اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای سایت نزدیک به مشایی پیرامون محل اقامت روحانی در نیویورک/ تصویر



ادعای سایت نزدیک به مشایی پیرامون محل اقامت روحانی در نیویورک/ تصویر

نکات پرس مدعی شد :محل اقامت رییس جمهور اسلامی ایران در سفر به نیویورک مشخص شد.

براساس این گزارش، هتل Millennium UN Plaza به عنوان یکی از مجلل ترین هتل های شهر نیویورک برای 70 نفر از همراهان روحانی درنظر گرفته شده است.

 

محل اقامت روحانی در نیویورک , سفر روحانی به نیویورك


این خبر حکایت از آن دارد که یک طبقه کامل از این هتل به صورت کامل برای رییس جمهور و همراهانشان رزو شده است.

این درحالی است که برخی از منتقدین، آخرین سفر دکتر محمود احمدی نژاد به نیویورک را بسیار هزینه بر برای کشور دانسته بودند. آنان هزینه هرشب برای اقامت احمدی نژاد و همراهانشان را 400 تا 700 هزار دلار برآورد کرده بودند.

اینک باید دید هزینه اجاره کلی یک طبقه کامل از یک هتل مجلل برای دولت اعتدال چه میزان هزینه دربرخواهد داشت؟

لازم به یاد آوری است که برج غربی این هتل دارای اتاق های دولوکس و بسیار مجلل است.

این هتل در سال 1907 ساخته شده است و تا به امروز خدمات می دهد و در سال 91 یکی از میلیاردهای هندی بخشی از هتل "پلازا" در نیویورک ( معادل 75 درصد) آن را خریداری کرد. این میلیاردر هندی با پرداخت 575 میلیون دلار شریک شاهزاده عربستانی شده است که باقی 25 درصد سهام این هتل را در اختیار دارد.

هزینه سوئیت رویال پلازا در هتل پلازای نیویورک در سال 91 شبی 30 هزار دلار بوده است. رویال پلازا در مساحتی 1000 متری قرار گرفته و با الهام از دربار لویی پانزدهم ساخته شده است.

در توضیح این سوئیت آمده است: این سوئیت با 3 اتاق خواب و 3 حمام، با امکانات رفاهی فراوان، حس آرامش را به میهمانان منتقل می کند. با قدم زدن و جستجو در کتابخانه بزرگ و اختصاصی آن که نفیس ترین کتاب ها و کتاب هایی گلچین شده از لوکس ترین انتشاراتی های دنیا را در خود جای داده، می توانید خستگی از تن بیرون کنید یا به سالن ورزش اختصاصی آن رفته و بعد از کار با وسایل مدرن ورزشی سرحال بیایید.

حمام های مرمرین و شیشه ای، با شیرآلاتی از جنس طلای 24 عیار هم از دیگر زیبایی های بی شمار رویال پلازا به حساب می آیند. آشپزخانه اختصاصی با آشپز 24 ساعته و امکانات کامل صوتی و تصویری را هم باید به مشخصات دیگر این سوئیت اضافه کرد، پیانوی بزرگ و زیبایی هم در گوشه ای از پذیرایی قرار داده شده تا حس و تجربه یک اقامت لوکس و مجلل برای میهمانان تکمیل شود.

 

محل اقامت روحانی در نیویورک , سفر روحانی به نیویورك


این سوئیت آسانسور اختصاصی هم دارد و هرکدام از اتاق خواب ها هم، در ورودی و خروجی اختصاصی دارند. در کنار تمام اینها، دکوراسیون شیک رویال پلازا را با مبلمان آنتیک و پرده های نفیس آن هیچ جای دیگری نمی توانید پیدا کنید. فقط کافی است 30 هزار اسکناس یک دلاری خرج کرده و به رویال پلازا سفر کنید تا از این همه زیبایی لذت ببرید.

