اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جدید:‌ حضور صدها دانشمند اتمی و موشكی كره شمالی در 10 مركز هسته ای و نظامی ایران



 

 

ادعای جدید:‌ حضور صدها دانشمند اتمی و موشكی كره شمالی در 10 مركز هسته ای و نظامی ایران

 

خبرگزاری رسمی كره جنوبی به نقل از یك منبع آگاه اطلاعاتی مدعی شد كه  تعداد زیادی از دانشمند هسته ای و متخصصان و مهندسان موشكی كره شمالی در 10 مركز هسته ای و تحقیقات نظامی در ایران مشغول همكاری هستند.

خبرگزاری " یونهاپ" با انتشار گزارشی در این باره به نقل از یك منبع اطلاعاتی كه نامی از وی نبرده است مدعی شد كه "صدها" متخصص و دانشمند هسته ای و موشكی كره شمالی هم اكنون در 10 مركز هسته ای و نظامی ایران از جمله در سایت های هسته ای قم و نطنز حضور دارند تا در تحقیقات هسته ای و موشكی به همتایان ایرانی خود یاری رسانند.

این ادعا در حالی مطرح می شود كه اخیرا چند رسانه غربی نیز به نقل از برخی دیپلمات های حاضر در آژانس بین المللی انرژی هسته ای مدعی شده بودند كه دو كشور یا سازمان در برنامه های هسته ای ایران به این كشور كمك می كنند . این دیپلمات ها این دو كشور احتمالی را كره شمالی و پاكستان معرفی كرده بودند .

این مبنع اطلاعاتی كره جنوبی مدعی شده است كه دانشمندان و متخصصان كره شمالی بیشتر از طریق كشورهای ثالث به ایران می روند و پس از انجام ماموریت خود كه در قالب دوره های 3 تا 6 ماهه است از طریق كشورهای ثالث به كره شمالی باز می گردند.

همزمان یك مقام اطلاعاتی كره جنوبی به یونهاپ گفته است كه سئول با دقت تحولات و ارتباطات ایران و كره شمالی را در زمینه های هسته ای و فناوری های تسلیحاتی را زیر نظر دارد.

این نخستین بار نیست كه ادعاهایی درباره كمك كره شمالی به ایران در برنامه های هسته ای و تحقیقات موشكی و نظامی منتشر می شود . ایران پیش از این بارها این ادعاها را رد كرده است.

چندی پیش نیز خبرهایی راجع به حضور متخصصان اتمی ارمنستان در ایران منتشر شده بود../عصرایران


ویدیو مرتبط :
جواب دندان شکن ایران به ادعای حمله اتمی آمریکا به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

، ادعای حضور دانشمندان ایران در آزمایش هسته ای کره شمالی



روسیه: به لحظه اتخاذ تصمیم متفاوت درباره ایران نزدیک می شویم

درخواست فرانسه از هند برای میانجی گری در مذاکرات هسته ای ایران، ابراز امیدواری روسیه به موفقیت مذاکرات هسته ای آتی با ایران، تأثیر تحریم های آمریکا بر مبادله طلا با گاز ایران و ترکیه، ادعای حضور دانشمندان ایران در آزمایش هسته ای کره شمالی و اتحاد ایران، روسیه و آمریکا در مخالفت با تصمیم کمیته بین المللی المپیک، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از اخبار مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان، به برنامه هسته ای و به ویژه مذاکرات هسته ای اختصاص دارد.

در این رابطه، روزنامه «ایندین اکسپرس» از درخواست فرانسه از هند برای میانجی گری در فرایند مذاکرات هسته ای ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، روز گذشته در جریان سفرش به هند از مقامات این کشور خواسته «دوست نزدیکشان» یعنی ایران را متقاعد کنند که به طور جدی وارد فرایند مذاکرات هسته ای شده و به تعهدات بین المللی در قبال منع گسترش سلاح های هسته ای احترام بگذارد. وی در این رابطه گفته: «ما می دانیم که هند و مردمش به ایران نزدیک هستند... از همه مهمتر این است که هند، این کشور بزرگ، یعنی ایران را متقاعد کند تا وارد مذاکرات جدی شده و به تعهدات بین المللی و منع گسترش هسته ای احترام بگذارد». 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در همین حال، روسیه به گونه ای محتاطانه نسبت به موفقیت مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان ابراز امیدواری کرده است. به نوشته «راشا تودی»، معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده این مذاکرات به نتیجه ای ملموس منتهی شود. «سرگئی ریابکف» در این زمینه گفته: «ما در حال نزدیک شدن به لحظه ای هستیم که باید تصمیمات متفاوتی بگیریم. در هر صورت، ما علاقمندیم شرکت کنندگان در مذاکرات آلماتی، در داشتن چنین درکی از خاص بودن این لحظه با ما شریک باشند». این مقام روس همچنین گفته کشورش طرحی را آماده کرده که دربردارنده هسته اصلی موضع گیری 1+5 است و مشتمل بر ساز و کارهایی تدریجی و متقابل برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران می باشد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اما خبر تأثیر تحریم های جدید ایالات متحده علیه ایران بر تجارت «گاز طبیعی در برابر طلا»ی ایران و ترکیه، از دیگر اخباری است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات قرار گرفته است. «تودی زمان» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد با تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران، تجارت طلا در برابر گاز میان ایران و ترکیه عملاً از میان می رود و بانک دولتی «خلق بانک» ترکیه نیز مجاز به انجام گردش های مالی مربوط به فروش نفت و گاز ایران نخواهد بود. به نوشته این روزنامه، از آنجا که قانون جدید تحریم های آمریکا که به تازگی به مرحله اجرا درآمده، تجارت فلزات گرانبها با ایران را ممنوع می کند، بانک های ترکیه دیگر مجاز به انجام چنین مبادلاتی نخواهد بود. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

روزنامه «واشنگتن تایمز» در مطلبی با اشاره به آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی، مدعی شده دانشمندان ایرانی نیز در زمان انجام این آزمایش در این کشور حضور داشته اند. این روزنامه ضمن نقل از این خبر از قول «یک دیپلمات غربی» می نویسد این موضوع نشانگر آن است که نگرانی ها از تلاش ایران برای ساخت و توسعه سلاح های هسته ای بی مورد نیست. این دیپلمات بی نام و نشان غربی همچنین مدعی شده ایران احتمالاً ده ها میلیون دلار هزینه کرده تا اجازه حضور در این آزمایش هسته ای را از مقامات کره شمالی کسب کند. به نوشته واشنگتن تایمز، نگرانی اصلی اینجاست که احتمال دارد ایران از کره شمالی به عنوان عرصه ای آزمایشی برای برنامه هسته ای خود بهره می گیرد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

در نهایت، در خبری مرتبط با حوزه ورزش، خبرگزاری روسی «ریانووستی» از اقدام مشترک ایران، روسیه و آمریکا در اعتراض به حذف کشتی از لیست رشته های حاضر در المپیک 2020 خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد هرچند این سه کشور در سال های اخیر در زمینه برنامه هسته ای ایران در تقابل با هم به سر برده اند، اما اکنون به منظور دستیابی به هدفی مشترک با یکدیگر هماهنگ و همسو شده اند. در این راستا، «ریچ بندر»، دبیرکل فدراسیون کشتی ایالات متحده ضمن تأکید بر اینکه این سه کشور باید برای پیگیری موضوع با هم متحد شوند، از تماس تلفنی با مقامات فدراسیون های کشتی روسیه و ایران خبر داده است./تابناک