اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتباط گاز رادون و افزایش ریسک سرطان خون در زنان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

طبق یک تحقیق جدید، ارتباط قوی ای بین قرارگیری در معرض بالای گاز رادون و افزایش ریسک ابتلا به سرطان خون در زنان وجود دارد.

به گزارش مهر، رادون به طور طبیعی یک نوع گاز رادیواکتیو است که موجب بروز سرطان ریه می شود.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط انجمن سرطان آمریکا که در طول ۱۹ سال بر روی بیش از ۱۴۰ هزار آمریکایی انجام شده بود، محققان دریافتند که در طول این مدت تنها بیش از ۳۰۰۰ نمونه ابتلا به سرطان خون تشخیص داده شد. طبق این مطالعه، این سرطان ها شامل لوسمی، میلوما و لنفوم بودند.

زنانی که بیشتر در معرض گاز رادون قرار دارند ۶۳ درصد بیش از سایر زنان مبتلا به سرطان خون شدند. طبق این مطالعه، چنین رابطه مشابهی در بین مردان مشاهده نشده است.

البته به گفته محققان این مطالعه، هنوز به تحقیقات بیشتری برای درک رابطه بین رادون و سرطان خون و ریسک بالاتر آن در بین زنان نیاز است.

بنا بر اعلام محققان، پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۷۱ هزار نمونه جدید ابتلا به سرطان خون و بیش از ۵۸ هزار مرگ ناشی از این سرطان در آمریکا گزارش شود.

 


ویدیو مرتبط :
سرطان سینه و افزایش وزن در زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا قند خون با سرطان ارتباط دارد؟



 

 

قندخون

 

در جدیدترین تحقیقی که در سوئد بر بیش از نیم میلیون نفر در اروپا انجام گردیده است نتایج جالبی حاصل گردید...

 



در این مطالعه مشخص شد: میزان ریسک ابتلاء به سرطان به ازای هر میلی مول در لیتر در مردان 5% و در زنان 11% افرایش یافته است.
و ارتباط قوی افزایش قند با سرطانهای کبد، کیسه صفرا و مثانه مشاهده گردید.البته جالب توجه است که افزایش قند خون با افرایش میران سرطان پروستات ارتباطی ندارد .این مطالعه بر روی 550000 نفر از کشورهای سوئد، نروژ، اتریش که توسط 79000 نفر معاینه شدند و در طی 10 سال مطالعه و پی گیری موارد، 30000 نفر دچار سرطان شده بودند.
گرچه به نظر میرسد موارد دیگری هم می تواند در ایجاد سرطان موثر باشد و نیاز به تحقیقات بعدی می باشد.