اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای مرد متهم به همسرکشی:خودم و همسرم روانی بودیم



ادعای مرد متهم به همسرکشی:خودم و همسرم روانی بودیم

مردی که همسرش را خفه کرده مدعی شد این کار را به دلیل بیماری روحی شدیدی که خودش و همسرش به آن مبتلا بودند انجام داده است.

حوادث - به گزارش شرق، متهم که مردی 70ساله‌ است یک سال قبل در پی درگیری با همسرش او را خفه کرد. وی دیروز در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

نماینده دادستان در ابتدای این جلسه در جایگاه حاضر شد و گفت: متهم که نادر نام‌ دارد یک سال قبل با همسرش محبوبه مشاجره کرده و با فشار بر عناصر حیاتی گردن او را به قتل رسانده ‌است.

با توجه به اینکه اولیای‌دم اعلام رضایت کرده‌اند به‌عنوان نماینده دادستان درخواست صدور حکم قانونی به لحاظ جنبه عمومی جرم دارم.

در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد.

او اتهامش را قبول کرد و گفت: من و همسرم از سال‌ها قبل با هم مشکل داشتیم. اولین‌بار که فهمیدم همسرم بیماری روانی دارد زمانی بود که او را به بیمارستان امین‌آباد بردیم. مدتی در آنجا بستری بود پزشکان می‌گفتند ضربه‌ای به سر همسرم خورده و اعصاب او را تحت‌تاثیر قرار داده ‌است.

وقتی مرخص شد از او پرسیدم چه شده ‌است، گفت وقتی بچه‌بود، از پشت‌بام به زمین پرت شده. با این حال زندگی‌ام را با همسرم که خیلی دوستش داشتم ادامه دادم و حاصل آن پنج فرزند است. در طول این سال‌ها خیلی باهم درگیر می‌شدیم. او هر سال بدتر از سال قبل می‌شد.

بعد از مدتی خودم هم دچار مشکل روحی شدم و حالم خیلی بد شد چون پیر شده‌ بودم و می‌دانستم که بچه‌ها نمی‌توانند از هر دو ما که روانی هستیم نگهداری کنند. پیش دکتر رفتم و پرونده تشکیل دادم.

تحت درمان بودم تا وقتی که به زندان رفتم. متهم درباره روز حادثه گفت: همسرم از خرید برگشت. بار زیادی داشت.

من دیر جلوی در رفتم اما برای اینکه بارها را به داخل بیاورد کمکش نکردم. عصبانی شد و به من پرخاش کرد.

گفتم می‌دانستی من کار دارم پس باید خرید را برای فردا می‌گذاشتی. عصبانی شد و فریاد زد.

برای اینکه همسایه‌ها نشنوند دستم را روی دهانش گذاشتم اصلا نفهمیدم چه شد فشار هم ندادم یکدفعه از دستم لیز خورد و به زمین افتاد.

همسرم آسم داشت و اسپری مصرف می‌کرد اصلا حواسم به بیماری‌اش نبود. 

متهم نتوانست در مورد آثار کبودی که روی گردن مقتول ایجاد شده ‌بود توضیح بدهد.

در نهایت وکیل‌مدافع او دفاعیات خود را مطرح کرد و هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند./شرق

 

 

 


ویدیو مرتبط :
دکتر هلاکویی - همسرم مرا به رد شدن از خطوط قرمز در ارتباط با خانم ها متهم می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقض حكم اعدام مرد همسركش برای تایید سلامت روانی متهم/ قاتل: همسرم طلاق توافقی را نپذیرفت، او را کشتم



مرد جوانی كه همسر خود را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی كشور برای تایید سلامت روانی به كمیسیون پنج نفره پزشكی قانونی فرستاده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دوم خرداد سال 93 ماموران پلیس كرج در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند که تحقیقات نشان داد كه زن جوانی با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه شوهر این زن به عنوان مظنون دستگیر شد و در بازجویی های به قتل همسرش اعتراف كرد.

وی به ماموران گفت: من 14 سال با همسرم زندگی كردم ولی اختلافات زیادی با او داشتم. تا جاییكه تصمیم به جدایی گرفتم. برای همین به همسرم گفتم بیا توافقی از هم جدا شویم. ولی او قبول نكرد. چند ماهی با او سر این موضوع درگیر بودم تا اینكه روز حادثه به او گفتم هر طور شده باید بیایی و توافقی از هم جدا شویم. ولی باز هم قبول نكرد، برای همین عصبانی شدم و او را كشتم.

با اعتراف این مرد پرونده وی با صدور كیفرخواست به شعبه 71 سابق دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم در این شعبه محاكمه شد ولی خودش را به دیوانگی زد و گفت كه مشكل روانی دارد. برای همین هیات قضایی برای تایید سلامت روانی وی او را به پزشكی قانونی فرستادند.

پزشكی قانونی نیز سلامت روانی متهم را تایید كرد و این مرد بار دیگر در مقابل هیات قضایی دادگاه كیفری قرار گرفت.

در این جلسه فرزندان مقتول اعلام رضایت كردند ولی پدر و مادر مقتول درخواست قصاص كردند، به همین دلیل متهم كه باز هم ادعا می كرد سلامت روانی ندارد، پس از محاكمه به قصاص محكوم شد.

صبح روز گذشته این حكم در دیوان عالی كشور نقض شد و قضات دیوان خواستار تایید سلامت روانی متهم از سوی كمیسیون پنح نفره پزشكی قانونی شدند.


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران