اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای «نیوزویک» درباره یک شهروند ایرانی


هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی مدعی شد «علیرضا عسگری» سرتیپ بازنشسته ایرانی هم‌اکنون تحت حفاظت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در آمریکا به سر می‌برد.

خبرگزاری فارس: هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی مدعی شد «علیرضا عسگری» سرتیپ بازنشسته ایرانی هم‌اکنون تحت حفاظت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در آمریکا به سر می‌برد.

نیوزویک به نقل از کتاب «جاسوس خوب» که بیوگرافی «رابرت آمز» از مأموران سیا که در سفارت لبنان کشته شده بود ادعا کرد که علیرضا عسگری در سال ۲۰۰۷ بعد از آنکه در ترکیه پناهنده شده بود، توسط دولت «جرج بوش» پناهندگی گرفت.

در این کتاب که به تازگی منتشر شده آمده است که عسگری اخیراً تحت حفاظت سیا در آمریکا زندگی می‌کند.

علیرضا عسگری در آذر ماه سال ۱۳۸۵ و هنگامی که پس از سفر تجاری به دمشق پایتخت سوریه به ترکیه سفر کرده بود، ناپدید شد و در مورد سرنوشت او، اطلاعات ضد و نقیضی منتشر شده بود.

سیا هنوز واکنشی به این گزارش نیوزویک نشان نداده است.

کای برد نویسنده این کتاب گفته است که با ۴۰ نفر از مأموران سابق و کنونی سیا مصاحبه کرده است و در کتابش نوشته که عسگری وقتی در واشنگتن بوده، به دو نفر از دوستان خود که در آلمان زندگی می‌کردند، تماس گرفته و می‌خواسته از دوستانش درباره وضعیت سلامت همسرش بداند و از آن زمان ناپدید شده است.

بر اساس این گزارش، ادعای حضور عسگری در آمریکا احتمالاً موجب حیرت نمایندگان کنگره خواهد شد و ممکن است خشم آن‌ها را برانگیزد.

نیوز ویک نوشت:‌ مقامات ایران پیش از این اعلام کردند که رژیم صهیونیستی وی را ربوده است.

برخی از رسانه‌های غربی هم مدعی شده بودند که وی با ارائه اطلاعات محرمانه‌ای که در اختیار داشته، به کشورهای غربی پناهنده شده است.


ویدیو مرتبط :
تیتر جالب نیوزویک در مورد سردار سلیمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای آسوشیتدپرس درباره شهروند ایرانی



اتهام آسوشیتدپرس به شهروند ایرانی

ادعای آسوشیتدپرس درباره شهروند ایرانی

دستگاه قضایی آمریکا یک شهروند آمریکایی-ایرانی را به تلاش برای خرید موشک متهم کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این مرد ایرانی-آمریکایی که "رضا اولانگیان" نام دارد در اکتبر سال 2012 میلادی در استونی بازداشت و در مارس سال جاری به آمریکا منتقل شده است.

وی متهم به تلاش برای خرید موشک های زمین به هوا بوده و از سوی مقامات آمریکایی به توطئه متهم شده است.

آسوشیتدپرس مدعی شد این فرد در سال 2007 میلادی برای خرید 100 موشک اقدام کرده و در اوایل سال 2012 میلادی نیز مذکراتی را برای عقد یک قرارداد جدید آغاز کرده بود غافل از اینکه طرف مورد مذاکره از نیروهای اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بوده است./خبرگزاری مهر