اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ارائه وام جدید 25 میلیونی توسط دولت/ این وام به چه چیزی تعلق می گیرد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,رمضانعلی سبحانی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه تسهیلات جدید 25 میلیونی دولت در آینده نزدیک خبر داد. .

"رمضانعلی سبحانی" نماینده سبزوار در مجلس با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون اشتغال و کار آفرینی گفت: با توجه به تسهیلات خودرویی که چندی پیش از سوی دولت پرداخت شد و شرایط  مناسبی که فرآیند واگذاری این وام  داشت یکی از درخواست هایی که در این جلسه مطرح شد ارائه تسهیلات به کشاورزان برای خرید ماشین آلات به روز کشاورزی بود.

وی ادامه داد: در این جلسه که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد گزارشی از روند دشوار اخذ وام از سوی کشاورزان و همچنین سود بالایی که کشاورزان برای این وام باید بپردازند ارائه شد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسون صنایع مجلس ادامه داد: در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم با تایید لزوم حمایت از کشاوزان اعلام کرد که به زودی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت 25 میلیونی با همان شرایطی که برای خرید خودرو انجام گرفت برای خرید ماشین آلات کشاورزی از سوی دولت انجام می شود.

در سال آینده حقوق بازنشستگان افزایش قابل قبولی می یابد
این عضو فراکسیون اشتغال و کارآفرینی مجلس در ادامه با اشاره به لزوم توجه ویژه به حقوق بازنشستگان توسط دولت گفت: بنا به اظهارات نوبخت مقرر شده به منظور حمایت از بازنشستگان طرحی اجرایی شود که مطابق آن افزایش قابل قبولی در حقوق بازنشستگان در سال آینده و سال های آتی اعمال شود.

 

اخباراقتصادی - عصرایران


ویدیو مرتبط :
مقایسه وام ۲۵ میلیونی خودرو و وام ۳ میلیونی ازدواج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مطالبه دولت از خودروسازان در ازای وام 25 میلیونی



اخبار,اخبار اقتصادی, تسهیلات 25 میلیون تومانی خرید خودرو

در حالی با اجرایی شدن بسته رونق اقتصادی و اجرای سیاستهای اعتباری بانک مرکزی، ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی برای تحریک تقاضا در بازار راکد خودرو خواهد بود که نوبخت خطاب به آنها تاکید کرده که باید در ازای این اقدام کیفیت تولیدات خود را افزایش و با قیمت مناسبی عرضه کنند.

  تعیین تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید اقساطی خودرو در بسته اقتصادی دولت که اخیرا جزئیات آن از سوی مدیران اقتصادی تشریح شد، از شرایط خاصی بود که رییس کل بانک مرکزی بر آن تاکید داشت. موقعیتی که همسو با سایر سیاستهای اعتباری بانک مرکزی برای فروش کالاهای انباشت شده در انبارهای بنگاههای تولیدی تصویب شده و در نیمه دوم آبانماه اجرایی خواهد شد.

بر این اساس در یک دوره بازپرداخت 7 ساله تا سقف 25 میلیون تومان و تامین مالی حداکثر 80 درصدی برای خرید خودروی داخلی پرداخت می شود که البته سود تعیین شده برای این تسهیلات 16 درصد است؛ سود منابعی که بانک مرکزی با نرخ 14 درصد در اختیار بانکها قرار خواهد داد.

در حالی مدیران اقتصادی بر این باورند که ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی می‌تواند موجبات فروش خودروهای در انبار مانده خودروسازان را فراهم آورد که در مقابل از شرکتهای خودرو سازی به دلیل ایجاد شرایط تحریک تقاضا برای خرید خودروهای آنها مطالباتی نیز دارد.

امروز-سه شنبه- سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اشاره‌ای به این تسهیلات و همچنین اثر آن در چرخه اقتصادی داشته و با این توضیح که صنعت در رشد اقتصادی سهم قابل توجهی دارد و بخش خودرو در صنعت واقعا محرک و اثر آفرین است از انتظارات مردم از خودروسازان نیز سخن گفته است.

نوبخت عنوان کرد که بیان انتظارات و مطالباتی که مردم و مصرف کنندگان نسبت به بخش خودرو دارند را بارها شنیده‌ایم و آنها انتظار دارند که خودروها با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تری عرضه شود. در عین حال که من در بازدید از ایران خودرو مطالبات مصرف کنندگان را مطرح کردم .

وی به درخواست دولت از خودروسازان در مقابل شرایطی که برای آنها فراهم آورده هم اشاره داشت و گفت که مطالبات ما این است که خودروسازان نسبت به افزایش کیفیت اقدام کنند و اگر چه اکنون هم برنامه‌هایشان در همین زمینه است ولی ما نیز باید دقت لازم را در این باره باید داشته باشیم.

به گفته نوبخت صنعت خودروسازی و کالاهای مصرفی بادوام حتما باید به افزایش کیفیت توجه کنند منتها باید به این مساله نیز توجه داشت که ابتدا کمک کرد انبارهایشان که الان پر است خالی شود و پس از آن با ارائه تسهیلات بتوانند کیفیت خود را افزایش دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گریزی هم به جلسه هفته گذشته خود با وزیر امور خارجه ژاپن و هیات همراه وی که جمعی از مدیران ارشد شرکتهای ژاپنی به ویژه خودروسازی بودند داشت و یادآور شد که به آنها تاکید کردیم که فقط نباید از بازار ما استفاده کنید بلکه باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد آخرین تکنولوژی وارد شود و از نیروی انسانی ما استفاده شود تا بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که هم در بخش داخلی و هم در صادرات کشورهای منطقه موفق باشیم.

تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو در حالی بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد که برآوردها نشان می دهد برای این تسهیلات در دوره 7 ساله و با سود 16 درصد، باید ماهانه حدود 490 هزار تومان قسط پرداخت شود و در مجموع رقمی نزدیک به 41 میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد.


 اخباراقتصادی  - ایسنا