اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره رویکرد ایران نسبت به بحرین



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مذاکرات هسته ای ایران

 اخبار سیات  خارجی  -  ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره رویکرد ایران نسبت به بحرین

بازتاب سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای و ضرورت اتکا به داخل در حوزه اقتصاد، اظهارات یک سناتور آمریکایی درباره نقش آفرینی کنگره در مذاکرات هسته ای ایران، هشدار یک مقام اسرائیلی به آمریکا درباره ایران و ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره حضور ایران در بحرین، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب داشته است. روزنامه «نیویورک تایمز» این سخنان را به «بدبینی» رهبر ایران نسب به مذاکرات هسته ای با آمریکا تفسیر کرده است. این روزنامه می نویسد رهبر ایران روز گذشته گفته کشورش باید راه حلی داخلی برای مواجهه با تحریم های اقتصادی بیابد و تأکید کرده که نمی توان برای برداشته شدن تحریم ها به آمریکا اعتماد کرد. نیویورک تایمز می افزاید آیت الله خامنه ای بار دیگر اشاره کرده که مخالفتی با مذاکرات هسته ای جاری ندارد؛ اما ایرانی ها باید به نقطه های امیدبخش حقیقی توجه کنند، نه نقطه های خیالی.

روزنامه «عرب نیوز» از جمله دیگر مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد رهبر ایران گفته در مذاکرات هسته ای نمی توان برای برداشته شدن تحریم ها به آمریکا اعتماد کرد و ایران باید در عوض، نسبت به پیشبرد اقتصاد مقاومتی اقدام کند. این روزنامه می نویسد آیت الله خامنه ای که تصمیم گیرنده نهایی در همه موضوعات مربوط به امنیت ملی، از جمله برنامه هسته ای است، گفته اگر ایران با محدود کردن برنامه غنی سازی اورانیوم خود موافقت کند، آمریکا درخواست های بیشتری را مطرح خواهد کرد. در این مطلب همچنین به نقل از رهبر انقلاب آمده که مقامات نباید به خارجی ها دل خوش کنند و باید بدانند که یک قدم عقب نشینی، سبب پیشروی دشمن خواهد شد.

در میان دیگر مطالب، روزنامه «هافینگتون پست» اظهارات رئیس جدید کمبته روابط خارجی سنای آمریکا را مورد توجه قرار داده که از ضرورت نقش آفرینی کنگره در مذاکرات هسته ای ایران سخن گفته است. این روزنامه می نویسد در حالی که سنای جدید به تازگی مستقر شده و آغاز به کار کرده است، باب کراکر، رئیس جدید کمیته روابط خارجی گفته اولویت وی یافتن راهی برای چگونگی نقش آفرینی کنگره در مذاکرات هسته ای یاران است. وی گفته با توجه به اینکه مجلس ایران قطعاً در موضوع مذاکرات وارد خواهد شد، کنگره نیز باید به این مسئله ورود کند. به اعتقاد هافینگتون پست، دو گزینه احتمالی کنگره جدید، یکی حمایت از طرحی است که تهدید تحریم ها را علیه ایران حفظ کند و دیگری، طرحی که تصویب هرگونه توافقنامه هسته ای را از سوی کنگره ضروری می سازد.

در همین حال، فشار رژیم اسرائیل بر کنگره برای سخت گیری بیشتر بر ایران نیز ادامه دارد. به نوشته «تایمز اسرائیل»، رئیس ستاد ارتش این رژیم به نمایندگان کنگره و استراتژیست های آمریکایی هشدار داده که از دادن امتیاز به ایران در جریان مذاکرات هسته ای خودداری کنند. بنی گانتز که به زودی دوره ریاستش بر ستاد ارتش رژیم اسرائیل به پایان می رسد، گفته: «ایران هم اکنون تحت فشار زیادی است. الان زمان امتیاز دادن به آن ها نیست». وی اظهار داشته امیدوار است بدون توسط به زور، توافقی در موضوع هسته ای حاصل شود، اما نتایج به دست آمده از مذاکرات باید نتایج درستی باشد.


