اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارجاع پرونده مهد کودک کودک آزار به دادسرا



اخبار حوادث - ارجاع پرونده مهد کودک کودک آزار به دادسرا

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با ابراز تاسف از حادثه رخ داده در مهد کودک ستایش از ارجاع این پرونده به مراجع قضایی اردبیل خبر داد.

رویا احمدیان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: یکی از وظایف خطیر سازمان بهزیستی حمایت از کودکان و نوجوانان به ویژه کودکان در معرض آسیب است که به همین دلیل خط 123 ویژه کودک‌آزاری و همسر‌آزاری در اردبیل راه‌اندازی شده است تا کودکان به راحتی تماس گرفته و موارد تخلف را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه ایران با عضویت در کنوانسیون حفظ حقوق کودکان جزو کشورهای پیشرو در برخورد اصولی کودکان و رفتار موفقیت‌آمیز با آنها است، افزود: به هیچ‌وجه کودک‌آزاری مورد پذیرش نیست آن هم در یکی از مهدهایی که زیرمجموعه بهزیستی استان اردبیل است که اتفاق اخیر همه ما را متاثر کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل زمان رویداد این حادثه را 15 تیر ماه امسال اعلام کرد و گفت: صبح این روز حوالی ساعت 11 پدر یکی از کودکان حاضر در مهد ستایش اردبیل با مراجعه به بهزیستی فیلمی را به معرض نمایش گذاشت که حقیقتاً از دیدن آن متاثر شدیم که در این فیلم شاهد عمل قبیح و ناشایست کودک‌آزاری توسط خدمه مهد بودیم که گاه از وی به عنوان مربی یاد می‌شود اما به معنای واقعی خدمه این مهد اقدام به کودک‌آزاری کرده و فیلم برداشت شده نیز توسط یکی از مربیان انجام شده است.

احمدیان افزود: ساعت 12 ظهر همان روز بلافاصله اکیپ‌های کارشناسی به مهد کودک ستایش اعزام شدند و مدیر مهد به همراه مربی و خدمه مهد دعوت شده و از آنها توضیحاتی در این زمینه خواسته شده است که این موضوع در قالب کار گروه‌های بررسی جزو اولویت‌های کاری ما قرار گرفت و ما بلافاصله موضوع را به صورت کتبی به ریاست سازمان و مسئولان استانی اعلام کرده و خواستار تعیین تکلیف در این زمینه شدیم.

این مسئول تصریح کرد: با تشکیل جلسه ‌ای ‌با حضور اعضای کمیسیون صدور مجوز و پروانه برای این مهد روز دوشنبه 16 تیر ماه دستور تعطیلی مهد صادر شد و خاطیان این امر به مراجع قضایی با همکاری دادستان تحویل داده شده تا در شعبه 4 اردبیل به این تخلف رسیدگی شود که خواسته ما برخورد جدی با خاطیان این پرونده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر اینکه خودمان شاکی این پرونده بودیم از سوی خانواده‌های‌ کودکان حاضر در مهد کودک نیز شکایتی انجام شده و رسیدگی در این زمینه در اولویت مراجع قضایی است.

احمدیان افزود: ما تمام مدارک و مستندات در این زمینه را ارائه کردیم به طوری که تا بهمن ماه سال 92 ما بیش از پنج مورد بازدید از این مهد انجام دادیم که در 271 مهد کودک شهری این رقم بازدید از مهدها بی‌سابقه بوده است.

وی عنوان کرد: ما مدافع حق و حقوق کودکان بوده و درصدد احقاق قسمتی از حقوق از بین رفته هستیم و قرار است برای این خانواده هزینه پرداختی برای مهد کودک جبران شده و پنج تا هفت جلسه به صورت رایگان مشاوره‌های روحی و روانی در صورت آسیب دیدن روحیه این خانواده‌ها در نظر گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: ما بدون فوت زمان و در اسرع وقت و در کمتر از 24 ساعت در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و اقدام به بسته شدن این مهد کودک کردیم و دغدغه اولیای کودکان را در معطلی برای حمایت این مجموعه درک کرده و نسبت به حل این مشکل اقدام می‌کنیم.

احمدیان در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه در دورترین نقاط این استان مهد کودک شهری و روستایی فعالیت می‌کند و با نظارت‌های مستمر اهداف و برنامه‌های آنها مورد بررسی و کنترل است، گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که حق و حقوق کودکان در این مجموعه‌ها نادیده گرفته شود.

اخبار حوادث - فارس

 


ویدیو مرتبط :
کلیپی از کتک خوردن کودک توسط مربی بیرحم تو مهد کودک.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور کیفرخواست برای پرونده مهد کودک‌ آزار


این پرونده دو متهم - مربی و مدیر مهد - دارد. کسی که مرتکب ضرب و شتم در این پرونده شده، مربی کودک بود که اکنون وی و مدیر بازداشت هستند.

خبرگزاری ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از صدور کیفرخواست در پرونده کودک‌آزاری در یکی از مهدکودک های سه‌ستاره اردبیل و ارسال این پرونده به دادگاه خبر داد.

ناصر عتباتی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل این که موضوع پرونده کودک آزاری بسیار مهم بود، سعی کردیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن تحقیقات را انجام دهیم.

وی افزود: اکنون برای این پرونده کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه جزایی استان اردبیل ارسال می‌شود.

عتباتی درباره متهمان این پرونده، گفت: این پرونده دو متهم - مربی و مدیر مهد - دارد. کسی که مرتکب ضرب و شتم در این پرونده شده، مربی کودک بود که اکنون وی و مدیر بازداشت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد که در حال حاضر مهدکودک پلمپ است.