اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارابه سرقت در پایتخت متوقف شد



ارابه سرقت در پایتخت متوقف شد

كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ اعضای باند زورگیران خشن را كه با ضرب و شتم از مردم سرقت می‌كردند، دستگیر كردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در هشتم اسفندماه سال گذشته، فردی با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای با چاقو مورد تهدید، ضرب و جرح و نهایتا سرقت وجوه نقد همراه قرار گرفته است كه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به عنف» و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره پنجم، مالباخته در شرح ماجرا به کارآگاهان گفت كه در جاده مخصوص کرج، به سمت میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای با سه سرنشین شدم كه در بین مسیر ناگهان دو سرنشین پژو با تهدید چاقو و قمه به سمت من حمله‌ور شده و در حالی که گلوی مرا با چاقو زخمی کرده بودند، اقدام به سرقت تمامی وجوهات نقد گوشی تلفن‌همراه مدارک شناسایی و ... كرده و پس از سرقت و با ضربات پا مرا در مکانی خلوت در حوالی شهرک اکباتان از ماشین پیاده و به سرعت از محل متواری شدند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان با بررسی سرقت‌های مشابه اطلاع پیدا کردند که در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در غرب و شمال غرب تهران، سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ در پوشش مسافرکشی و غالبا در تاریکی شب اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان می‌كنند.

با ارجاع پرونده‌های مشابه به پلیس آگاهی و مراجعه مالباختگان به اداره پنجم، با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی مالباختگان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت‌ها توسط یک گروه سه نفره از سارقان خشن انجام شده که در سرقت‌های خود علاوه بر سرقت اموال و وجوه نقد مالباختگان، اقدام به ضرب و جرح افراد با استفاده از چاقو، پنجه بوکس و ... می‌كنند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه در ابتدای بلوار لاله و به مقصد میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ با سه سرنشین شدم؛ ابتدا یکی از سرنشینان خودرو به بهانه این که من برای خواهرش ایجاد مزاحمت کرده‌ام! اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراهم کرد و در ادامه زمانی که قصد داشتم تا در برابر آنها مقاومت كنم، با ضربات پنجه بوکس، مشت و سیلی و تهدید چاقو تمامی جیب‌هایم را خالی و پس از سرقت کیف‌دستی حاوی مدارک و ... در نزدیکی جاده‌قدیم از ماشین به بیرون پرتابم کرده و به سرعت از محل متواری شدند.

با توجه به وقوع سرقت‌های به عنف توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره‌ای رنگ، مشخصات خودرو به همراه تصاویر بدست آمده از چهره‌نگاری در اختیار واحدهای گشت پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته تا این که واحد گشت آگاهی در حین گشت‌زنی در جاده مخصوص کرج ـ نرسیده به میدان آزادی به یک دستگاه پژو 405 نقره‌ای رنگ با سه سرنشین مرد مشکوک می‌شود، با وجود صدور دستور ایست توسط واحد گشت پلیس آگاهی راننده پژو بدون توجه به دستور مأموران اقدام به فرار از محل كرده و نهایتا پس از حدود یک ساعت تعقیب و گریز در خیابان آزادی متوقف می‌شود که با این وجود سرنشینان پژو قصد متواری‌شدن از محل را داشتند که نهایتا دو نفر از آنان به اسامی «بهمن . س» 21 ساله و «ناصر . ش» 22 ساله با رعایت قانون به کارگیری سلاح و در تیراندازی توسط مأموران گشت‌آگاهی دستگیر می‌شوند که در زمان دستگیری «بهمن . س» بر اثر اصابت گلوله مجروح می‌شود، با دستگیری متهمان و در بازرسی از خودرو متهمان علاوه بر کشف انواع سلاح‌سرد مقادیری از اموال مسروقه از قبیل چندین دستگاه تلفن‌همراه، وجوهات نقد، انگشتر و گردنبند طلا و ... نیز کشف شد.

با انتقال متهمان دستگیرشده به اداره پنجم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، هر دو متهم به ده‌ها فقره زورگیری از شهروندان در پوشش مسافرکشی اعتراف و در اظهارات خود عنوان کردند که با تشکیل گروهی سه نفره و به سرکردگی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام «سعید . ن» 21 ساله که در لحظه دستگیری از محل متواری شد، اقدام به زورگیری كرده‌اند؛ با توجه به اعترافات متهمان و دعوت از مالباختگان برای شناسایی متهمان هر دو متهم از سوی ده‌ها مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند.

در ادامه تحقیقات برای دستگیری متهم متواری پرونده، کارآگاهان اداره پنجم اطلاع پیدا کردند که «سعید» یکی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این و به اتهام «تهدید و ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو»، «مشارکت در سرقت به عنف» و «شرب خمر» دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز به اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه یک طلافروشی در منطقه نصیرآباد رباطکریم تحت تعقیب اداره یکم پلیس آگاهی قرار دارد.

