه تک‌خوانی نیست. ما به ایشان مجوز تک‌خوانی ندادیم و اجرای ایشان هم هم‌خوانی بوده است. هم‌خوانی هم که از اوایل انقلاب بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه نداشته‌ایم.

مدیر دفتر موسیقی ارشاد در خصوص اسنادی که هیات خانواده شهدا و ایثارگران در خصوص تک‌خوانی به دادگاه ارایه کرده‌اند گفت: ما معتقدیم که اجرای این گروه تک‌خوانی نبوده است. باید این اسناد به دست ما برسد تا آن‌ها را بررسی کنیم. ما هیچ مجوزی برای اجرای تک‌خوانی صادر نکردیم.

وی در خصوص گفته‌های مسئول هیات خانواده شهدا مبنی بر این که جشنواره موسیقی بانوان با پیگری آن‌ها لغو شد، گفت: من قویا این موضوع را رد می‌کنم. جشنواره موسیقی بانوان تنها به دلیل مسایل مالی و این که بلیت‌های آن به فروش کافی نرسید، برگزار نشد.

ارجمند ادامه داد: کنسرت بانوان برای بانوان هیچ محدودیتی از لحاظ شرعی و قانونی ندارد. محیط کنسرت محیطی است که کلا مختص بانوان است. اثری و محصولی هم که در این کنسرت‌ها اجرا می‌شود، کاملا مورد تایید ما است. و اتفاقا فضای این کنسرت‌ها، محیطی امن و سالم است برای بانوان.

این آهنگساز افزود: ما از سیاست‌های کلی نظام در بحث فرهنگ تبعیت می‌کنیم. به همین واسطه هیچ مجوزی برای تک‌خوانی بانوان صادر نشده است. و در صورتی مجوز تک‌خوانی صادر شده که کنسرت مختص بانوان بوده باشد.

ارجمند در پاسخ به این سوال که ممکن است دفتر موسیقی مجوز هم‌خوانی صادر کرده باشد اما گروه در اجرا تک‌خوانی کرده باشد، گفت: کارهایی که اجرا می‌شود، توسط ناظران ما مورد بازدید قرار می‌گیرند. امکان این که در حین اجرا تخلفاتی صورت بگیرد، به طور کلی وجود دارد. معمولا گزارش‌هایی از ناظران به دست ما ‌می‌رسد و فیلم‌های اجراها که مورد بازبینی قرار می‌گیرد، اگر تخلفی باشد، با هنرمند به صورت قانونی برخورد می‌شود. حتی مواردی بوده که هنرمندان به دادگاه معرفی شده‌اند.

مدیر دفتر موسیقی ادامه داد: این طور نیست که ما اجازه دهیم هر تخلفی در اجراهای زنده صورت بگیرد. در خصوص اجرای گروه خنیا گزارشی که از ناظرین به دست ما رسیده حاکی از این بوده که اجرا صرفا هم خوانی بوده است.

بر اساس این گزارش روز گذشته مسئول هیات خانواده شهدا و ایثارگران گفته بود: نامه‌ای به آقای دولت‌آبادی، دادستان تهران نوشتیم و در آن اعلام کردیم که شخصی به نام خانم «پ.م» در تالار وحدت اقدام به تک‌خوانی کرده است. دادستان تهران هم ارجاع داد و روند آن طی شد. روز گذشته ما تمبر باطل کردیم و شکایتمان به شعبه 4 بازپرسی ارجاع شد و پرونده در مرحله بررسی اولیه قرار دارد.

همچنین مسئول هیات خانواده شهدا و ایثارگران درباره جشنواره موسیقی زنان گفته بود: قرار بود جشنواره موسیقی زنان در 24 خرداد برگزار شود ولی روز اول جشنواره به دلیل فیلمی که ما ساخته بودیم به نام «آوازهایی که در گوش وزیر می‌خوانم»، برگزار نشد. این فیلم روند جشنواره موسیقی زنان و اتفاقات خلاف شرعی که در آن اتفاق می‌افتد و همچنین روند همکاری آقای وزیر با بی‌بی‌سی و رسانه‌های بیگانه را نشان می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
پیروز ارجمند در مورد مجوز گرفتن یـاس / تتلو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنتی: یک مورد هم مجوز تک‌خوانی بانوان ندادیم



اخبار,اخبار فرهنگی ,وزیر فرهنگ و ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ملاک ما برای تک‌خوانی بانوان نظر رهبری است و ما هنوز یک مورد هم مجوز تک‌خوانی بانوان را صادر نکرده‌ایم.

به گزارش فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (24 مرداد ماه) در حاشیه نشست مطبوعاتی سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) درباره تک خوانی بانوان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: درباره تک خوانی بانوان بحث زیاد شده منتها ملاک ما نظر مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بنابراین در عین اینکه رهبری درباره رعایت فتاوای سایر مراجع و علما هم خودشان نظراتی دارند اینطور نیست که ایشان تأیید کنند ما بی توجهی به نظر مراجع کنیم، خود رهبری هم در بسیاری مسائل تأکید دارند که رعایت شئون سایر مراجع و دیدگاه‌هایشان مهم است. بنابراین درباره همین بحث تک خوانی خیلی هم جوسازی و کارت زرد به ما در مجلس دادند، اما ما ابدا یک مورد هم مجوز تک خوانی ندادیم با اینکه از نظر فتاوای رهبری و دیگر مراجع مشکلی هم نداشتیم.

وی همچنین یادآور شد: فیلم «رستاخیز» هم از ابتدا مورد توجه مراجع و رهبری بوده است و ایشان هم خود درباره نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) مشکلی از این جهت ندیدند و در فتاوا هم مطرح کردند اما در عین حال ما بهرحال نمی‌توانیم نسبت به حساسیت برخی مراجع و علما که فتاوای فقهی متفاوتی دارند، بی اعتنا باشیم بنابراین باید اینها را هم مورد توجه قرار دهیم.

جنتی اظهار داشت: راه حلی که ما امروز برگزیدیم و به خود کارگردان هم گفتیم که باید برای اکران به آن عمل کند، ما گفتیم که می‌توانند هاله‌ای از نور بر چهره حضرت ابوالفضل و علی اکبر (ع) بیندازند و فیلم هم اکران شود و هیچ مشکلی هم از این جهت نداریم. بنابراین با وجود اینکه خود صدا و سیما جمهوری اسلامی هم زیر نظر رهبری است در سریال مختار آن بخشی که مربوط به حضرت ابوالفضل است کلاً حذف و پخش نشد، بهرحال آنها هم چنین درکی را درباره رعایت حدود و شئون سایر مراجع دارند و آن را رعایت می‌کنند با وجود اینکه فتوایی در این راستا وجود ندارد.

اخبار فرهنگی - فارس