اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای وب سایت آمریکایی :سفر بی سروصدای یک هیات ایرانی به آمریکا



اخبار,اخبارسیاست خارجی,سفر  هیات ایرانی به آمریکا


اخبار سیاست خارجی - ادعای وب سایت آمریکایی :سفر بی سروصدای یک هیات ایرانی به آمریکا

روز سه شنبه هفته گذشته گرگ سالیوان مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران به استقبال از این هیات به هتل " فرمونت" پیتز بورگ رفته و ضمن دیدار با هیات ایرانی در کنفرانس سخنرانی کرده است.

یک وب سایت آمریکایی با انتشار خبری مدعی شد یک هیات ایرانی در هفته اخیر به منظور شرکت در یک کنفرانس تجاری به شهر پیتزبورگ در ایالت فلوریدا آمریکا سفر کرده است.

به گزارش عصر ایران وب سایت " واشنگتن فری بیکون" با انتشار این خبر می نویسد این سفر برای شرکت در هفتمین کنفرانس سالانه انجمن پیتزبورگ (OASIS) بوده است و در آن هیاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته اند.

این وب سایت آمریکایی می نویسد روز سه شنبه هفته گذشته گرگ سالیوان مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران به استقبال از این هیات به هتل " فرمونت" پیتز بورگ رفته و ضمن دیدار با هیات ایرانی در کنفرانس سخنرانی کرده است.

به گزارش "واشنگتن فری بیکون" هیات ایرانی  در این سفر شامل " علی مراد خانی" معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزین پیروز پی رییس جشنواره موسیقی فجر و علی ترابی و مهدی تراب زاده از مقامات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بوده اند.

همچنین بر اساس این گزارش این سفر با تلاش های حسین موسویان دیپلمات سابق و عضو هیات پیشین مذاکرات هسته ای ایران که اکنون در آمریکا اقامت دارد، صورت پذیرفته است.

برخی محافل محافظه کار آمریکایی به این سفر اعتراض کرده و آن را مغایر با رویکرد  فشار و تحریم آمریکا علیه  ایران دانسته اند.

وزارت خارجه آمریکا اما در پاسخ به این انتقادها گفته است این سفر هدف تجاری نداشته است و موضوع اصلی آن تقویت دیپلماسی فرهنگی بین دو کشور بوده است.

با این حال منتقدان می گویند ویزای این هیات ایرانی به منظور شرکت در نشست  انجمن سالانه پیتزبورگ که موضوع اصلی آن تقویت همکاری های اقتصادی بین آمریکا و کشورهای خاورمیانه است ، صادر شده است.

 اخبارسیاست خارجی  - عصرایران


ویدیو مرتبط :
ادعای آمریکا مبنی بر گروگانگیری دو جاسوس آمریکایی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای وب سایت آمریکایی درباره عملیات هوایی ایران علیه داعش



اخبار,اخباربین الملل,عملیات هوایی ایران علیه داعش


 اخبار سیاست خارجی  - وب سایت آمریکایی: عملیات هوایی ایران علیه داعش در چارچوب قرار داد امنیتی با دولت مالکی بود

در اواخر ماه ژوئن نخستین گزارش ها از پروازهای شناسایی ایران بر فراز عراق منتشر شد. در ماه بعد یعنی ماه جولای دولت روسیه چند فروند هواپیمای سوخو 25 به نیروی هوایی عراق داد و در همان موقع ایران نیز چند فروند هواپیما به عراق تحویل داده است.

وب سایت محافظه کار "بیزنس اینسایدر" آمریکا در گزارشی مدعی شده است ، نیروی هوایی ایران به موجب یک قرارداد امنیتی بین ایران و دولت مالکی پس از ظهور تهدید داعش در عراق ، از ابتدای اشغال موصل به دست داعش در ژوئن سال جاری با درخواست و هماهنگی با دولت عراق برخی ماموریت های مهم را برای جلوگیری از پیشرفت داعش به انجام رسانده است.وب سایت آمریکایی: عملیات هوایی ایران علیه داعش در چارچوب قرار داد امنیتی با دولت مالکی بود

بیزنس اینسایدر می نویسد:
اقدامات نیروی هوایی ایران علیه داعش ظاهرا بخشی از یک توافقنامه امنیتی بین دولت مالکی و ایران بود. پس از سقوط شهر موصل به دست داعش نوری مالکی نخست وزیر وقت عراق با امضای یک قرار داد امنیتی با ایران از این کشور خواست تا در مبارزه با داعش به نیروهای عراقی کمک کند که استفاده از نیروی هوایی نیز بخشی از این قرار داد امنیتی است.

در اواخر ماه ژوئن نخستین گزارش ها از پروازهای شناسایی ایران بر فراز عراق منتشر شد. در ماه بعد یعنی ماه جولای دولت روسیه چند فروند هواپیمای سوخو 25 به نیروی هوایی عراق داد و در همان موقع ایران نیز چند فروند هواپیما به عراق تحویل داده است.

در همان ماه یک خلبان ایرانی به نام " علمداری" در منطقه صلاح الدین نزدیک شهر سامرا در جریان عملیاتی جان خود را از دست داد. این خلبان سپاه به احتمال فراوان یکی از فرماندهان  هماهنگ کننده عملیات های هوایی نیروهای عراقی علیه داعش بوده است.

نیروهای ایرانی در بسیاری از عملیات های هوایی نیروی هوایی عراق که با سوخوی 25 انجام می شد (در ماه جولای و پس از آن ) مشارکت داشتند. در ماه نوامبر یک خلبان عراقی در مصاحبه با گاردین از کنترل و نظارت فرماندهان ایرانی بر عملیات های هوایی ارتش عراق علیه داعش خبر داد.


این خلبان عراقی گفت مشاوران نظامی ایرانی در خارج از  پایگاه هوایی رشید در بغداد حضور دارند. در روزهای 29  نوامبر تا 2 دسامبر گزارش های بیشتری از انجام عملیات های هوایی ایران علیه داعش منتشر شد. نیروهای ایرانی در استان صلاح الدین در عملیات های مختلفی به عنوان پشتیبان نیروهای ارتش  و شبه نظامیان عراقی علیه داعش مشارکت داشتند.

ایران همچنین به دلیل ضعف و نبود نیروهای متخصص و خلبان عراقی ، بخشی از این نیروها را با در پایگاه هوایی کرمانشاه با هواپیماهای سوخوی 25 و میگ های 23 و 29 آموزش می دهد. نیروی هوایی عراق فاقد جت های جنگنده و نیروهای آموزش دیده و خلبان های ورزیده است.

بیزنس اینسایدر در ادامه می نویسد:
با ملاحظه همه این شرایط شنیدن خبر انجام عملیات هوایی نیروی هوایی ایران علیه داعش مساله تعجب آوری نیست. چرا که ایران استان دیالی را به عنوان یک منطقه خط قرمز مرزی می داند و نزدیکی نیروهای داعش به حریم امنیتی و مرزی خود را بر نمی تابد.


 اخبار سیاست  خارجی  - عصر ایران