اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جدید درباره مرد هسته ای ایران


روزنامه بریتانیایی تایمز مدعی حضور یک دانشمند هسته ای ایرانی در آزمایش هسته ای کره شمالی شد.

 عصر ایران: روزنامه بریتانیایی تایمز مدعی حضور یک دانشمند هسته ای ایرانی در آزمایش هسته ای کره شمالی شد.

تایمز  نوشت: یک دانشمند ارشد هسته ای ایران در آزمایش هسته ای هفته گذشته کره شمالی حضور داشت. این موضوع نشان دهنده همکاری گسترده میان دو کشور است که باعث نگرانی غرب شده است.

این سومین آزمایش هسته ای نظامی کره شمالی است که با محکومیت بسیاری از کشورها روبه رو شد.
وزارت خارجه ایران هم در واکنش به این آزمایش هسته ای به طور کلی گفت که تهران مخالف همه سلاح های هسته ای است.

به نوشته تایمز، این دانشمند هسته ای ، پس از ترور دانشمندان هسته ای ایران، خیلی کم به سفرهای خارجی می رود یا اصلا چنین سفرهایی را انجام نمی دهد. ایران، سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) را به دخالت در ترور دانشمندان هسته ای اش متهم می کند.



تایمز افزود: سفر دانشمند ایرانی به کره شمالی نشان می دهد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی و ایران، بی نتیجه هستند. گمان اصلی این است که دانشمند ایرانی از طریق خاک چین به کره شمالی سفر کرده است. نیروهای تندرو در چین ، کره شمالی و ایران را تایید می کنند زیرا این دو کشور، قدرت آمریکا را به چالش می کشند و اهمیتی برای تهدیدات گاه و بی گاه واشنگتن قائل نیستند.

قبل از این سایت شبکه آر تی روسیه به نقل از رسانه های ژاپنی مدعی شده بود: ایران و کره شمالی در ماه نوامبر گذشته توافق کرده بودند در مقابل حضور کارشناسان هسته ای ایرانی در محل آزمایش هسته ای کره شمالی، تهران مبلغ مالی را به این کشور پرداخت کند. این مبلغ مالی به صورت یوان (واحد پول چین) پرداخت می شود.

تاکنون کره شمالی و ایران به این خبر واکنشی نشان نداده اند.


ویدیو مرتبط :
ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره فعالیت های هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای وزیر خارجه کویت: بزرگترین نگرانی ما تاسیسات هسته ای ایران است



 

ادعای وزیر خارجه کویت: بزرگترین نگرانی ما تاسیسات هسته ای ایران است

 

وزیر امور خارجه کویت گفت: در صورت ایجاد خلل در تاسیسات هسته ای ایران، این موضوع می تواند تاثیرات منفی بسیاری را بر محیط زیست دریایی منطقه بگذارد لذا نگرانی بسیاری از تاسیسات هسته ای ایران داریم.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه السیاسه کویت ، شیخ محمد الصباح که در همایش "وحدت خلیج فارس و شبه جزیره عرب" در کویت سخن می گفت؛ سه تهدید را علیه کشورهای جنوب خلیج فارس نام برد و گفت: نخستین آن تاسیسات هسته ای ایران است که اگر مشکلی در آن ایجاد  شود با مشکلات محیط زیستی روبه رو خواهیم بود.

این در حالی است که تاکنون بارها مقامات ایرانی و دیگر مسئول کویتی و بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای بر امنیت نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرده اند.

وی افزود: موضوع دوم توانایی دولت های کشورهای عربی در شناخت رنج ها و مشکلات شهروندان خود است و سومین موضوع نیز تغییر ترکیب جمعیتی و تهدید هویتی است . هم اکنون شهروندان کشورهای جنوب خلیج فارس در کشورهای خود اقلیت هستند.

وزیر خارجه کویت ادامه داد: مفهوم امنیت ملی تغییر کرده و به دلیل نزاع های هسته ای، نظامی، مذهبی، دینی ، نژادی, بیماری ها و تروریسم با خطراتی علیه موجودیت رو به رو هستیم.../عصر ایران