اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای هک رایانه مقامات اسرائیل توسط ایران


منابع خبری اسرائیل گزارش کردند که ایران ده‌ها رایانه وزارت جنگ و ارتش اسرائیل را هک کرده است.

خبرگزاری فارس: کانال 10 تلویزیون اسرائیل مدعی شد که ایران ده‌ها رایانه وزارت جنگ و ارتش اسرائیل را هک کرده و به اطلاعات آن‌ها دست یافته‌ است.

آلون بن داوید خبرنگار این شبکه اعلام کرد که این حمله که در جریان آن رایانه‌ مقام‌های وزارت جنگ اسرائیل، که بیشتر آن‌ها مقام‌های ارشد امنیتی بوده‌اند، هدف قرار گرفته است.

این شبکه ادعا کرده است که هویت هکر اصلی پشت این حمله شناسایی شده است.

یکی از افرادی که رایانه وی هدف حمله قرار گرفته و اطلاعاتش از دست رفته است، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل است. هویت این فرد مشخص نشده، اما گفته می‌شود که این رئیس پیشین، بنی گانتز است که سال گذشته جای خود را به گادی ایزنکوت داد.

این شبکه ادعا کرده است که ایران در سال گذشته به 1800 نفر حمله سایبری کرده که صدها نفر از آن‌ها اسرائیلی و بیشتر این اسرائیلی‌ها نیز افسران ارشد کنونی و سابق ارتش بوده‌اند.

به ادعای این گزارش، اسرائیل چند ماه پیش، از این عملیات اطلاع یافته و در نهایت آن را متوقف کرده است.


ویدیو مرتبط :
ادعای دیدار روحانی و مقامات اسرائیل در سال ۱۳۶۵

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت گسترده مقامات نظامی امنیتی اسرائیل با حمله به ایران



 

مخالفت گسترده مقامات نظامی امنیتی اسرائیل با حمله به ایران

 

رسانه های اسرائیل از مخالفت شمار زیادی از مقامات نظامی امنیتی این رژیم با اقدام نظامی علیه ایران خبر می دهند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های اسرائیلی عصر دیروز جمعه نوشتند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل با حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران موافق هستند ولی ارتش و سازمان جاسوسی خارجی این رژیم (موساد) با این موضوع مخالف اند.

خبرنگاران امور نظامی در  رسانه های اسرائیل به تعدادی از شبکه های تلویزیونی این رژیم گفته اند که نتانیاهو و باراک برای اقناع سایر اعضای کابینه به حمایت از اقدام نظامی علیه ایران، تلاش می کنند.

این خبرنگاران می گویند: ژنرال بنی غاتنتز رئیس ستاد مشترک ارتش، تامیز برادو رئیس موساد، ژنرال افیف کوشافی رئیس سازمان جاسوسی نظامی و یورام کوهن رئیس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) مخالف اقدام نظامی علیه ایران هستند.

خبرنگاران نظامی در رسانه های اسرائیلی گفته اند که این گستره مخالفت با اقدام نظامی علیه ایران، حداقل در کوتاه مدت مانع از حمله تل آویو می شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت هم نوشت: عاموس گلعاد مدیر اداره سیاسی وزارت دفاع اسرائیل گفت که"جبهه ایران" برای این رژیم دارای اولویت است.

گلعاد در سخنانی در جمع دانشجویان در شهر عسقلان در جنوب اسرائیل گفت: نتیانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) نخستین فردی بود که ایران را تهدید اساسی دانست وزیر دفاع ما هم بزرگی این تهدید را درک می کند. تمامی گزینه ها در برابر ایران، مطرح هستند.

آمریکا و اسرائیل ایران را به فعالیت های هسته ای با هدف نظامی متهم می کنند اما تهران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.

ایران می گوید هدف از فعالیت های هسته ای اش ، تولید انرژی و کاربردهای غیرنظامی است.../عصرایران