اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای گروگان گرفتن مدارک یک بیمار!


رئیس بیمارستان ولی عصراراک به ادعای طرح شده در فضای مجازی در خصوص گروگان گرفتن مدارک یک بیمار پاسخ داد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس بیمارستان ولی عصراراک به ادعای طرح شده در فضای مجازی در خصوص گروگان گرفتن مدارک یک بیمار پاسخ داد.

در جوابیه ای که  از سوی دکتر سید محمد جمالیان آمده است: بار دیگر در پی هجمه های فضای مجازی به جامعه پزشکی، روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان مطلبی را با عنوان 'شگفتی حوزه سلامت و گروگان گرفتن مدارک بیمار به ازای پرداخت هزینه درمانی' منتشر کرده که موضوعات مطرح شده در آن خلاف واقع است.

در این جوابیه آمده است: بیماری با نام ر ق 63 ساله در پی سانحه سقوط از آسانسور از ارتفاع 10 متری در 21اردیبهشت ماه به صورت اورژانسی از خمین به اراک منتقل شد و به دلیل شدت جراحات بلافاصله اقدامات اورژانسی درمان آغاز شد.

در بخشی از این جوابیه آمده است: با طی شدن شرایط بحرانی و بهبود وضعیت عمومی بیمار، جراحی شکستگی لگن و استخوان ران در بیمارستان ولیعصر (عج) برای این بیمار انجام گرفت و به منظور ادامه روند درمان ترمیمی برای شکستگی ناحیه استخوان اوربیت و سینوس ماگزیلاری پس از مشاوره در تاریخ ششم خرداد به سرویس ترمیمی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک ارجاع شد.

جوابیه می افزاید: در زمان ترخیص از بیمارستان ولیعصر(عج) برای انتقال به بیمارستان امیرالمومنین (ع) به دلیل اینکه بیمار دچار حادثه کار شده و شاکی بود، سازمان بیمه گر هزینه های درمانی را آزاد اعلام کرد و در محاسبه زمان ماندگاری و خدمات ارائه شده ، این رقم 9 میلیون تومان بود.

در ادامه این جوابیه آمده است: با ارزیابی مددکاری در نداشتن تمکن مالی بیمار برای پرداخت این هزینه چهار میلیون تومان در ازای ودیعه یک کارت شناسایی بابت هزینه درمانی اخذ شد و مقرر شد همراهان بیمار برای تسویه حساب مراجعه کنند که هنوز این مساله رخ نداده است.

جوابیه می افزاید: در خصوص این بیمار در بیمارستان ولیعصر (ع) نه تنها قصوری رخ نداده بلکه خدمات پزشکی تخصصی و همکاری اخلاقی با خانواده وی انجام شده و شرایط خاص بیمار در شکایت کار و قوانین بیمه ای موجب آزاد محاسبه شدن هزینه ها است.

در این جوابیه آمده است با رسیدگی به شکایت در صورت قطعی بودن تقصیر شرکت آسانسور غرامت به بیمار تعلق می گیرد درحالیکه هزینه های درمانی در بیمارستان را نیز نمی توان نادیده گرفت و روال قانونی باید طی شود.

در بخشی از این جوابیه امده است: برای بیمار یاد شده مشاره فوق ترمیمی با بیمارستان امیرالمومنین (ع) انجام شده و قرار است روز دهم خرداد پس از ترخیص مسایل درمانی آن دنبال شود ولی به دلیل مشکلات شخصی بیمار هماهنگی صورت گرفت و در زمان ترخیص از بیمارستان ولیعصر با آمبولانس به مرکز درمانی امیرالمومنین (ع) انتقال یافت و در این زمینه نیز همکاری لازم صورت گرفته است.

در گروه های مجازی روز یکشنبه 9 خردادماه مطلبی از سوی روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان به قلم سارا غضنفری منتشر شد که ماجرای عمل جراحی اشتباه ماه گذشته پا در بیمارستان ولیعصر (ع) که منجر به فوت بیمار شد، عنوان شده و در پی آن آمده است: این بار در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک که وضعیت خوبی از لحاظ محیطی و عمومی ندارد حادثه گروگان رفتن مدارک بیمار به دلیل پرداخت درمانی رخ داده و این درحالی است که بیمارستان دولتی است.

در این مطلب به نقل از همسر مرد 63 ساله ای که بر اثر سقوط به چال آسانسور صدمه جدی دیده و به بیمارستان ولیعصر (عج) مراجعه کرده، آمده است: همسر من بازنشسته آموزش و پرورش است که بیمه خدمات درمانی و بیمه تکمیلی آتیه ساز دارد اما موقع ترخیص در بیمارستان دولتی به طور ناگهانی 10 میلیون تومان هزینه درمانی طلب کردند و به دلیل اینکه شهر سکونت خمین است امکان تهیه یکجای این مبلغ امکان نداشت.

