اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای مضحک «عادل الجبیر» درباره ایران


وزیر خارجه عربستان مدعی شد که تمرکز اصلی نشست آتی کمپ دیوید بین سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با رییس جمهور آمریکا درباره «سیاست تهاجمی» ایران است.

خبرگزاری مهر: عادل الجبیر مدعی حمایت ایران از سازمان های تروریستی و تسهیل فعالیت چنین سازمان هایی شد. وی که کشورش با تجاوز آشکار به یمن، جنایات بی شماری مرتکب شده افزود: چالش ما این است که چگونه با همکاری آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس به طور مشترک با سیاست تهاجمی ایران روبه رو شویم.

این اظهارات مضحک در حالی مطرح می شود که عربستان سعودی حامی اصلی تروریست های سوری و گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره شناخته می شود. قرار است هفته آینده رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در اقامتگاه وی در کمپ دیوید دیدار کنند.

با این حال غیبت ملک سلمان در این نشست به گمانه زنی ها در مورد بروز اختلاف بین آمریکا و عربستان به ویژه در مسائل خاورمیانه دامن زده است. پیشتر اعلام شده بود که کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس از آمریکا تضمین های کتبی را درباره هرگونه توافق احتمالی هسته ای با ایران خواهند خواست.


ویدیو مرتبط :
ادعای مضحک مجری شبکه سلطنت طلب پارس: بین مردم ایران و اسرائیل سابقه 2700 ساله وجود دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای گستاخانه «عادل الجبیر» علیه ایران


وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد این کشور با خطر تروریسم از طرف ایران روبروست.

خبرگزاری میزان: عادل الجبیر در مقاله ای در هفته نامه آمریکایی نیوزویک مدعی شد: ایران از سال 1979 تاکنون از تروریسم به عنوان ابزاری در سیاست خارجی خود استفاده می کند.

به گزاارش العربیه، الجبیر افزود: کسانی که عربستان را به حمایت از خشونت، افراط گرایی و تروریسم متهم می کنند، در درک نقش رهبری عربستان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سراسر جهان ناکام مانده اند.

عربستان همواره هدفی برای تروریست ها بوده است و شکست دادن تروریسم اولویت و بخشی از منافع ملی این کشور است.

عربستان از هیچ تلاشی برای مقابله با حملات خطرناک و متنوع تروریستی فروگذار نمی کند و بر ریشه کن کردن تروریسم و خشکاندن منابع آن تاکید دارد. تروریسم آفتی جهانی است که بسیاری از کشورها از آن رنج می برند.

 منطقی نیست که عربستان از کسانی حمایت کند که هدف آنها ویران کردن این کشور است. چنین کاری با اعتقادات، ارزش ها و هویت ملی ما تناقض دارد.