اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعای آمادگی ایران برای همکاری با آمریکا


رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی مدعی شد تهران ممکن است برای کمک به عراق با واشنگتن همکاری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی مدعی شد تهران ممکن است برای کمک به عراق با واشنگتن همکاری کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی که نامش فاش نشده اعلام کرد ممکن است ایران برای کمک به عراق برای مقابله با تروریست ها به همکاری با واشنگتن تمایل داشته باشد.

این خبرگزاری مدعی شد مقام ایرانی به رویترز گفته است این موضوع در حال حاضر در حال بحث است.

این مقام ایرانی اشاره ای نکرده است که آیا این موضوع با دیگر طرف های خارجی مطرح شده است یا خیر


ویدیو مرتبط :
ادعای همکاری دولت مرکل با آمریکا برای جاسوسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای همکاری ایران و روسیه برای «جاسوسی» از آمریکا و رژیم اسرائیل



اخبار,اخبار سیاست خارجی, همکاری ایران و روسیه

 
 اخبارسیاست خا جی  - ادعای همکاری ایران و روسیه برای «جاسوسی» از آمریکا و رژیم اسرائیل

عدم احتمال بحث درباره کاهش تولید نفت اوپک در اجلاس پیش روی این سازمان، گفت و گوهای مقامات ایرانی و پاکستانی درباره خط لوله گازی دو کشور، دیدار مقامات ایرانی و عراقی و بحث درباره تحولات دوجانبه و منطقه ای و ادعای همکاری ایران و روسیه برای جاسوسی از آمریکا و رژیم اسرائیل، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوعات منطقه ای و نیز روابط ایران با کشورهای منطقه اختصاص یافته است. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» دیدگاه ایران درباره تولید نفت اوپک را بازتاب داده و می نویسد از دید ایران، احتمال اینکه اجلاس کشورهای اوپک به کاهش تولید نفت کشورهای عضو منجر شود، وجود ندارد. این خبرگزاری می نویسد محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفته اجلاس ماه نوامبر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به کاهش تولید این سازمان منجر نخواهد شد؛ اظهاراتی که نشانگر کاهش احتمال انجام اقدامی دسته جمعی از سوی این سازمان به منظور تعدیل قیمت های نفت است.

در مطلبی دیگر در حوزه انرژی، روزنامه «پاکستان تودی» از گفت و گوهای تهران و اسلام آباد درباره سرنوشت خط لوله گاز ایران به پاکستان خبر داده است. به نوشته این روزنامه، یک هیئت پاکستانی به ریاست شهید خاقان عباسی، وزیر نفت این کشور روز گذشته به تهران سفر کرده تا درباره اجرای پروژه خط لوله گازی مذکور با مقامات ایرانی به گفت و گو بپردازد. قرار است در جریان دیدارهای این هیئت، پیشنهادهای جدید پاکستان درباره این خط لوله به ایران ارائه شود. از جمله برنامه های این هیئت، دیدار عباسی با بیژن نامدار زنگنه، همتای ایرانی خود و بحث درباره اجرای پروژه خط لوله گازی ایران به پاکستان است.

در همین حال، گفت و گوهایی نیز میان مقامات ایرانی و عراقی بر سر مباحث امنیتی انجام گرفته است. به نوشته سایت خبری «عراقی نیوز»، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق روز گذشته با سردار قاسم رضایی، فرمانده نیروهای مرزبانی ایران دیدار و گفت و گو کرده است. بر اساس بیانیه ای که دفتر وزیر خارجه عراق منتشر کرده، در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات امنیتی و سیاسی مربوط به دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کرده اند. موضوع همکاری های امنیتی ایران و عراق به منظور تأمین امنیت منطقه، از دیگر مباحثی بوده که مورد توجه دو طرف قرار گرفته است.

اما در میان دیگر مطالب، سایت خبری «بیزنس اینسایدر» مدعی همکاری ایران و روسیه با یکدیگر به منظور جاسوسی از آمریکا و رژیم اسرائیل شده است. این سایت می نویسد با توجه به روابط پرتنش بیشتر کشورهای غربی با ایران و همچنین روسیه، انجام هرگونه همکاری میان این دو کشور موضوعی است که از سوی غرب با نگرانی مورد توجه قرار می گیرد. در این میان، مواضع مشترک تهران و مسکو درباره سوریه و عراق، سبب شده طی چند سال اخیر روابط آن ها با یکدیگر توسعه پیدا کرده و تقویت شود. در ادامه این مطلب چنین ادعا شده که با توجه به دیدارهای اخیر انجام شده میان مقامات امنیتی ایران و روسیه، دو کشور در حال شکل دهی به اتحادی برای جاسوسی و فعالیت علیه آمریکا و رژیم اسرائیل هستند.

در نهایت، خبرگزاری «ترند» با انتشار مطلبی به بررسی موضوع گردشگری در ایران پرداخته و از افزایش توجه ایران به این حوزه سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه ایران طی سال های اخیر و به ویژه محدودیت های اعمال شده بر فروش نفت این کشور، سبب شده ایران در جست و جوی راه هایی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی برآید که این موضوع، در قالب مفهوم «اقتصاد مقاومتی» نمود پیدا کرده است. در همین زمینه، ایران به تازگی اقداماتی جدی را برای توسعه حوزه گردشگری انجام داده تا بدین ترتیب، قدمی در راستای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بردارد. 


  اخبارسیاست خارجی  -  تابناک