اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتش روسیه وارد اوکراین شد / واکنش اوکراین به ورود نیروهای نظامی روسیه



اخبار,ارتش روسیه وارد اوکراین


اخبار بین الملل  - ارتش روسیه وارد اوکراین شد

برخی رسانه های روسی و اوکراینی از پیشروی نیروهای نظامی روسیه به طرف شهر سیمفروپل مرکز منطقه خود مختار کریمه درجنوب اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه اوکراینی ˈاوکراینسکایا پراوداˈ، خبرگزاری روسی ˈروس بالتˈ و تارنمای ˈمیل روˈ روز جمعه به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند: ستونی متشکل از 10 نفربر زرهی و کامیون از سواستوپل به سوی سیمفروپل در حرکت هستند.

علاوه بر آن حداقل 5 هواپیمای نظامی روسی ایلوشین-76 در فرودگاه نظامی گواردیسکی در کریمه فرود آمده است.

 

----------------------------

 

اوکراین به ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک این کشور اعتراض کرد

وزارت امور خارجه اوکراین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که کی یف نسبت به ورود نیروهای نظامی روسیه به خاک خود در منطقه کریمه به مسکو اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا، دربیانیه وزارت خارجه اوکراین گفته شده است : در ارتباط با نقض حریم هوایی اوکراین وعدم رعایت مفاد موافقت نامه مورخه 28 می 1997 درمورد استقرار نیروهای ناوگان روسیه دراوکراین ، کی یف اعتراض کرده است.

در بیانیه اضافه شده است : به طرف روسی اعلام شد که اوکراین از روسیه درخواست یا پیشنهادی برای بکارگیری واحدهای ناوگان دریای سیاه مستقر دراوکراین برای تامین نظم عمومی یا اجرای عملیات ضد تروریستی نکرده است.

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه خود یادآوری کرده است: از طرف روسی خواستار بازگشت نیروهای مسلح و تسلیحات و تجهیزات نظامی ناوگان روسیه در کریمه به مراکز استقرار آنها شده است.

برخی رسانه های روسی و اوکراینی امروز از پیشروی نیروهای نظامی روسیه به طرف شهر سیمفروپل مرکز منطقه خود مختار کریمه درجنوب اوکراین خبر دادند.

تارنمای روزنامه اوکراینی ˈاوکراینسکایا پراوداˈ، خبرگزاری روسی ˈروس بالتˈ و تارنمای ˈمیل روˈ روز جمعه به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند: ستونی متشکل از 10 نفربر زرهی و کامیون از سواستوپل به سوی سیمفروپل در حرکت هستند.

علاوه بر آن حداقل 5 هواپیمای نظامی روسی ایلوشین-76 در فرودگاه نظامی گواردیسکی در کریمه فرود آمده است.

در فرودگاه های سیمفروپل و سواستوپل هم 150 نیروی نظامی روسیه اعزام شده اند.

گفته می شود چندین فروند بالگرد نیروی هوایی روسیه نیز وارد منطقه خودمختار کریمه در جنوب اوکراین شده اند. 

اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
پارلمان روسیه طرح اعزام نیروهای ارتش به اوکراین را تصویب کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند آلمان به «دخالت نظامی روسیه در خاک اوکراین»



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار بین الملل - صدراعظم آلمان روسیه را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

صدراعظم آلمان ضمن تهدید روسیه گفت که اتحادیه اروپا روز شنبه درباره «اعمال تحریم‌های بیشتر روسیه» گفتگو خواهد کرد.

آنگلا مرکل با اشاره به تحولات جاری در اوکراین، روسیه را به تحریم بیشتر تهدید کرد.

 

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مرکل گفت: «ما خواهان حل دیپلماتیک بحران هستیم اما باید شرایط را بنگریم که سبب شده اوضاع فجیع‌تر شده و حل سیاسی بحران سخت‌تر شده است؛ اکنون شاهد تشدید وخامت اوضاع هستیم».

 

صدراعظم آلمان ضمن تهدید روسیه گفت که اتحادیه اروپا روز شنبه درباره «اعمال تحریم‌های بیشتر روسیه» گفتگو خواهد کرد.

 

این اظهارات مرکل در حالی مطرح می‌شود که دولت اوکراین از «دخالت نظامی روسیه در خاک کشور خود» خبر داده؛ ادعایی که دولت روسیه آن را «بی‌اساس» خوانده است. 

اخبار بین الملل- فارس