برابر اطلاعات پرونده سرقت مسلحانه تحت رسیدگی در اداره یکم، در خرداد ماه سال 1390 هفت سارق مسلح به سلاح کمری اقدام به سرقت از یک طلافروشی در منطقه نصیرآباد رباط کریم كرده و پس از شلیک سه گلوله و سرقت از طلافروشی، با چهار دستگاه موتورسیکلت از محل متواری می‌شوند که کارآگاهان در ادامه رسدگی به این پرونده موفق به دستگیری شش سارق مسلح شده و «سعید» به عنوان تنها عضو متواری این پرونده همچنان تحت تعقیب آنان قرار داشت.

با توجه به متواری‌بودن «سعید» و زندگی مخفیانه وی، اقدامات گسترده پلیسی برای دستگیری متهم آغاز و سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که «سعید» در نهم مهرماه در حالی که در یک نزاع و درگیری دسته‌جمعی با تعداد دیگری از مجرمان سابقه‌دار منطقه اسلامشهر درگیر شده، مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان، «سعید» را شناسایی و پس از بهبودی کامل، وی را ضمن انجام هماهنگی‌های قضایی به اداره پنجم آگاهی منتقل می‌كنند.

با انتقال متهم به اداره پنجم و آغاز تحقیقات، متهم علاوه بر اعتراف صریح به نقش و مشارکت خود در سرقت مسلحانه طلافروشی، به تشکیل گروه زورگیری و ده‌ها فقره زورگیری و با همدستی «بهمن . س» و «ناصر . ش» اعتراف می‌كند.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به جرایم خود و با صدور قرار قانونی مناسب از سوی مقام‌قضایی، هر سه متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سرقت لپ تاپ در مجتمع کامپیوتر پایتخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری اعضای باند سرقت از فرش فروشی های پایتخت



دستگیری اعضای باند سرقت از فرش فروشی های پایتخت

اعضای باند بزرگ سرقت میلیاردی از مغازه های فرش فروشی در تهران ، در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، 12 آذر امسال مردی با مراجعه به کلانتری 104 عباس آباد به مأموران اعلام کرد که شب گذشته مغازه فرش فروشی اش واقع در خیابان ولی عصر ـ بالاتر از مطهری مورد سرقت قرار گرفته و چندین تخته فرش و تابلو فرش از داخل مغازه به سرقت رفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت اماکن" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات ، کارآگاهان دریافتند که سرقت های مشابه دیگری در دیگر مناطق تهران از جمله در عباس آباد ، سهروردی ، شریعتی ، شمیرانات و خیابان پیروزی به وقوع پیوسته است .

یکی از این مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : سارقان در زمان سرقت مغازه ام واقع در خیابان شریعتی ـ سه راه زندان ، با وجود حضور نگهبان در داخل مغازه ابتدا دست و پای نگهبان را بسته و او را در گوشه ای از مغازه حبس کرده و پس از آن اقدام به سرقت دهها تخته فرش و تابلو فرش به ارزش تقریبی 150 میلیون تومان کرده اند .

 



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با تجمیع پرونده های مشابه ، تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در برخی از مغازه های فرش فروشی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت که سارقان را در حین سرقت نشان می داد . با به دست آمدن این تصاویر و چهره نگاری انجام شده از تصاویر سارقان ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو برادر به نام رسول 32 ساله و جواد 35 ساله شدند.

بررسی سوابق "رسول" و "جواد" نشان داد که هر دو برادر از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت منزل و مغازه به ویژه مغازه های فرش فروشی هستند که پیش از این نیز بارها به همین جرم دستگیر و روانه زندان شده اند و آخرین بار نیز ، در سال 1388 دوباره دستگیر شده و پس از گذشت مدتی کوتاهی هر کدام با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان خارج و دوباره سرقت های خود را از سر گرفته اند .

با شناسایی "رسول" و "جواد" و در ادامه تحقیقات برای شناسایی دیگر اعضای گروه ، کارآگاهان دریافتند که این دو برادر با همدستی دو برادرزاده خود به اسامی "پوریا" 20 ساله و "پویان" 18 ساله و با تشکیل گروهی چهار نفره ، با استفاده از دو دستگاه خودرو سواری زانتیا نوک مدادی و ماکسیما سفید رنگ اقدام به سرقت از مغازه های فرش و تابلوفرش فروشی می کنند .

با شناسایی تمام اعضای این گروه سارقان خانوادگی ، کارآگاهان پایگاه سوم با شناسایی مخفیگاه هر چهار متهم در شهرستان کرج ـ شاهین ویلا ، پس از اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه های خود ، در ساعت های اولیه 17 دی ماه اقدام به دستگیری هر چهار نفر آنها کرده و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز موفق به کشف دهها تخته فرش و دیگر اموال سرقت شده از قبیل لوازم خانگی ، لب تاب ، دوربین فیلمبرداری ، دستگاه چاپگر ، تعداد زیادی البسه سرقت شده از مغازه های لباس فروشی و .... شدند .

سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری خریدار اموال سرقتی در یکی از شهرستان های غرب کشور و کشف مقادیر زیاد دیگری از اموال مسروقه ، در ادامه اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف تهران ، شناسایی متهمان از طریق تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته پیش بینی شده در برخی از محل های سرقت ، کشف مقادیر متنابهی از انواع اموال مسروقه و احتمال افزایش دیگر جرایم و سرقت ها از سوی این گروه از سارقان ، قرار قانونی لازم از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند ./مهر