اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارتباط آلودگی هوا با چاقی و کلسترول بالا


قرار گرفتن در معرض آلاینده ها موجب اضافه وزن می‌شود و کلسترول بالا و تری گلیسیرید را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری فارس: به گفته محققان، قرار گرفتن در معرض آلاینده ها موجب اضافه وزن می‌شود و کلسترول بالا و تری گلیسیرید را افزایش می‌دهد.

مواد سمی با معیارهای مختلف تعریف شده‌اند و ماندگاری آنها در محیط زیست خطری برای انسان محسوب می‌شود زیرا این سم‌ها مانند آفت کش‌ها، مواد صنعتی، محصولات احتراق موادی سمی هستند که توانایی تجمع در بافت‌های زنده بدن انسان را دارند.

 یک تیم اسپانیایی از دانشگاه گرانادا در چند صد بزرگ سال متشکل از مردان و زنان، با توجه به طیف وسیعی از پارامترها آزمایشاتی انجام دادند؛ در این آزمایشات بسیاری از آلاینده‌ها در بدن انسان شناسایی شد و مشخص شد بیشتر مردم به احتمال زیاد در اثر این سموم مبتلا به اضافه وزن و افزایش کلسترول و تری گلیسیرید شده‌اند.

 یکی از محققان گفت: قرار گرفتن در معرض هوای آلوده در طول سال باعث می‌شود به تدریج در بدن چربی بوجود بیاید و این مواد سمی باعث رشد و تکثیر سلول‌های چربی و سلول‌های مسئول ذخیره سازی چربی هستند.

این تحقیقات برای بررسی ارتباط بین این آلودگی و توسعه بیماری‌های قلبی عروقی مشغول بررسی است.


ویدیو مرتبط :
‫ارتباط امگا 3 و آلودگی هوا را بدانید‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتباط آلودگی هوا و ریسک بالای تولد نوزاد مرده



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,تولد نوزاد مرده

طبق مطالعات جدید، قرارگیری در معرض آلودگی هوا در طول بارداری با افزایش ریسک به دنیا آمدن نوزاد مرده در سه ماهه سوم بارداری مرتبط است.

به گزارش مهر، یافته های محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان می دهد قرارگیری مادر باردار در معرض آلاینده های مضر هوا با افزایش ریسک مرده زایی در طول سه ماه سوم بارداری مرتبط است.

به گفته محققان، در حدود ۲.۶ میلیون کودک در سطح جهان در سال ۲۰۱۵ در هفته ۲۸اُم دوره بارداری یا بیشتر مرده بدنیا آمده اند. گستره وسیع جغرافیایی شیوع این مسئله نشان می دهد که اکثر این مرگ ها قابل پیشگیری بودند.

یافته ها نشان می دهد که به ازای افزایش هر ۴ میکروگرم در هر متر مکعب قرارگیری در معرض ذرات کوچک با قطر کمتر از ۲.۵، مرده زایی تا ۲ درصد افزایش می یابد. وانگهی ذرات با قطر کوچک تر یا مساوی ۱۰ میکرومتر، مونوکسیدکربن، دی اکسیدنیتروژن و اُزن هم موجب افزایش ریسک مرده زایی می شوند.

محققان این مطالعه با بررسی و تحلیل ۱۳ مطالعه قبلی، به ارتباط بین قرارگیری در معرض آلودگی هوا بخصوص در سه ماهه سوم بارداری و افزایش ریسک مرده زایی پی بردند.