در نهایت، در ادامه ادعاهای رژیم آل خلیفه و متحدانش درباره دخالت ایران در امور داخلی بحرین، روزنامه «گالف دیلی نیوز» این کشور موضع دولت آمریکا را درباره این موضوع بازتاب داده است. این روزنامه می نویسد ایالات متحده ایران را متهم به «ادامه مسلح کردن و آموزش افراط گرایان در بحرین کرده است. وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر عربی خود ضمن طرح این ادعا اعلام کرده واشنگتن خود را به همکاری با متحدانش برای مقابله با چنین اقداماتی که سبب بی ثباتی منطقه می شود، متعهد می داند. در این بیانیه، رویکرد برخی کشورها علیه آنچه «اقدامات خصمانه ایران» خوانده شده، از سوی آمریکا «دلگرم کننده» دانسته شده است.


  اخبار  بین الملل  -  تابناک


ویدیو مرتبط :
اگر ماجرای فرگوسن در ایران رخ می داد وزارت خارجه آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای وزارت خارجه آمریکا: ایران و القاعده بزرگترین خطر تروریستی جهان!



ادعای وزارت خارجه آمریکا: ایران و القاعده بزرگترین خطر تروریستی جهان!

از دیگر کشورهای ذکر شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا به عنوان کشورهای حامی تروریسم می توان به کوبا، سودان و سوریه اشاره کرد.

آمریکا در اقدامی دیگر در همانند سازی ایران و القاعده مدعی شد این دو ، بزرگترین خطر تروریستی جهان هستند.

به گزارش عصر ایران ، سایت آر تی روسیه نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه 2011 خود درباره تروریسم اعلام کرد ایران و مجموعه القاعده بزرگترین خطر تروریستی برای جامعه جهانی هستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در این گزارش یک طرفه ، حمایت از مبارزه ضد اشغالگری با اسرائیل به عنوان اقدام تروریستی نامیده شده است: ایران برای اعضای جنبش حماس فلسطین، سلاح ارسال و برای آنها پایگاه های آموزشی احداث می کند.ایران همچنین به عناصر القاعده اجازه می دهد برای رفع نیازهای خود از خاک این کشور استفاده کنند.

قبل از این هم یک قاضی آمریکا ، حکم به محکومیت ایران و القاعده در ماجرای حادثه 11 سپتامبر داده بود.

وزارت خارجه آمریکا در حالی این اتهامات را متوجه ایران می کند که واشنگتن با حمایت های گسترده و کم نظیر از اسرائیل و تسلیح این رژیم به تسلیحات متنوع، در تروریسم اسرائیل مشارکت دارد.

آمریکا همچنین به گروهک تروریستی منافقین نیز اجازه داده است تا در خاک این کشور فعالیت داشته باشد.

در این گزارش ادعا شده است: ایران که از سال 1984 در فهرست کشورهای حامی تروریسم در آمریکا قرار گرفت، برای حکومت سوریه اسلحه صادر می کند و از تروریست ها و گروه های شورشی در کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه، حمایت مالی  و فنی می کند.همچنینبه آموزش گروه های مسلح شیعه در عراق و حزب الله لبنان و طالبان در افغانستان می پردازد.

در این گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره القاعده هم آمده است : القاعده با وجود کشته شدن شماری از رهبرانش اما همچنان خطر جدی را ایجاد می کند.

این گزارش می افزاید:  شعبه های القاعده در مناطق مختلف جهان به فعالیت خود ادامه می دهند که به ویژه می توان به القاعده در شمال غرب آفریقا (القاعده المغرب الاسلامی) و القاعده در شبه جزیره عربستان اشاره کرد.

از دیگر کشورهای ذکر شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا به عنوان کشورهای حامی تروریسم می توان به کوبا، سودان و سوریه اشاره کرد./عصرایران