اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جدید نخست‌ وزیر اسرائیل علیه ایران


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای نخ‌نمای خود علیه ایران، گفت: یک توافق هسته‌ای جامع باید مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود کند.

خبرگزاری ایسنا: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای نخ‌نمای خود علیه ایران، گفت: یک توافق هسته‌ای جامع باید مسیر دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با راب پورتمن، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و رئیس کمیته فرعی تحقیق کمیته امور دولتی و امنیت داخلی سنا گفت که دیدگاه‌های واشنگتن و اورشلیم در خصوص توافق هسته‌ای با ایران هنوز متفاوت است و اختلاف زیادی دارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز کرد: در مواجهه با توافق هسته‌ای ما مسائل را متفاوت می‌بینیم. ما معتقدیم که هدف از مذاکرات هسته‌ای با ایران حصول هر توافقی نیست، بلکه توافقی است که مسیر دستیابی ایران به یک بمب را مسدود کند.

نتانیاهو ادامه داد: برای بستن راه‌های دستیابی ایران به بمب ما نیازمند توافقی هستیم که مانع از دستیابی ایران به چیزهایی شود که لوزان به دست آورد.

وی تأکید کرد: چارچوب تفاهم به دست آمده در لوزان به ایران اجازه می‌دهد تا بخش زیادی از زیربنای هسته‌ای‌اش را حفظ کند که برای استفاده در انرژی هسته‌ای غیرنظامی ضروری نیست و تهران را قادر می سازد تا سوخت مورد نیاز برای چندین سلاح هسته‌ای را تولید کند بدون این‌که زمان گریز هسته‌ای داشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت: برخی به ما می‌گویند که این توافق اسرائیل را به خطر نمی‌اندازد اما من به عنوان نخست وزیر که مسئول امنیت اسرائیل هستم می‌گویم که ما را به خطر می‌اندازد. از نظر من منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد. بنابراین فکر می‌کنم که ضروری است روی یک توافق بهتر پافشاری کنیم.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، نتانیاهو از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران به طور مستمر نسبت به حصول یک توافق ابراز نگرانی و تأکید کرده است که این توافق باید منجر به نابودی زیربنای هسته‌ای ایران شود، خواسته‌ای که از نظر مقامات آمریکایی غیرواقع بینانه است.

وی اواخر هفته گذشته نیر در پیامی ویدئویی به اندیشکده سیاست شرق نزدیک واشنگتن که یک موسسه حامی صهیونیست‌ها محسوب می‌شود باز هم از توافقی که قرار است تا پایان ماه ژوئن حاصل شود انتقاد کرد.

این در حالی است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه این انتقادات نتانیاهو را رد و آن را حملات عصبی علیه مذاکرات و توافق هسته‌ای احتمالی با ایران توصیف کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه 10 رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا بار دیگر به اسرائیل اطمینان دهد که علی‌رغم انتقادات شدید نتانیاهو توافق هسته‌ای با ایران بازدارنده است و موجب تأمین امنیت اسرائیل می‌شود.

تایمز آو اسرائیل در ادامه نوشت: اما تفاهم لوزان که اوایل ماه آوریل حاصل شد و چارچوب یک توافق هسته‌ای محسوب می‌شود به تهران اجازه حفظ هزاران سانتریفیوژ فعالش را می‌دهد و این کشور می‌تواند غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد.

همزمان که اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر توافق هسته‌ای به بالاترین حد خود رسیده، نتانیاهو از وزیر امور خارجه ‌آمریکا خواسته است تا سفر خود به اسرائیل را به تعویق بیندازد چون مقامات اسرائیلی سرگرم تشکیل دولت هستند.

نتانیاهو که بار دیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شده، موظف است تا پنج‌شنبه هفته جاری پروسه تشکیل دولت را تکمیل کند.

 رژیم صهیونیستی در حالی این ادعاها را مطرح می‌کند که خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه محسوب می‌شود در حالی که هیچ گاه بطور رسمی این موضوع را نپذیرفته و برای امضاء معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) اقدام نکرده است.

مقامات ایران همواره تأکید می‌کنند فعالیت‌های هسته‌ای ایران ماهیت کاملاً صلح‌آ‌میز دارد.


ویدیو مرتبط :
ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره فعالیت های هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای جدید نخست وزیر اسرائیل علیه ایران


نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در 6 جبهه با اسرائیل در تقابل قرار دارد.

خبرگزاری فارس: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز پنج‌شنبه گفت ایران 6 جبهه علیه اسرائیل گشوده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، نتانیاهو در جلسه تودیع «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در تشریح این مطلب گفت: « این جبهه‌ها شامل لبنان، سوریه، غزه، صحرای سینا، تلاش ایران برای انجام حملات تروریستی و حرکت این کشور به سمت سلاح‌های هسته‌ای هستند».

در این گزارش ادعا شده، هیئتی که در روزهای اخیر بعد از دیدار با مقامات عربی با نتانیاهو دیدار کرده‌اند، گفته‌اند مقامات عربی نیز در نگرانی‌های اسرائیل سهیم هستند و متذکر شده‌اند ایران و عواملش بر چهار مرکز تاریخی جهان عرب یعنی بیروت، دمشق، بغداد و صنعا مسلط شده‌اند.

نتانیاهو در ادامه سخنان خود با قدردانی از خدمات بنی گانتز به عنوان رئیس ستاد مشترک در دوره‌ای که آن را «آشوب بی‌سابقه در منطقه» خواند، مدعی شد: «این دوره زمانی بود که کشورها فروپاشیدند و سازمان‌های تروریستی که ایران حامی بسیاری از آنهاست، وارد عمل شدند و ایران کوشید از جبهه‌های متعدد ما را تهدید کند».

وی افزود: «گانتز ارتشی را ترک می‌کند که برای چالش‌های جدید آماده شده از جمله این چالش واقعی که هزاران نفر از مبارزان حزب الله در سوریه هستند و با دستور ایران، وارد جنوب سوریه می‌شوند که هم مرز ماست».