اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای جالب عربستان پس از انتخاب به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت



انتخاب عربستان به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت

از سوی المعلمی مطرح شد؛
ادعای جالب عربستان پس از انتخاب به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت /به خاطر میانه روی انتخاب شدیم!

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل بدون اینکه به حمایتهای تسلیحاتی و مالی گسترده از تروریستها در سوریه و عراق اشاره ای کند، مدعی شد علت انتخاب کشورش به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، سیاستهای اصولی اش در حمایت از اعتدال و میانه روی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، عبدالله المعلمی مدعی شد: انتخاب عربستان به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت به سبب سیاستهای طولانی مدت ما در حمایت از اعتدال و میانه روی و حل اختلافات از راههای مسالمت آمیز است.

 وی افزود: من به چاد، نیجریه، لیتوانی و شیلی به خاطر عضویت غیر دائم در شورای امنیت تبریک می گویم و عربستان طی دو سال آینده با آنها همکاری و تعامل خواهد کرد و در راستای برقراری امنیت و صلح بین المللی تلاش خواهد کرد.

المعلمی با نادیده گرفتن حمایتهای گسترده سعودی از تروریستهای برهم زننده امنیت و ثبات سوریه و همچنین عراق ادعا کرد: ما از ملت سوریه حمایت می کنیم./مهر

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ رهبر معظم انقلاب به اظهارات عضو شورای امنیت ملی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 عضو غیر دائم شورای امنیت انتخاب می شوند



اخبار,اخباربین الملل , شورای امنیت

5کشور مصر، سنگال، ژاپن، اوکراین و اوروگوئه روز پنجشنبه به عنوان اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد انتخاب می شوند.

5 کشور جدید به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت انتخاب می شوند.

به گزارش صداوسیما به نقل از خبرگزاری ها، 5 کشور مصر، سنگال، ژاپن، اوکراین و اوروگوئه روز پنجشنبه به عنوان اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد انتخاب می شوند.

این کشورها از ابتدای ژانویه 2016 و به مدت دو سال به عنوان اعضای غیردائمی شورای امنیت آغاز به کار می کنند. آنها جایگزین کشورهای اردن، لیتوانی، چاد، نیجریه و شیلی یعنی 5 عضو غیردائم فعلی شورای امنیت می شوند.

اعضای غیردائم جدید شورای امنیت براساس منطقه ای انتخاب می شوند و انتخاب این 5 کشور جدید حتمی است زیرا هیچ یک رقیبی ندارند.

اعضای غیردائم در رای گیری سراسری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب می شوند. هر کشور برای عضویت غیردائم در شورای امنیت نیازمند کسب رای حداقل دو سوم کل اعضای مجمع عمومی یعنی 129 رای از 193 رای است حتی اگر هیچ رقیبی نداشته باشد.

5 عضو دیگر غیردایم اسپانیا، مالزی، ونزوئلا، آنگولا و نیوزلند هستند.


5 عضو دایم شورای امنیت و دارای حق عضو وتو شامل کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین هستند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دارای 15 عضو است که 5 عضو آن دائم و دارای حق وتو و بقیه 10 عضو ، غیردائمی هستند.


اعضای غیردائم به صورت 2 ساله فعالیت می کند.


 اخبار  بین الملل  -  صدا و سیما