در ادامه این مطلب به تهیه چهار میلیون تومان از هزینه درمانی و ترخیص بیمار به ازای ودیعه کارت اشاره شده و به نقل از همسر بیمار آمده است: همسرم را یک و نیم ساعت با قطع دارو در راهروی بیمارستان معطل نگه داشتند و با وجود اینکه اعزام بیمارستانی انجام شد اما بیمارستان امیرالمومنین (ع) عنوان کرد هماهنگی صورت نگرفته و در بخش فک و صورت برای بستری جا ندارند.

در پایان این گزارش آمده است: مشکلات حوزه بهداشت و درمان کم نیست اما دو اتفاق در فاصله کوتاه در یک بیمارستان این شبهه را پیش می آورد که رسیدگی وزیر بهداشت به مشکلات بیمارستانی چه زمان قرار است پیگیری شود؟در این گزارش آمده است که تماس خبرنگار با مسئولان دو بیمارستان و انعکاس نظرات آنان بی نتیجه بوده است.

در اوایل اردیبهشت ماه امسال در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک قصور پزشکی در عمل جراحی پای راست به جای پای چپ یک بیمار رخ دادکه پرونده آن در دست رسیدگی است و دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با صدور بیانیه ای تعلیق پزشک از کار را تا رسیدگی به پرونده اعلام کرده است.


ویدیو مرتبط :
ادعای گروه داعش درباره مرگ گروگان آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واكنش روس ها به ادعای بیمار بودن ببر روسی: سالم تحویل دادیم،خودتان مریضش کردید



 

 

 

واكنش روس ها به ادعای بیمار بودن ببر روسی:سالم تحویل دادیم،خودتان مریضش کردید

 

واكنش روس ها به ادعای بیمار بودن ببر روسی : سالم تحویل دادیم ، خودتان مریضش کردید

یك مقام وزارت بازرگانی روسیه در واكنش به اظهارات امیر الهامی مدیر باغ وحش تهران درباره بیمار بودن ببرهای روسی منتقل شده به تهران ، با تكذیب این خبر گفت كه این كشور ببرها را سالم تحویل ایران داده است.

یك مقام وزارت بازرگانی روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس روسیه با رد ادعاها درباره بیمار بودن ببر های سیبریایی كه 8 ماه پیش برای پروژه احیای ببر مازندران در ازای انتقال یوزپلنگ های ایرانی به روسیه به كشورمان منتقل شدند ، گفت :‌ " این ببرها كاملا سالم بودند .

وی افزود :‌‌" دو ببر نرو ماده در موقع انتقال به ایران در آوریل 2010 كاملا سالم بودند . آنها ( موقع انتقال ) به دقت از سوی دامپزشك ها معاینه شده و قرنطینه شدند . از سوی دیگر به محض ورود آنها به تهران دامپزشك های مجرب و بیولوژیست ها این دو ببر را با دقت آزمایش كردند .

این مقام روس افزود :‌"‌الان 8 ماه از زمان انتقال آنها به ایران گذشته و حیوانی كه به هوای سرد ( روسیه ) خو گرفته نمی تواند در تابستان گرم تهران آن هم در یك قفس تنگ و كوچك دوام بیاورد".

از سوی دیگر یك منبع اگاه در باغ وحش " یوژنو ساخالینسك " روسیه در گفتگو با ایتارتاس با رد فرضیه بیمار بودن ببر سبیریایی منتقل شده به ایران گفت : او بسیار سر حال و  پر انرژی بود.

وی افزود‌:‌سال گذشته  " آمبا " ( نام روسی ببری كه به ایران انتقال یافت )  برای انتقال به ایران انتخاب شد و دلیل این انتخاب این بود كه آمبا در باغ وحش ما تنها بود ، در حالی كه یك ببر ماده متعلق به باغ وحش نووسیبریسك روسیه در باغ وحش تهران نیز تنها بود و انتظار ببر نر را می كشید".

تا كنون فرضیات مختلفی درباره دلیل مرگ ببر سیبریایی منتقل شده از روسیه به ایران در رسانه ها و از سوی برخی كارشناسان و مقامات دولتی گفته شده است ، اما مهم ترین نكته این است كه مرگ ببر سبیریایی به معنای شكست پروژه 5 میلیون دلاری احیای ببر مازندران در ایران است...../تحلیل:عصرایران