اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای برادر ریگی درباره شهادت‌مرزبان‌ایرانی




اخبار سیاسی - با اعدام مرزبانان ربوده شده مخالفم!
ادعای برادر ریگی درباره شهادت‌مرزبان‌ایرانی

  برادر عبدالمالک ریگی رهبر اعدام شده گروه تروریستی جندالله، كه خود را سخنگوی "جیش العدل" معرفی می‌كند مدعی شد با اعدام مرزبانان ربوده شده ایرانی مخالف بوده است.


عبدالرئوف ریگی، در تماس تلفنی با العربیه گفت: بنده به نمایندگی از سوی خود و خانواده ریگی به اعدام گروهبان اسیر اعتراض داریم و این اعدام بدون مشورت و هماهنگی ما انجام گرفته است. ما اعدام این سربازان را به مصلحت نمی‌دانیم. به گفته وی، علمای اهل سنت از بنده شخصاً تقاضا کردند که از اعدام این سربازان صرف نظر کنیم. ریگی افزود: من سعی کردم تا از اعدام این افراد جلوگیری کنم اما متاسفانه این اقدام صورت گرفته است و در همین راستا من نگرانی خود را اعلام کرده‌ام.

 

اخبار,اخبار سیاسی,اعدام مرزبانان ربوده شده ایرانی

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان

 

ابراز تاسف مولوی عبدالحمید
از سوی دیگر امام جمعه اهل سنت زاهدان ضمن اینکه خواستار آزادی مرزبانان ایرانی توسط گروه جیش العدل شد، اقدام به گروگان گیری مرزبانان ایرانی را کار نادرستی خواند و گفت: سلامتی مرزبانان ایرانی برای ما حائز اهمیت است.

شیخ مولوی عبدالحمید در گفت وگو با ایلنا در مورد خبر کشته شدن یکی از مرزبانان ایرانی توسط گروه جیش العدل گفت: خودمان عزادار مرحوم مولانا احمد بودیم که خبردار شدیم یکی از مرزبانان اسیر ایرانی نیز کشته شد و این مسئله غم و اندوه ما را چند برابر کرد. امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه مردم استان سیستان و بلوچستان نگران وضعیت سلامت مرزبانان ربوده شده هستند، اظهار کرد: این سربازان از مرزهای کشور حفاظت می‌کردند و برای ما بسیار با ارزش هستند و سلامتی آنان نیز برای ما حائز اهمیت است.

وی خواستار آزادی فوری این مرزبانان شد و تاکید کرد: پیام ما به سردمداران این گروه این است که کار اشتباه و غلط آنها محکوم است و نباید با احساسات مردم بازی و یا آن را تحریک کنند. اقدام به گروگان گیری به هر دلیلی نادرست است و نباید آن را ادامه داد. شیخ مولوی عبدالحمید خطاب به جیش العدل گفت: باید از طریق گفت وگو مشکلات و ادعاهای خود را مطرح و از آن طریق به نتیجه رسید نه اینکه دست به اسلحه برد و مشکلات مردم منطقه را بیشتر کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به روی کارآمدن دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در حال حاضر در کشور فضای گفتمان حاکم شده و حرف همه گروه‌های موافق و مخالف شنیده و به آن پاسخ مقتضی داده می‌شود به همین دلیل نباید دست به جنگ زد تا از این طریق به خواسته‌ها و اهداف خود رسید.

 

شیخ مولوی عبدالحمید مجدد در پایان خواستار آزادی مرزبانان ایرانی توسط گروه جیش العدل شد و از آنان خواست که برای رفع مشکلات خود با مسئولان ایرانی گفت وگو کرده و زمینه را برای بازگشت این سربازان به خانواده هایشان مهیا کنند.

اخبار سیاسی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
لحظه شهادت مظلومانه 8 مرزبان ایرانی در بلوچستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین ادعای سخنگوی گروهک جیش العدل درباره شهادت مرزبان ایرانی



اخبار ,اخبار سیاسی,عبدالرئوف ریگی

 
اخبار سیاسی - سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل ادعا کرد:
جسد جمشید دانایی فر دفن نشده/او را ۲۷ روز بعد از گروگان گیری از بقیه جدا کردیم/مردم امارات، عربستان و قطر به ما کمک می کنند

عبدالرئوف ریگی، سخنگوی گروهک تروریستی جیش العدل طی مصاحبه ای ادعا کرد که جسد جمشید دانایی فر دفن نشده و فعلا در جایی نگهداری می شود.

به گزارش تیک ، ریگی گفت: جسد دانایی فر  فعلا در یک جایی نگهداری می شود.

 وی افزود: دانایی فر را ۲۷ روز بعد از گروگان گیری از بقیه جدا کردیم.

سخنگوی گروهک ترروریستی جیش العدل در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان دانایی فر پیش از شهادت گفت: او هیچی حرفی نزد.

وی در بخش دیگری در پاسخ به اینکه از کجا حمایت می شوید بیان داشت: مردم کشورهای عربی مثل مردم امارات، قطر و عربستان به ما کمک می کنند.


ریگی در پایان گفت که فیلمی از چگونگی نگداری مرزبانان داریم که شاید منتشر کنیم.
اخبار سیاسی - تیک