گفتنی است جهت مقایسه؛ تصاویری از محل اقامت دكتر احمدی نژاد یعنی هتل وارویك (WARWICK) نیز كه مورد انتقاد شدید اصولگرایان، مجلس و رسانه ها قرار گرفته بود نیز در ادامه این خبر تقدیم می‌شود:

 

محل اقامت روحانی در نیویورک , سفر روحانی به نیویورك

 

محل اقامت روحانی در نیویورک , سفر روحانی به نیویورك

 

محل اقامت روحانی در نیویورک , سفر روحانی به نیویورك

خرداد

 


ویدیو مرتبط :
محل اقامت کارلوس کیروش @_@

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه هزینه‌های اقامت سفر احمدی‌نژاد با سفر روحانی به نیویورک/ از هزینه‌های میلیاردی رییس جمهور سابق تا هیات 70 نفره رییس دولت فعلی +جدول



هزینه  سفر روحانی به نیویورك ,هزینه سفر احمدی نژاد به نیویورك

مقایسه هزینه‌ سفر احمدی‌نژاد و روحانی به نیویورک

درست سال پیش همین روزها بود که از عریض و طویل بودن هیئت همراهان احمدی نژاد در نهمین سفرش به نیویورک و هزینه‌های سنگین آن نوشتیم. از سفری پنج روزه با همراهی ۱۴۰ نفر و هزینه‌ای یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومانی در یکی از گران قیمت ترین هتل های منهتن.

 امروز در آستانه نخستین سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور جدید ایران به نیویورک برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستیم، سفری با همراهی ۷۰ نفر از جمله یکی از نمایندگان کلیمی مجلس شورای اسلامی.

 

سفر روحانی به سازمان ملل از جهات مختلفی که در مجال این نوشتار نمی گنجد با سفرهای احمدی نژاد به نیویورک متفاوت است اما بی شک همه در انتظار آن هستند که رئیس جمهوری جدید ایران که از زمان آمدنش بر مسند قدرت نسیمی از رخدادهای خوب و شیرین در کشور شروع به وزیدن گرفته است، شگفتی دیگری بیافریند و گامی مهم و سرنوشت ساز در عرصه سیاست داخلی و بین المللی کشور بردارد.

سفر ۵ روزه احمدی نژاد به نیویورک در سال ۹۱ با همراهی بیش از ۱۲۰ نفر که در میان آنها همسران و فرزندان برخی از مقامات نیز دیده میشد، با انتقادات فراوانی همراه شد. پرونده بررسی تخلف از قانون و هزینه‌های هنگفت در آخرین سفر احمدی نژاد در قامت رئیس جمهوری به نیویورک به محلس شورای اسلامی نیز کشیده شد.

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خرداد ماه امسال درباره این پرونده در مجلس، گفت: نادر قاضی‌پور نسبت به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به نیویورک با ۱۲۵ همراه معترض بود از این رو به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرد، به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که در هتل محل اقامت رئیس‌جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود. وی با بیان اینکه حضور این تعداد همراه در سفر به نیویورک ضروری نبود، افزود: بسیاری از همراهان خانواده و اقوام مسولان دولتی بودند.

با اینکه تاکنون هتل محل اقامت روحانی و همراهیانش در نیویورک مشخص نشده است، اما برخی از رسانه ها به گمانه زنی در این باره پرداخته و اعلام کردند که هتل Millennium UN Plaza ، یکی از مجلل ترین هتل های شهر نیویورک و همچنین هتل طرف قرارداد سازمان ملل متحد، برای ۷۰ نفر از همراهان روحانی در نظر گرفته شده است.

رسانه ها در ادامه این گمانه زنی همچنین اعلام کردند که یک طبقه کامل از این هتل به صورت کامل برای رییس جمهور و همراهانشان رزرو شده است. از سوی دیگر «مارک والاس» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که هم اکنون مدیر موسسه اتحاد علیه ایران اتمی است پذیرایی از رئیس جمهور ایران و تیم همراهش در هتل سازمان ملل را برای این هتل نامناسب اعلام کرده و با ارسال نامه ای به هتل سازمان ملل (میلنیوم) نوشته است چرا باید هتل سازمان ملل از رئیس جمهور کشوری پذیرایی کند که هولوکاست را انکار کرده، تهدید به کشتن سربازان آمریکایی کرده و به صورت پنهانی به دنبال ساخت تسلیحات اتمی است که احتمالا می خواهد از آنها برای ضربه زدن به آمریکا و اسرائیل استفاده کند.

