اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای خصمانه «عادل الجبیر» علیه ایران


وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی خصمانه علیه ایران ادعا کرد که به دلیل سیاست‌های تهران، برای عربستان سعودی دشوار است تا روابط خوب با ایران را حفظ کند.

خبرگزاری ایسنا:‌ وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی خصمانه علیه ایران ادعا کرد که به دلیل سیاست‌های تهران، برای عربستان سعودی دشوار است تا روابط خوب با ایران را حفظ کند.

به گزارش گلف نیوز، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری هند و آسیا مدعی شد که اگرچه ریاض سعی کرده است تا پس از انقلاب ایران روابط خوب با تهران را توسعه دهد اما به دلیل سیاست‌های دولت این کشور این امر با دشواری رو‌به رو شده است.

وی در ادامه با بیان این که ما احترام زیادی برای فرهنگ ایران قائل هستیم ادعا کرد که دولت ایران از سیاست فرقه‌گرایی پیروی می‌کند و ایران را به مداخله در امور دیگر کشورها متهم کرد.

وزیر خارجه عربستان گفت تا زمانی که تهران سیاست‌هایش را تغییر ندهد حل و فصل مسایل با ایران دشوار خواهد بود.

روابط دیپلماتیک بین ریاض و تهران پس از اعدام روحانی شیعه در ماه ژانویه از سوی عربستان قطع شد.


ویدیو مرتبط :
ادعای گستاخانه (( عادل حبیبر )) علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای گستاخانه «عادل الجبیر» علیه ایران


وزیر امور خارجه عربستان سعودی مدعی شد این کشور با خطر تروریسم از طرف ایران روبروست.

خبرگزاری میزان: عادل الجبیر در مقاله ای در هفته نامه آمریکایی نیوزویک مدعی شد: ایران از سال 1979 تاکنون از تروریسم به عنوان ابزاری در سیاست خارجی خود استفاده می کند.

به گزاارش العربیه، الجبیر افزود: کسانی که عربستان را به حمایت از خشونت، افراط گرایی و تروریسم متهم می کنند، در درک نقش رهبری عربستان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سراسر جهان ناکام مانده اند.

عربستان همواره هدفی برای تروریست ها بوده است و شکست دادن تروریسم اولویت و بخشی از منافع ملی این کشور است.

عربستان از هیچ تلاشی برای مقابله با حملات خطرناک و متنوع تروریستی فروگذار نمی کند و بر ریشه کن کردن تروریسم و خشکاندن منابع آن تاکید دارد. تروریسم آفتی جهانی است که بسیاری از کشورها از آن رنج می برند.

 منطقی نیست که عربستان از کسانی حمایت کند که هدف آنها ویران کردن این کشور است. چنین کاری با اعتقادات، ارزش ها و هویت ملی ما تناقض دارد.