اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اذعان بان‌کی‌مون به ناتوانی در حل بحران سوریه



اخبار,اخبار بین الملل , دبیرکل سازمان ملل متحد

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، اتخاذ اقدامات قاطع شورای امنیت را برای پایان دادن به منازعه چهار ساله سوریه را خواستار شد.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، بان کی مون در بیانیه ای گفت: «ملت سوریه بیش از پیش احساس می کند که جهان از آنها صرف نظر کرده در حالی که این جنگ ویران کننده در این کشور وارد پنجمین سال خود شده است.» 

وی در شورای امنیت اذعان کرد :« مشکلات پیش چشم جامعه بین المللی که همچنان اختلاف دارد و نمی تواند تدابیر مشترکی برای توقف کشتار و ویرانی اتخاذ کند ادامه دارد.» 

بان افزود :« از شورای امنیت اتخاذ تدابیر قاطع برای حل این بحران و مشخص کردن راهی را که پیمودن آن واجب باشد خواستارم.» 

شورای امنیت همچنان از دستیابی به توافق در خصوص چگونگی پایان دادن به منازعه سوریه ناتوان است. 

21 سازمان حقوقی و بشردوستانه پنجشنبه جامعه بین المللی را مسئول ناتوانی در حمایت از غیرنظامیان در منازعه سوریه که وارد پنجمین سال خود می شود دانستند. 

سازمانهای غیردولتی بزرگ در گزارشی از ناتوانی این کشورها در اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره حمایت از غیرنظامیانی که این جنگ در چهار سال گذشته زندگی آنها را ویران کرده است، انتقاد کردند.


اخبار بین الملل - شبکه خبر

 


ویدیو مرتبط :
اعتراف دوباره بان کی مون به نقش ایران در حل بحران سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بان‌کی‌مون: بازرسان چهارشنبه به سوریه بازمی‌گردند/توافق سیاسی تنها راه‌حل بحران سوریه است



مجمع عمومی سازمان ملل ,سخنرانی  بان‌کی‌مون

بان‌کی‌مون: بازرسان چهارشنبه به سوریه بازمی‌گردند/توافق سیاسی تنها راه‌حل بحران سوریه است

دبیر کل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بر لزوم رعایت حقوق زنان و تلاش برای دستیابی به اهداف هزاره تاکید کرد.

 «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل در آغاز نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل بر لزوم دستیابی به اهداف هزاره تاکید کرد. وی همچنین گفت باید برای رعایت حقوق زنان در جهان و توانمندسازی‌ آنان تلاش کرد.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه به موضوع سوریه پرداخت و صدور قطعنامه‌ای الزام‌آور برای نابودی تسلیحات هسته‌ای سوریه را خواستار شد.

با این حال «بان‌کی‌مون» گفت نابودی تسلیحات شیمیایی در حالی جریان جنگ همچنان در حال نابود کردن سوریه است، نمی‌تواند راضی‌کننده باشد.

دبیرکل سازمان ملل در این اظهارات از دولت و مخالفان سوری خواست به تمام تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند.

وی بار دیگر ابراز امیدواری کرد نشست موسوم به «ژنو 2» در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود. دبیر کل سازمان ملل افزود: دستیابی به پیروزی نظامی یک توهم است. تنها راه، رسیدن به توافقی سیاسی است.

به گفته «بان‌کی‌مون» کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل روز چهارشنبه برای بررسی موارد ادعایی استفاده از تسلیحات شیمیایی به سوریه بازمی‌گردند.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه به موضوع مذاکرات سازش رژیم‌صهیونیستی و تشکیلات خودگردان پرداخت و به دو طرف هشدار داد که «پنجره دیپلماسی برای تحقق راهکار دو دولتی به سرعت در حال بسته شدن است». وی از مقامات اسرائیلی و فلسطینی خواست در این زمینه از خود درایت و رهبری نشان دهند./فارس