اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای حمله به یک کشتی در تنگه هرمز


بخش کشتیرانی ناتو مدعی شد که یک کشتی تجاری امروز در منطقه تنگه هرمز و در مسیر میان ایران و عمان توسط افراد سوار بر یک قایق تندرو مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: بخش کشتیرانی ناتو مدعی شد که یک کشتی تجاری امروز در منطقه تنگه هرمز و در مسیر میان ایران و عمان توسط افراد سوار بر یک قایق تندرو مورد حمله قرار گرفته است.

بخش کشتیرانی ناتو اعلام کرد: کشتی تجاری ناشناس صبح یکشنبه دو بار از مسافت نزدیک و از سمت قایق تندرویی مجهز به مسلسل که 6 نفر بر آن سوار بودند مورد حمله قرار گرفته است. این کشتی با لوله آب پرفشار واکنش نشان داده است. کشتی و خدمه آن در سلامت به سر می‌برند.

ناتو در ادامه گزارش داده است، دزدان دریایی سومالی معمولا به کشتی‌های تجاری در خلیج عدن و نواحی دریایی سومالی حمله می‌کنند و حمله به کشتی‌ها در تنگه هرمز، که گذرگاه حیاتی نفت و گاز است، اتفاقی نادر است.

ناتو اعلام کرده است که این حمله در خلیج عمان و کنار تنگه هرمز و حدود 90 دقیقه پس از ان صورت گرفت که دو قایق تندرو حامل افرادی با لباس نظامی به یک کشتی تجاری دیگر نزدیک شده بودند.

در بیانیه بخش کشتیرانی ناتو آمده است: دو قایق تندروی سبز رنگ که سه یا چهار نفر با لباس نظامی در آن حضور داشته و به مسلسل مجهز بودند، تا 150 متری کشتی تجاری نزدیک شده بودند. اندکی بعد، این دو قایق به سمت سواحل ایران تغییر مسیر دادند.

بر اساس این بیانیه، توسط دو قایق که حامل افرادی با لباس نظامی بودند هیچ شلیکی صورت نگرفته است. این حادثه با فاصله 30 مایل دریایی از (جهت غرب) محل وقوع حادثه تیراندازی توسط قایق دیگر صورت گرفته است.

سخنگوی بخش کشتیرانی ناتو گفت که تحقیقات درباره این دو حادثه در حال انجام است. وی گفته است که ملیت افراد سوار بر قایق تندرو هنوز مشخص نشده و هنوز زود است که بتوان گفت این دو حادثه به هم مرتبط بوده‌اند.


ویدیو مرتبط :
اهمیت تنگه هرمز از نگاه العربیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز



اخبار,حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز


اخبار بین الملل - ادعای حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز

بخش نظارت بر کشتی رانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی شده امروز یک کشتی تجاری در منطقه تنگه هرمز و در مسیر میان ایران و عمان مورد حمله قرار گرفته است. هنوز اخبار موثقی درباره عاملان این حمله و اهداف آن مخابره نشده و پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، مرکز کشتی رانی ناتو اعلام کرده گروهی از مهاجمان ناشناس، صبح امروز در منطقه تنگه هرمز به یک کشتی تجاری که در مسیر میان ایران و عمان قرار داشته حمله کرده و به روی آن آتش گشوده اند.

بر اساس این گزارش، کشتی تجاری مذکور که هنوز هویت آن اعلام نشده، دو بار از فاصله نزدیک از سوی یک قایق تندرو که شش فرد مسلح به مسلسل در آن قرار داشته اند، مورد حمله قرار گرفته است. با این حال، به کشتی تجاری مذکور و خدمه آن آسیبی وارد نشده است.

رویترز اشاره می کند که اگرچه دزدان دریایی سومالی معمولاً به عنوان مهاجمان به کشتی های تجاری شناخته می شوند، اما محدوده فعالیت آن ها در خلیج عدن و حوزه دریایی سومالی است و تاکنون در تنگه هرمز فعالیتی از این گروه مشاهده نشده است.

حمله صبح امروز، در دهانه نزدیک به دریای عمان در تنگه هرمز اتفاق افتاده است. بنا بر اعلام ناتو، این حمله 90 دقیقه پس از آن رخ داده که دو قایق تندرو که سرنشینان آن لباس نظامی بر تن داشتند، به یک کشتی تجاری دیگر در این منطقه نزدیک شده بودند.

در گزارش «ناتو» آمده است: «دو قایق تندروی سبز رنگ که سه یا چهار نفر با لباس نظامی در آن حضور داشته و به مسلسل مجهز بودند، تا 150 متری کشتی نزدیک شده بودند. اندکی بعد، این دو قایق به سمت سواحل ایران تغییر مسیر دادند». ناتو اشاره کرده که هیچ گلوله ای از سوی افراد ملبس به لباس نظامی شلیک نشده و قایق هایی که به سمت کشتی بعدی شلیک کرده اند، متفاوت بوده اند.

سخنگوی مرکز کشتی رانی ناتو اعلام کرده این دو واقعه در دست بررسی است. به گفته وی، ملیت خدمه کشتی مذکور هنوز مشخص نیست و همچنین معلوم نیست که دو واقعه مذکور با یکدیگر ارتباطی داشته اند یا خیر. 

اخبار بین الملل - تابناک