اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارائه گزارش زندان شهرکرد به آملی‌ لاریجانی


رییس سازمان بازرسی کل کشور از ارائه نتیجه بررسی حادثه آتش‌سوزی زندان شهرکرد توسط بازرسین سازمان بازرسی به آیت‌الله آملی‌لاریجانی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان بازرسی کل کشور از ارائه نتیجه بررسی حادثه آتش‌سوزی زندان شهرکرد توسط بازرسین سازمان بازرسی به آیت‌الله آملی‌لاریجانی خبر داد.

ناصر سراج گفت: گزارش آتش‌سوزی زندان شهرکرد از سوی بازرسان به دست ما رسیده و ما نتیجه بازرسی‌ها و گزارش مربوطه را به رییس دستگاه قضایی آیت‌الله آملی لاریجانی ارائه کردیم.

وی از بیان جزییات بیشتر درباره گزارش ارائه شده در رابطه با زندان شهرکرد خودداری کرد و افزود: به دلیل اینکه جزییات گزارشات محرمانه است متاسفانه نمی‌توانم بیان کنم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور درباره نتیجه بررسی‌های ماموران سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با گزارش سقوط هواپیمای آنتونوف 140 نیز گفت: هنوز گزارشی در رابطه با این موضوع به دست ما نرسیده و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

سراج در پاسخ به اینکه چه تعداد نیرو مامور بررسی سانحه هوایی آنتونوف 140 شدند گفت: با توجه به تخصص‌های مختلف بازرسان‌مان مامور رسیدگی به پرونده می‌شوند و هر تعدادی را که سربازرس به ما اعلام کند ما آن تعداد را اعزام می‌کنیم؛ لذا محدودیت برای اعزام نیرو به محل حادثه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: درباره زلزله اخیر ایلام نیز نیروهای ما در حال بررسی هستند و هنوز گزارشی در این راستا به دست ما نرسیده است.


ویدیو مرتبط :
واکنش آملی لاریجانی به اشتباه فاحش و راهبردی روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارائه گزارش سرقت اسناد کمیته تفحص از تامین اجتماعی به لاریجانی/ ربودن اسناد توسط وابستگان یک نماینده



 سرقت اسناد کمیته تفحص از تامین اجتماعی

ارائه گزارش سرقت اسناد کمیته تفحص از تامین اجتماعی به لاریجانی/ ربودن اسناد توسط وابستگان یک نماینده

عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم از ارائه گزارش مفقود شدن اسناد تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی به رئیس مجلس آن دوره خبر داد و گفت: در گزارش ارسالی نام شخصی که اسناد را به سرقت برده بود به لاریجانی دادیم، اما پیگیریها تاکنون نتیجه ای نداشته است.

علی زنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد به سرقت رفتن اسناد و مدارک تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس هشتم گفت: متاسفانه نتیجه کمیته تحقیق و تفحص و کار کارشناسی و بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی و همچنین شرکت سرمایه گذاری آن(شستا) در اواخر مجلس هشتم به سرقت رفت.

وی افزود: یکسری از این اسناد مفقود شده مربوط به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا می شد که در اواخر تحقیق و تفحص توسط برخی از افراد که وابسته به یکی از نمایندگان مجلس بودند سرقت شد.

زنجانی با اشاره به اینکه این اسناد توسط فردی که به عنوان کارشناس در دفتر نماینده مشغول به کار بود، خودسرانه برداشته شد، اظهار داشت: این اسناد هیچ وقت به کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی بازگردانده نشد و به همین دلیل برنامه های تحقیق و تفحص بی نتیجه ماند.

به گفته عضو کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم قرار بود با اسناد و مدارکی که جمع آوری شده بود، به نتیجه ای در مورد تخلفات سازمان تامین اجتماعی برسیم که متاسفانه نتوانستیم اقدامات انجام شده را جمع بندی کنیم.

وی تاکید کرد: عدم همکاری مدیر عامل وقت تامین اجتماعی ، مفقود شدن اسناد و ... دست به دست هم دادند تا نتوانیم گزارش نهایی کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را اعلام کنیم.

زنجانی در پاسخ به اینکه آیا مفقود شدن اسناد تامین اجتماعی در مجلس هشتم اعلام شد گفت: بله، این اقدام صورت گرفت و گزارش کتبی از وضعیت مفقود شدن اسناد و مدارک به رئیس مجلس اعلام شد.

وی علت عدم اعلام نتایج تخلفات تامین اجتماعی در مجلس هشتم را نرسیدن به جمع بندی نهایی از اسناد موجود به دلیل مفقود شدن اسناد دانست و گفت: با توجه به اینکه چندین هزار سند مفقود شده بود به همین علت نمی توانستیم اقدامات کمیته تحقیق و تفحص را به سرانجام برسانیم و نتیجه نهایی را اعلام کنیم در صورتیکه به اسناد بسیار مهمی دست پیدا کرده بودیم و قصد داشتیم اسناد و مدارک نهایی را همراه با گزارش به صحن علنی مجلس اعلام کنیم که متاسفانه نشد.

زنجانی گفت: متاسفانه یکی از نمایندگان مجلس با ما همکاری نکرد. وی که عضو این کمیته نیز بود، توسط کارشناسی تمامی مدارک را به دفتر خودش برد همین باعث شد که عملیات تحقیق و تفحص نیمه کاره رها شود و پس از این ماجرا گزارش کتبی از مدارک گم شده به لاریجانی رئیس مجلس هشتم داده شد که البته نام فردی را که نسبت به این کار اقدام کرده بود هم آوردیم، اما با توجه به پیگیریهایی که آنها انجام دادند، اتفاقی نیفتاد.

وی به تحقیق و تفحص در مجلس نهم نیز از تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نتایح کمیته قبلی به دلیل مفقود شدن اسناد مشخص نشد به همین دلیل مجددا کمیته ای به ین منظور تشکیل شده است که امیدواریم این دفعه به نتیحه برسد .

دو روز قبل محجوب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی از ربوده شدن 20 هزار صفحه از اسناد کمیته تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم خبر داده بود./مهر