 

تلاش هایی که پیش از این نیز در خصوص سفر احمدی نژاد به نیویورک شاهد آن بودیم، نامه نگاری ها و تجمعاتی در اطراف هتل محل اقامت رئیس‌جمهور از سوی گروه های تندرو و افراطی برای تحت شعاع قرار دادن رئیس جمهوری ایران.

محل اقامت هیئت همراه محمود احمدی‌نژاد سال گذشته «هتل وارویک» در منهتن بود. گفته می شد هیئت همراه احمدی نژاد برای اقامت ۵ روزه خود در هتل وارویک ۱۰۰ الی ۱۱۰ اتاق را در اختیار داشتند. با نگاهی به سایت هتل وارویک نیوروک و قیمت انواع اتاق ها و سوئیت های موجود در این هتل می توان گفت که در آن وقت از سال هزینه اقامت در یک اتاق برای یک شب نزدیک به ۷۰۰ دلار بود. سایت هتل میلنیوم پلازا اما قیمت هرشب برای یک اتاق را ۳۰۰ دلار عنوان کرده است.

در جدول زیر حداقل هزینه‌های ناشی از اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایران در آخرین سفر احمدی نژاد به نیویورک در هتل وارویک منتهن آمده است. باتوجه به این آمار می‌توان گفت هزینه اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایرانی در این هتل که تنها شامل هزینه اتاق و دو وعده غذا می‌شود، مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

در این جدول همچنین به هزینه اقامت ۷۰ نفر از همراهان رئیس جمهور طی ۵ روز حضور در نیویورک در هتل میلنیوم پلازا نیز اشاره شده شده است که بر این اساس، کل هزینه حضور در هتل به همراه دو وعده غذا با احتساب هر دلار به قیمت ۲۹۰۰ تومان ۵۰۷ میلیون تومان است که اختلاف فاحشی با هزینه های آخرین سفر احمدی نژاد که به بیش از یک میلیارد تومان رسیده بود، دارد.


هزینه ها در سفر احمدی نژاد

 

قیمت به دلار

قیمت به تومان

هزینه ها در سفر روحانی

قیمت به دلار

قیمت به تومان

هزینه یک شب اقامت در هتل برای هر نفر

 

700 دلار

یک میلیون و 750 هزار تومان

هزینه یک شب اقامت در هتل  برای هر نفر

 

300 دلار

870 هزار تومان

هزینه 5 شب اقامت در 100 اتاق هتل برای هر نفر

 

350 هزار دلار

هشتصد و 75 میلیون تومان

هزینه 5 شب اقامت در 70  اتاق هتل برای هر نفر

 

 

105 هزار دلار

304 میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای یک نفر

 

200 دلار

500 هزار تومان

هزینه دو وعده غذا برای یک نفر

 

200 دلار

500 هزار تومان

هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر

 

28 هزار دلار

70 میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای 70 نفر

 

14 هزار دلار

40 میلیون و 600 هزار تومان

هزینه دو وعده غذا برای 140 نفر به مدت 5 روز

 

140 هزار دلار

350 میلیون تومان

هزینه دو وعده غذا برای 70 نفر به مدت 5 روز

 

70 هزار دلار

203 میلیون تومان

کل هزینه هتل و دو وعده غذا  به مدت 5 روز  برای 140 نفر

 

490 هزار دلار

میلیارد و 225 میلیون تومان

کل هزینه هتل و دو وعده غذا  به مدت 5 روز  برای 70 نفر

 

175 هزار دلار

507 میلیون و 500 هزار تومان

نامه