اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای خنده دار دونالد ترامپ درباره ایران


نامزد پر ادعا و حراف ریاست جمهوری آمریکا در اقدامی برای جلب بیشتر آرا مدعی اطلاع ایران از مکان نگهداری یکی از اتباع آمریکایی ناپدید شده در خاورمیانه شد.

خبرگزاری فارس: «دانلد ترامپ» نامزد حراف ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته (شنبه) در اقدامی برای جلب بیشتر  آرا  مدعی اطلاع ایران از مکان نگهداری یکی از اتباع آمریکایی ناپدید شده در خاورمیانه شد.

به نوشته وبگاه «صدای آمریکا » ترامپ روز گذشته (شنبه) در جریان سخنرانی در رقابت‌های انتخاباتی در پاسخ به سوالی پیرامون «رابرت لوینسون» مامور سابق پلیس فدرال آمریکا که ۹ سال پیش ناپدید شد، گفت : «ایرانی‌ها دقیقا می‌دانند که او کجا هست.»

ترامپ در ادامه  گفت، اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری پیروز شود،  موضوع ناپدید شدن لوینسون را پیگیری می‌کند.

دونالد ترامپ با بیان این‌که ضعف آمریکا در ارتباط با ایران بی سابقه است افزود: «به ایران 150 میلیارد دلار دادیم . آن‌ها کشوری خرابکار هستند و بیشتر این پول را کالاهای غیرآمریکایی خریدند. به عنوان مثال آن‌ها 118 هواپیمای از ایرباس و نه از بوئینگ خریدند. آن‌ها و در روسیه این پول را  هزینه خرید موشک کردند و در اینجا (آمریکا) هیچ خرجی نکردند.»

گفتنی است، رابرت لوینسون ده سال قبل در ماجرایی که بارها ایران اعلام کرده است اطلاعی از آن ندارد، ربوده شد. آخرین بار این فرد که از او به عنوان جاسوس سازمان سیا یاد می‌شود، در جزیره کیش دیده شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت ربوده شدن احتمالی این فرد را بر عهده نگرفته است.


ویدیو مرتبط :
انتقاد دونالد ترامپ از سیاستهای اوباما در قبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین: ادعای 3 برابری قدرت بمب هسته ای ایران، خنده دار و بچه گانه است



روزنامه انگلیسی، ادعای آسوشیتدپرس را به سخره گرفت

گاردین: ادعای 3 برابری قدرت بمب هسته ای ایران، خنده دار و بچه گانه است/ نمودار منتشر شده چیزی نیست جز گرافیکی رایج و ساده که به راحتی در اینترنت پیدا می شود!

روزنامه گاردین اما طی مطلبی که روز ۲۸ نوامبر، یک روز پس از انتشار گزارش آسوشیتدپرس منتشر شد، این خبر را یک "پروپاگاندای رسانه‌ای" دانست و اطلاعات موجود در این گزارش را خام، ابتدایی و بچه گانه توصیف کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  : دانشمندان آمریکایی برنامه زمامبندی منتشره در رسانه ها مربوط به ساخت بمب هسته ای ایرانی را "شوخی" نامیدند اشتباهاهات جدی آن را کشف کردند.به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ گاردین نوشت: دانشمندانی برنامه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، نتایج مطالعات را در یک در مجله "بولتن دانشمندان اتمی" منتشر کردند. به نظر آنها، این برنامه شامل "اشتباه هایی جدی می باشد که محققان مشغول به کار در سطح دولتی اصلا نمی توانستند مرتکب آن شوند".

خبرگزاری آسوشیتدپرس چند روز پیش گزارشی منتشر کرد که در آن ادعا شده بود کارشناسان ایرانی با کمک یک برنامه کامپیوتری سلاح‌هسته‌ای را شبیه‌سازی کرده‌اند که قدرت انفجاری آن سه برابر بمب به کار برده شده در هیروشیماست.

آسوشیتدپرس نموداری منتشر کرده بود که زیر آن به فارسی نوشته شده بود: «تغییرات توان و انرژی آزادشده بر حسب زمان طی پالس توان». این خبرگزاری مدعی شده بود که این اطلاعات را از یکی از مقام‌های یک کشور منتقد برنامه‌هسته‌ای ایران به دست آورده است.

روزنامه گاردین اما طی مطلبی که روز ۲۸ نوامبر، یک روز پس از انتشار گزارش آسوشیتدپرس منتشر شد، این خبر را یک "پروپاگاندای رسانه‌ای" دانست و اطلاعات موجود در این گزارش را خام، ابتدایی و بچه گانه توصیف کرد.

گاردین همچنین نمودار منتشرشده را یک نمودار ابتدایی دانست که با جستجوی عبارت "احتمال توزیع انرژی انباشته شده" در گوگل می‌توان شبیه آن را در سایتی که مخصوص آموزش استفاده از برنامه اکسل هست، پیدا کرد.

نویسنده گاردین، نمودار منتشرشده در آسوشیتدپرس را "نمایشی مضحک" نامیده که می‌خواهد برنامه اتمی ایران را در بوق و کرنا کند.

وی همچنین به شواهد قابل اطمینان علمی‌ای اشاره کرده که نشان می‌دهند این نمودار ساختگی است.

گاردین از جمله به بولتن دانشمندان اتمی اشاره کرده که در آن از قول یک دانشمند اتمی نوشته شده: «چنین نمودارهایی که یکی از آن‌ها در آسوشیتدپرس منتشر شده، در هر کتاب علمی مربوط به دانش هسته‌ای و نیز در سایت‌های اینترنتی قابل دسترسی هستند».

نویسنده گاردین سپس نتیجه گرفته که نموداری که آسوشیتدپرس به عنوان بخشی از مدارک طبقه‌بندی‌شده و مخصوص آن را معرفی کرده، در حقیقت چیزی نیست به جز گرافیکی رایج و ساده که می‌تواند به راحتی در تمام منابع عمومی قابل دسترسی باشد.

گاردین همچنین از قول یک دانشمند اتمی داده‌های این نمودار را نیز غلط خوانده و تصریح کرده که دو منحنی این نمودار که یکی نشان دهنده انرژی آزاد‌شده در زمان و دیگری توان آزادشده در زمان است با یکدیگر همخوانی ندارند./انتخاب