اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جان بولتون: ایران گستاخ‌تر شده است


نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد آزمایش موشکی ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان: گوینده این شبکه تلویزیونی اعلام کرد فاز نخست توافق اتمی ایران امروز عملی شد. رئیس جمهور اوباما امروز حکمی را امضاء کرد که بر اساس آن تحریم ها بر ضد ایران تنها زمانی رفع خواهند شد که تهران به تعهداتش در این توافق پایبند باشد. تمام این موارد در حالی روی می دهد که دانشمندان ایرانی قرار است هزاران سانتریفیوژ را به انبارها منتقل و دوازده تن ماده اتمی را از کشور خارج کنند و برخی از بخش های برنامه اتمی خود را برچینند.
 
"جان بولتون،" نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد: من از سه یا پنج ماه قبل پیش بینی کرده بودم ایران به تعهداتش پایبند باشد و به رفع تحریمها برسد؛ اما ایران با آزمایش موشکی اخیر خود نشان داد که خواهان رفع تحریم ها تا پایان سال جاری است. آنها خواهان این نیستند که در یک پروسه طولانی تر به رفع تحریم ها برسند. ایران حقیقتا بسیار گستاخانه رفتار می کند. دلیل برای این موضوع این است که آنها از فرصت موجود برای ورود شرکت های اروپایی به بازار خود استفاده می‌کنند.

این کشور به خوبی می داند آژانس بین المللی انرژی اتمی حتما آنرا بر اساس توافقی که به عمل آورده است از همه لحاظ پاک نشان خواهد داد، زیرا حقیقتا هیچ اطلاعاتی به آژانس نداده است. ایران بار دیگر خود را برنده می بیند زیرا شاهد آزادی دارایی های بلوکه شده خود و رفع تحریمهایش بسیار سریعتر از آن زمانی است که واشینگتن تصورش را می کرده، است.
 
وی درباره آزمایش موشکی اخیر ایران و سخنان "سامانتا پاور،" نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل، درباره آن گفت: این آزمایش موشکی توافق وین را نقض نکرده؛ بلکه این آزمایش موشکی قطعنامه پیشین 1929 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است. ایرانی ها به خوبی می دانند که چگونه در اینجا رفتار کنند.

آنها در طول این سالها مذاکرات آمریکا را مورد ارعاب و تهدید قرار داده اند و همانطور که براساس رفتار های پیشین آنها قابل پیش بینی بود، باز هم در حال مذاکره مجدد بر روی توافق وین هستند. آنها در حال استفاده از حربه اقتصادی و به منظور سرمایه گذاری اروپایی ها در ایران هستند. آنها هر چه سریعتر به این هدف و به سودآوری خواهند رسید.
 
وی در ادامه ادعایش گفت: معتقدم اوباما به فکر این است که آمریکا از خاورمیانه به طرف شرق آسیا برود. او معتقد است اگر نفوذ آمریکا کمتر شود، آنگاه نفوذ ایران، روسیه و چین افزایش پیدا میکند و آنگاه منطقه در صلح و ثبات بیشتری خواهد بود؛ اما من معتقدم که این یک عقب‌گرد است. معتقدم راهبرد اوباما در پیگیری یک راهبرد شفاف و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه موضوعی است که آمریکا بعدها و سالهای آتی بهای آنرا پرداخت خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
افشای اطلاعات فوق محرمانه : آیا کتاب جان بولتون قرار است بلای جان ترامپ شود؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان بولتون: نگرانم اسرائیل فرصت حمله به ایران...



 

جان بولتون: نگرانم اسرائیل فرصت حمله به ایران

 

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: اسرائیل برای حمله به نیروگاه اتمی بوشهر تنها هشت روز وقت دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بولتون دیروز سه شنبه اظهار داشت: در غیر این صورت، اسرائیل فرصت حمله به این تاسیسات هسته ای را از دست می دهد زیرا حمله به نیروگاه بوشهر پس از آغاز به کار آن، منجر به آلودگی رادیواکتیوی می شود.

این چهره افراطی حزب جمهوری خواه آمریکا اضافه کرد: اسرائیل می بایست تا قبل از کار گذاشتن سوخت هسته ای در نیروگاه بوشهر، به این تاسیسات حمله کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران نیز گفت: از این نگرانم که اسرائیل فرصت چنین اقدامی را از دست داده باشد.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: به محض اینکه سوخت هسته ای در نیروگاه اتمی بوشهر کار گذاشته شود ؛ حمله به این نیروگاه به معنی نشت و آلودگی رادیواکتیوی است .

وی در عین حال گفت: اگر اسرائیل می خواهد به نیروگاه اتمی بوشهر حمله کند تنها چند روز فرصت دارد.

بولتون تاکید کرد: در صورت حمله نکردن اسرائیل به ایران ، این یعنی اینکه ایران پیشرفتی را رقم زده که هیچ دشمن دیگر اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه آن را انجام نداده است و این پیشرفت ، فعال کردن نیروگاه اتمی است.

وی همچنین با انتقاد از نقش روسیه در توسعه نیروگاه اتمی بوشهر گفت: روس ها همیشه با دو طرف بازی می کنند.

براساس اعلام مقامات ایران و روسیه، سوخت هسته ای در روز 21 ماه اوت جاری در نیروگاه اتمی بوشهر کار گذاشته می شود و نیروگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.../عصر ایران