اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای مقامات یمن: کشتی ایرانی حامل سلاح توقیف کرده ایم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ادعای مقامات یمن: کشتی ایرانی حامل سلاح توقیف کرده ایم

یک مقام مسؤول در دولت یمن گفته است نیروهای مرزبانی دریایی این کشور یک فروند کشتی ایران را در نزدیکی بندر الصلیف در ساحل دریای سرخ توقیف کرده اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، مقامات یمنی مدعی شده اند این کشتی حامل سلاح بوده است و 16 شهروند سوریه و 2 شهروند سومالی را در این کشتی بازداشت کرده اند.

این کشتی ایرانی همچنین صبح دیروز جمعه به بندر الحدید یمن منتقل شده است.

این منبع آگاه افزود: این کشتی قصد داشت به سمت استان صعده در شمال یمن حرکت کند. استان صعده محل استقرار حوثی ها از مخالفان دولت مرکزی یمن است. حوثی ها شیعیان چهارامامی یا زیدیه هستند که قبل از این جنگ مسلحانه ای را علیه دولت مرکزی یمن تجربه کرده بودند.

همچنین وزارت دفاع یمن کمیته ای را برای تحقیق در این باره تشکیل داده است. افراد دستگیر شده در این کشتی تحویل دستگاه قضا خواهند شد.

قبل از این هم مقامات یمنی از توقیف یک فروند کشتی ایرانی حامل شماری از شهروندان این کشور در سواحل یمن خبر داده بودند.

این کشتی همچنان در توقیف دولت یمن است وشهروندان ایرانی نیز به زندان محکوم شده اند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
بارگیری کشتی حامل کمک های انسان دوستانه به مردم یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقیف 4 کشتی‌ ایرانی حامل سلاح در یمن؟!


فرمانده منطقه دریایی مجمع الجزایر «سقطری» خبر منتشرشده درباره توقیف چهار کشتی‌ ایرانی حامل سلاح در یمن را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: «علی سالمین احمد» فرمانده منطقه دریایی مجمع الجزایر «سقطری» یمن خبر منتشر شده شبکه سعودی العربیه درباره توقیف کشتی‌های ایرانی حامل سلاح در نزدیکی سواحل مجمع الجزایر را تکذیب کرد.

سرهنگ علی سلمین به خبرگزاری یمنی «سبأنت» گفته که تلاطم دریا و وزش باد به سمت سواحل سقطری باعث شد که چهار قایق ماهیگیری ایرانی وارد سواحل شوند و نیروی دریایی ارتش یمن نیز به حفظ این قایق‌ها در بندر سقطری اقدام کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این قایق‎ها مخصوص ماهیگیری است، از رسانه‌ها خواست تا در انتشار اخبار دقت کنند و از بزرگنمایی و پرداختن به مسایلی که به نفع کشور نیست، خودداری کنند.

شبکه عربستانی العربیه روز گذشته مدعی شد که نیروهای دریایی یمن چهار کشتی ایرانی را توقیف کردند.