اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای گستاخانه «سعود الفیصل» علیه ایران


وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی در جده ایران را به اشغالگری و تعمیق بحران در سوریه متهم کرد و از تهران خواست تا برای حل بحران سوریه نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

عصر ایران: وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی در جده ایران را به اشغالگری و تعمیق بحران در سوریه متهم کرد و از تهران خواست تا برای حل بحران سوریه نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛  سعود الفیصل وزیر امور خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود در جده در این باره گفت:" در بسیاری از بحران های منطقه ایران خود بخشی از مشکل است نه راه حل ."

او ادامه داد:" در این چارچوب ما نیروهای ایرانی فعال در سوریه را بخشی از مشکل می دانیم. ما می توانیم بگوییم که نیروهای ایران در سوریه نیروهای اشغالی هستند."

ایران هر گونه اعزام نیرو به سوریه یا عراق را رد کرده و بر حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و یکپارچگی دو دولت متحد خود در منطقه تاکید می کند.

وزیر خارجه عربستان که کشورش متهم است با اعزام و سازماندهی هزاران تروریست در سوریه، بحرانی فراگیر را در منطقه ایجاد کرده، در ادامه گفت:" اگر ایران می خواهد بخشی از راه حل بحران سوریه باشد،باید نخست نیروهای خود را از این کشور خارج کند، همان طور که باید همین کار را در دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و یمن هم انجام دهد.

الفیصل ادامه داد:" اگر ایران بخواهد بخشی از راه حل بحران های منطقه ای باشد ما از آن استقبال می کنیم. اما اگر بخواهد همچنان بخشی از مشکل باقی بماند، این کشور نمی تواند نقشی در تحولات منطقه ای بازی کند."

وزیر خارجه سعودی ها پس از اظهار تمام این سخنان تاکید کرد که منظور او از ایران به عنوان یک کشور و یا مردم نیست بلکه سیاست های ایران است.

وزیر خارجه عربستان در حالی ایران را متهم به ایجاد مشکل و بحران در منطقه می داند، که کشور او در 3 و نیم سال گذشته با حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی خارجی در سوریه، زمینه ظهور و بروز گروه هایی وحشی همچون داعش را فراهم کرده است. این حقیقت اخیرا به اعتراف جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا نیز رسید، البته این مقام آمریکایی مجبور شد بعدا بابت این اظهارات صریح خود عذرخواهی کند.

بایدن دو هفته پیش در اظهاراتی گفت :متحدان آمریکا در منطقه از جمله عربستان، امارات و ترکیه در به وجود آمدن داعش نقش دارند چرا که به گفته بایدن این کشورها در برابر تسلیح گروه های تروریستی مخالف حکومت سوریه زیاده روی کردند که نهایت این اقدام به سر بر آوردن گروه هایی چون داعش انجامید.


ویدیو مرتبط :
ادعای گستاخانه (( عادل حبیبر )) علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات گستاخانه سعود الفیصل علیه ایران


وزیر خارجه مادام العمر رژیم آل‌سعود در تازه‌ترین اظهارات خود، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌کنندۀ بخشی از سرزمین‌های عربی نامید.

پایگاه خبری شبکه العالم،: وزیر خارجه مادام العمر رژیم آل‌سعود در تازه‌ترین اظهارات خود، جمهوری اسلامی ایران را حامی تروریسم و اشغال‌کنندۀ بخشی از سرزمین‌های عربی نامید.

سعود الفیصل که بیش از 41 سال وزیر خارجه آل‌سعود بوده، مدعی شد که عربستان سعودی با ایران به عنوان یک کشور همسایه دشمنی ندارد؛ اما ایران مشوّق تروریسم است و سرزمین های عربی را اشغال کرده است و امیدواریم پیش از آن که اوضاع دگرگون شود، ایران به حرف عقلا گوش فرا دهد و دخالت‌های خود را متوقف کند.

شاهزادۀ سعودی گویی نمی خواهد به یاد آورد که جمهوری اسلامی برای جلوگیری از گسترش حملات تروریست های مورد حمایت عربستان، به ناچار به کمک نیروهای ارتش عراق شتافته و در این راه متحمل هزینه های سنگین شده است.

سعود الفیصل که به نظر می رسد بر اثر کهولت سن به فراموشی عمیق دچار شده، در ادامه سخنان خود مدعی شد: وقایع شمال عراق نشان می دهد که جنگ و صلح در عراق، به دست ایران است و ایران موجب بروز طایفه گرایی شده و پیش از حضور ایران، اختلافات طایفه ای در عراق وجود نداشت.