اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی



اخبار,اخبارسیاست خارجی,پهپاد ایرانی در سرزمین های اشغالی

 

  اخبار سیاست خارجی -  ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین‌های اشغالی

ابراز خوشبینی ظریف نسبت به دستیابی به توافق نهایی هسته ای، برگزاری گفت و گوهای جدی میان ایران و آژانس، بررسی نقش آفرینی ایران در مبارزه با تکفیری ها در عراق، ادعای هدف قرار گرفتن یک پهپاد ایرانی در سرزمین های اشغالی و بازتاب صدور حکم محکومیت برای معاون اول رئیس جمهور سابق ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوع هسته ای اختصاص دارد. در این زمینه، برخی مطبوعات و رسانه ها، از جمله سایت خبری «آروتز شوا» از خوشبینی وزیر خارجه ایران نسبت به چشم انداز حصول توافق نهایی هسته ای در بازه زمانی تعیین شده سخن گفته اند. این سایت می نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ابراز خوشبینی کرده که مباحث مربوط به برنامه هسته ای ایران، تا ضرب الاجل از پیش تعیین شده 24 نوامبر حل و فصل شود. ظریف این سخنان را پس از دیدار روز گذشته خود با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرده است.

در مطلبی دیگر در همین زمینه، روزنامه «گالف تودی» به موضوع گفت و گوهای جدید ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخته و می نویسد بر اساس گزارش رسانه های رسمی، ایران بحث هایی جدی را با آزانس درباره موضوعات مربوط به تحقیقات از برنامه هسته ای خود داشته است. در این راستا، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس نیز گفته ایران هم اکنون در فرایند اجرای پنج گام اعتمادساز مورد توافق با آژانس قرار دارد. به گفته وی، گفت و گوهای روز گذشته دو طرف که در تهران برگزار شد، جدی بوده و پس از این نیز ادامه خواهد یافت. آژانس پس از این جلسه اظهارنظر مشخصی درباره نتایج آن نکرده است.

اما موضوع ایفای نقش ایران در عراق برای مبارزه با تکفیری ها، از جمله دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته مورد توجه برخی مطبوعات و رسانه ها قرار داشته است. خبرگزاری «رویترز» در این زمینه به موضوع شکسته شدن محاصره شهر «آمرلی» پرداخته و می نویسد در این ماجرا، ایرانی ها نیز نقش ایفا کرده اند. این خبرگزاری می نویسد در جریان عملیات شکستن محاصره آمرلی، ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه کرد و نیروهای مسلح شیعه حضور داشتند و ایران نیز مستقیماً از مبارزه این گروه ها با تروریست های داعش حمایت می کرد. رویترز در ادامه به جزئیاتی از عملیات مذکور و ابعاد آن اشاره کرده است.

در میان دیگر مطالب، برخی مطبوعات رژیم اسرائیل مدعی هدف قرار دادن یک پهپاد ایرانی شده اند. روزنامه «تایمز اسرائیل» با انتشار مطلبی در این زمینه می نویسد پهپادی که از سوی ارتش رژیم اسرائیل در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی هدف قرار گرفته، یک پهپاد ایرانی از نوع «یاسر» بوده است. بنا بر ادعای این روزنامه، پهپاد مذکور نخست از سوی سامانه موشکی «پاتریوت» هدف قرار گرفته و سپس اجزای آن در اختیار نیروهای امنیتی اسرائیلی قرار گرفته است. بر اساس گزارش ها، این پهپاد از کشور سوریه و از منطقه ای در این کشور که درگیری میان نیروهای دولتی و شورشیان شدید است، وارد شده است.

در نهایت، باید اشاره کرد که موضوع صدور حکم محکومیت معاون رئیس جمهور سابق ایران، از جمله دیگر موضوعاتی است که در شمار زیادی از مطبوعات بین المللی بازتاب یافته است. روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان می نویسد محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، به زندان و جریمه محکوم شده است. این روزنامه اشاره می کند که وی بلندپایه ترین مقام دولت سابق است که با محکومیت مواجه می شود. در این مطلب به نقل از غلامحسین محسنی اژه ای آمده است: «من نمی توانم جزئیات را فاش کنم، زیرا حکم نهایی نشده؛ اما شامل یک دوره زندان و همچنین جریمه نقدی است». 

 

 اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو مرتبط :
هدف قرار گرفتن ناو اسرائیلی توسط اژدر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس



 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس

 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس/ اسامی را اعلام نمی کنیم!

گاردین نوشت: انگلیس، امریکا و کانادا بر سر دور تازه ای از اعمال محدویت ها بر روی دولت ایران توافق کرده اند که بر اساس آن برخی از مقامات ایران در لیست سیاه برای ورود به این کشورها قرار گرفتند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس در همین باره منتشر کرده اشاره شده است که این کشور بنا ندارد نام ۵۰ نفر هدف تحریم‌های تازه را منتشر کند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

آن طور که در این بیانیه آمده است، برخی از این افراد دارای هویت‌های چندگانه و نام‌های مختلف هستند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وی همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

در همین حال در بیانیه وزارت خارجه انگلیستان تاکید شده است که در فهرست تازه این کشور علاوه بر افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نام افرادی نیز هست که حقوق بشر در ایران را «جداً زیر پا گذاشته‌اند».

در این بیانیه، به وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد، مقامات قوه قضاییه و مقامات زندان‌ها به عنوان ناقض حقوق بشر در ایران اشاره شده است!..../تحلیل:انتخاب