اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اراک لرزید


بر اساس اطلاعات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله در ساعت 18 و 3 دقیقه و 48 ثانیه، به بزرگی 3 ریشتر در طول جغرافیایی E 49.74 و عرض جغرافیایی N34.8 به وقوع پیوست. خبرگزاری فارس:  لحظاتی پیش زلزله‌ای در مقیاس سه ریشتر اراک را لرزاند به طوری که مردم اراک این تکان شدید را کاملا حس کردند.

بر اساس اطلاعات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران  این زلزله در ساعت 18 و 3 دقیقه و 48 ثانیه، به بزرگی 3 ریشتر در طول جغرافیایی E 49.74 و عرض جغرافیایی N34.8 به وقوع پیوست.


ویدیو مرتبط :
اراک- شعر خوانی شاعر بسیجی عباس احمدی- اراک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری بیست و دو عضو شركت هرمی در اراک



 

 ۲۲ عضو یك شركت هرمی كه با فریب مردم به بهانه سرمایه گذاری در شركت های تجاری از ۱۲۰ نفر در اراك كلاهبرداری كرده بودند، دستگیر شدند. روزهای پایانی هفته گذشته مردی با حضور در پلیس اطلاعات ـ امنیت استان مركزی از ۲ مرد به اتهام كلاهبرداری در پوشش سرمایه گذاری در یك شركت تجاری شكایت كرد.

شاكی در تشریح ماجرا به پلیس گفت: ۲ ماه پیش، از طریق یكی از دوستانم با مردی آشنا شدم كه خود را مدیرعامل یك شركت تجاری معرفی كرد. در پی این آشنایی تصمیم گرفتم در شركت وی سرمایه گذاری كنم.

به همین منظور ۱۰ میلیون تومان به حساب شركت واریز كردم اما پس از یك ماه وقتی برای دریافت اولین سود ماهانه سرمایه ام به شركت مراجعه كردم، پی بردم مدیرعامل و شریك وی محل كارشان را تغییر داده و به مكان دیگری نقل مكان كرده اند.

به جستجوی آنها پرداختم ولی نتیجه ای نداشت. با تشكیل پرونده ای در این ارتباط، تحقیقات ماموران اطلاعات ـ امنیت استان مركزی ادامه یافت تا این كه زنان و مردان دیگری هم با حضور در مركز پلیس، شكایت های مشابهی ارائه كردند.

 

● ردپای اعضای شركت هرمی

با اطلاعاتی كه از شاكیان به دست آمد، معلوم شد آنها در دام اعضای یك باند گرفتار شده اند كه متشكل از چندین زن و مرد است.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این كه چند روز پیش ماموران اطلاع یافتند، متهمان تحت تعقیب شركت جدیدی را در یكی از محله های اراك راه اندازی كرده و كلاهبرداری های خود را از سرگرفته اند.

به این ترتیب، ماموران با هماهنگی قضایی به محل فوق اعزام و در پی یك عملیات، موفق به دستگیری ۴ زن و ۲ مرد شدند.

پس از انتقال متهمان به اطلاعات ـ امنیت استان مركزی، آنها در بازجویی اظهارات متناقضی عنوان كردند اما سرانجام در مواجهه حضوری با شاكیان به كلاهبرداری ۳۰۰ میلیون تومانی اعتراف كردند.

 

● اعتراف سركرده باند

علی، سركرده باند در تشریح ماجرای كلاهبرداری به پلیس گفت: از چندی پیش به كمك یكی از دوستانم و ۴ زن و دختر یك شركت هرمی راه اندازی كرده و به بهانه سرمایه گذاری در شركت های تجاری، مردم را فریب می دادیم و پس از دریافت سرمایه آنها، و بی آن كه سودی پرداخت كنیم، محل شركت را تغییر می دادیم و فعالیت هایمان را از سر می گرفتیم.

متهم افزود: هر كدام از اعضای باند ۱۰ تا ۶۰ نفر را فریب می داد و آنها به عنوان زیرشاخه های شركت هرمی فعالیت می كردند.

وی اضافه كرد: تاكنون به كمك اعضای باند ۳۰۰ میلیون تومان از ۱۲۰ نفر كلاهبرداری كرده ایم.

به دنبال اعتراف متهم، دیگر همدستان وی هم به همكاری با او اعتراف كردند.

در حالی كه از متهمان تحقیق ادامه داشت، ماموران در پی چند عملیات جداگانه ۱۶ سرشاخه كلیدی این باند را كه به طور گسترده در شهر اراك فعالیت می كردند، شناسایی و دستگیر كردند.

پس از انتقال این متهمان به مركز پلیس، آنها نیز در بازجویی به همكاری با ۶ عضو اصلی باند اعتراف كردند.

 

● ۱۲۰ نفر در دام كلاهبرداران

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مركزی در این باره گفت: برای اعضای این باند هرمی و سرشاخه های كلیدی آنها قرارقانونی صادر شده است و نتایج تحقیقات تكمیلی نشان می دهد متهمان طی چند ماه ۱۲۰ زن و مرد را در دام خود گرفتار كرده اند.

با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات برای دستگیری دیگر همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.... / جام جم آنلاین