اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای وعده 3 میلیارد دلاری ایران به رئیس جمهور یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رئیس جمهور یمن

 

اخبار سیاست خارجی - سفیر ایران بعد از یک سال به صنعا رفت
ادعای وعده 3 میلیارد دلاری ایران به رئیس جمهور یمن

ایران قصد دارد با این اقدام حزب حاکم ( حزب اصلاح) را نیز به صف خود منتقل کند و ضربه ای کاری را به ائتلاف عربستان سعودی و کشورهای جنوب خلیج فارس وارد کند.

یک رسانه یمنی نوشت: یمن بعد از یک سال پذیرفت ایران در صنعا سفیر داشته باشد.

به گزارش عصرایران، سایت خبری " الخبر " یمن در مطلبی نوشت: اتهامات "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن به ایران فراموش شد. صنعا تهران را در آغوش می گیرد و رئیس جمهور یمن چهره خود را به سمت ایران و پشت خود را به سمت عربستان سعودی می چرخاند.

سیدحسین نیکنام سفیر جدید ایران در صنعا با وزیر خارجه یمن دیدار و رونوشتی از اعتبارنامه خود را تسلیم وی کرد.


این اتفاق بعد از یک سال مخالفت یمن با پذیرش سفیر از ایران روی داد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نوشت: در این دیدار دو طرف درباره تقویت تلاش ها برای توسعه روابط میان تهران و صنعا توافق کردند.

قبل از این منابع آگاه سیاسی گفتند رئیس جمهور یمن دستور موافقت با پذیرش سفیر جدید ایران به تهران را صادر کرده بود. این اقدام وی با هدف تحت فشار قراردادن عربستان سعودی صورت گرفته است.

منابع دیپلماتیک هم از وجود بحران اعلام نشده میان رئیس جمهور یمن و عربستان سعودی خبر می دهند. رئیس جمهور یمن رهبران عربستان سعودی را متهم کرده است که اجازه داده اند گروه حوثی ها صنعا و دیگر استان های یمن را در دست بگیرند.

اعزام سفیر جدید ایران به یمن در حالی انجام می شود که رئیس جمهور یمن بارها اتهاماتی را به تهران درباره دخالت در امور داخلی یمن و دخالت در امور داخلی و گسترش هرج و مرج و خشونت در این کشور مطرح کرده بود.

سایت خبری الخبر یمن همچنین به نقل از منابع آگاه مدعی شد: ایران به رئیس جمهور یمن وعده داده است 3 میلیارد دلار به یمن پرداخت می کند تا به این وسیله کسری مالی این کشور رفع شود.

ایران این وعده را در مقابل آشتی و توافق حزب حاکم ( حزب اصلاح) به رهبری هادی منصور (رئیس جمهور) با حوثی ها مطرح کرده است.

ایران قصد دارد با این اقدام حزب اصلاح را نیز به صف خود منتقل کند و ضربه ای کاری را به ائتلاف عربستان سعودی و کشورهای جنوب خلیج فارس وارد کند. 

اخبار سیاست خارجی - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
وعده های رئیس جمهور در رابطه با شفافیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای رئیس‌جمهور مستعفی یمن علیه ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سخنرانی نتانیاهو علیه ایران

بروز نشانه های کاهش تنش میان آمریکا و رژیم اسرائیل، مخالفت ژنرال های بازنشسته ارتش رژیم اسرائیل با سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، برنامه اوباما برای حضور در مصاحبه ای پیش از سخنرانی نتانیاهو، ادعای رئیس جمهور مستعفی یمن علیه ایران و احتمال صدور مجوز فعالیت «گوگل» در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک، در ادامه مباحث مربوط به سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، خبرگزاری «رویترز» از بروز نشانه هایی از تلاش آمریکا و رژیم اسرائیل برای کاستن از تنش های پیش آمده سخن گفته است. این خبرگزاری به سخنان شب گذشته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره می کند که ضمن ابراز تردید درباره حصول توافق هسته ای با ایران، از حضور نتانیاهو در آمریکا استقبال کرده و گفته از جنبه امنیتی، روابط آمریکا و رژیم اسرائیل از گذشته نزدیکتر است. در همین حال، نتانیاهو نیز گفته برای رئیس جمهور آمریکا احترام قائل است و افزوده روابط قوی ایالات متحده و رژیم اسرائیل بر اختلاف نظرهای موجود غلبه می کند.

با این وجود، مخالفت ها با سخنرانی نتانیاهو هم در داخل سرزمین های اشغالی و هم خارج از آن همچنان ادامه دارد. به نوشته «وال استریت ژورنال»، شش ژنرال بازنشسته ارتش رژیم اسرائیل روز گذشته مخالفت خود را با سخنرانی نتانیاهو در کنگره ابراز داشته و گفته این سخنرانی با ضربه زدن به اعتبار اسرائیل نزد دولت آمریکا، سبب افزایش جسارت ایران خواهد شد. این روزنامه اشاره می کند که موضع گیری مذکور، از جمله موارد نادری است که ژنرال های ارتش در آستانه انتخابات پارلمانی به بیان چنین انتقاداتی می پردازند.

 

یکی از این ژنرال های بازنشسته گفته: «وقتی نخست وزیر اسرائیل می گوید این سخنرانی ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای بازمی دارد، نه تنها اسرائیل را گمراه می کند، بلکه عملاً به تقویت ایران می پردازد».

از سوی دیگر، روزنامه «یو اس ای تودی» از برنامه رئیس جمهور آمریکا برای ارائه مصاحبه ای پیش دستانه در مقابل سخنرانی نتانیاهو خبر داده است. این روزنامه اشاره می کند که قرار است باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه، یعنی یک روز قبل از حضور نتانیاهو در کنگره با خبرگزاری رویترز به گفت و گو بپردازد.  در این مطلب اشاره شده که به عقیده اوباما و اعضای دولت وی، دستیابی به توافق با ایران که بر اساس آن تحریم های وضع شده علیه این کشور در ازای اعمال محدودیت هایی بر برنامه هسته ایش برداشته شود، بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای است.

اما در میان دیگر مطالب، روزنامه «گالف تودی» ادعای رئیس جمهور مستعفی یمن علیه ایران را بازتاب داده است. این روزنامه می نویسد عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، علی عبدالله صالح، رئیس جمهور مخلوع پیش از خود را متهم کرده که با همدستی ایران، قدرت را از دست وی خارج کرده است. وی مدعی شده صالح گروهی شبه نظامی را برای انجام هماهنگی جهت ضربه زدن به فرایند انتقال قدرت در یمن، به ایران اعزام کرده است. وی در ادامه اظهارات خود ادعا کرده همین اتحاد میان صالح و حوثی ها که با مشارکت ایران صورت گرفته، سبب سقوط پایتخت یمن در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری شد.

در نهایت، در مطبی در حوزه فناوری، شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله سایت شبکه خبری «راشا تودی» از احتمال صدور اجازه فعالیت در داخل ایران به «گوگل» و برخی دیگر از سرویس های اینترنتی خبر داده است. این سایت به نقل از نصرالله جهانگرد، معاون وزارت ارتباطات ایران می نویسد این احتمال وجود دارد که ایران به زودی به گوگل و دیگر سرویس های اینترنتی اجازه فعالیت بدهد؛ منوط به اینکه این شرکت ها به قوانین فرهنگی جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند. جهانگرد اشاره کرده ایران آماده است بازار اینترنت خود را به روی شرکت های بزرگ جهان باز کند.
اخبار سیاست خارجی - تابناک