اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارائه گزارش 1000 صفحه‌ ای کمیسیون برجام


سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس گفت: کمیسیون ویژه،‌ گزارش تفصیلی بررسی متن برجام که بیش از هزار صفحه است را تهیه و تقدیم می‌کند.

خبرگزاری فارس: سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های بعدی این کمیسیون اظهار داشت: اگر هیأت رئیسه مجلس طرحی که در صحن علنی قرائت می‌شود را با توجه به تخصص کمیسیون برجام به آن ارجاع دهد قطعاً کار ما این است که طرح اجرایی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: ولی اگر این طرح را به کمیسیون دیگری ارجاع دهد کمیسیون ویژه برجام فعلاً اقدام خاصی ندارد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر برنامه خاصی در دستور کار نداریم جز اینکه گزارش تفصیلی بررسی برجام در این کمیسیون که بیش از هزار صفحه است را تهیه و تقدیم خواهیم کرد.

نقوی در پاسخ به اینکه کمیسیون با قرائت گزارش نهایی خود نشستی برگزار خواهد کرد یا خیر، عنوان کرد: اگر نشستی برگزار شود جهت تهیه گزارش تفصیلی است چرا که این گزارش بسیار بحث‌برانگیز است.

وی همچنین یادآور شد: ما امروز در صحن علنی مجلس گزارش نهایی خود را قرائت و ارائه کردیم که شامل 25 صفحه بود ولی جهت تهیه گزارش تفصیلی که شامل همه اسناد، مدارک و اظهارنظرها و همچنین استدلالات و جلسات کمیسیون است نشست‌های هماهنگی خواهیم داشت.

نقوی حسینی در ادامه مطرح کرد که اگر در این خصوص طرحی در مجلس تصویب شده و به این کمیسیون ارجاع داده شود قطعاً آن طرح را نیز بررسی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح 2 فوریتی الزام دولت به رعایت خطوط قرمز در اجرای برجام اضافه کرد: با توجه به اینکه گزارش نهایی در صحن قرائت و طرح دوفوریتی نیز ارائه شد گزارش تفصیلی دیگر در صحن ارائه نمی‌شود و به مدیران و مسئولان ارشد نظام ارائه خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
یوکیا آمانو در کمیسیون برجام حاضر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ارائه گزارش کمیسیون برجام به مجلس


عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: جمع‌بندی نظرات پیرامون بررسی برجام در کمیسیون ویژه به احتمال بسیار تا دهم مهر به صحن علنی ارائه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: "اسماعیل کوثری" عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه جلسات بررسی برجام در کمیسیون ویژه همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: جمع‌بندی نظرات پیرامون بررسی برجام در کمیسیون ویژه به احتمال بسیار تا دهم مهر به صحن علنی ارائه خواهد شد.

وی قضاوت در مورد برجام را زود هنگام دانست و گفت: تاکنون با دعوت از مسئولان مربوطه، تلاش بر شنیدن نظرات پیرامون برجام بوده است و جمع‌بندی در نهایت انجام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین دعوت مجدد از میهمانان حضور نیافته در جلسات کمیسیون ویژه برجام را محتمل دانست و خاطرنشان کرد: کمیسیون ویژه بررسی برجام با غیبت این میهمانان مسلما از اشخاص دیگری برای حضور دعوت خوهد کرد.

شایان ذکر است؛ علی‌اکبر ولایتی میهمان جلسه صبح روز چهارشنبه (25 شهریور) کمیسیون بررسی برجام بود که از شرکت در این کمیسیون به دلیل مشغله کاری زیاد انصراف داد.

همچنین طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی و سیف رئیس بانک مرکزی در جلسه صبح روز سه‌شنبه (24 شهریور) کمیسیون ویژه بررسی برجام حضور نیافتند.