اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادعاهای یک متهم به قتل در دادگاه:دوستم و پدرم هر دو فاسد بودند؛چون توبه نکردند آنها را کشتم



رسیدگی به پرونده مردی که در کمتر از یک سال، پدر و دوست خود را به بهانه «فساد اخلاقی» به قتل رسانده است با عدم حضور شاکیان با پیچیدگی روبه‌رو شد.

 متهم مردی میانسال است كه علاوه بر دو فقره قتل، سابقه جرایم مختلفی چون ضرب و جرح عمدی و خرید و فروش مواد مخدر در شهرستان تایباد خراسان رضوی را نیز در پرونده خود دارد.
او روز گذشته از زندان رجایی شهر به شعبه دوم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی توكلی منتقل شد و گفت: «من تعداد شاكی‌ها را نمی‌دانم اما این را مطمئنم كه آنها برای شكایت به دادگاه نمی‌آیند و تنها اگر مرا به زندان تایباد بفرستید، برای پیگیری پرونده‌شان خواهند آمد.»


متهم از سال ٨٩ با كشتن پدرش در تایباد تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد او پدرش را با انگیزه اختلافات اعتقادی به قتل رسانده و متواری شده است. تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینكه او بار دیگر در ٢٩ دی ٩٠، مرد ٤٠ ساله‌ای را با بهانه فساد اخلاقی در حومه تهران به قتل رساند. با سرنخ‌های متعددی كه از این حادثه در اختیار كارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت، متهم دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.


با اعتراف او به ارتكاب هر دو قتل، پرونده‌اش برای صدور حكم به شعبه ١١٣ وقت دادگاه كیفری استان تهران ارسال شد. او در جلسه رسیدگی از انجام قتل‌ها اعلام رضایت كرد و گفت: « اینكه چرا سیف‌الله – مقتول ٤٠ ساله – را كشتم بماند اما من پیش از این دو سال به او وقت داده بودم تا توبه كند اما این كار را نكرد. حتی یك بار شمشیری بزرگ جلویش گذاشتم و گفتم می‌توانم با این كارت را تمام كنم اما می‌خواهم به تو فرصت بدهم. وقتی دیدم توبه نمی‌كند، تصمیم گرفتم او را بكشم. روز حادثه زنگ زدم و از او خواستم با موتورش پیش من بیاید و چیزی را از طرف من به جایی ببرد. وقتی آمد، ١٠ هزارتومان به او دادم. آن پول حقش بود اما بعد با ضربات چاقو كشتمش. من پشیمان نیستم. شما هم نمی‌توانید من را قصاص كنید. » او درباره قتل پدر خود نیز حرف‌های مشابهی تكرار كرد و گفت: «پدرم را به خاطر فساد كشتم. او هم به حرف‌های من گوش نداد و باعث شد به قتل برسانمش.»


متهم پیش از این به اتهام قتل سیف‌الله به اعدام محكوم شده است اما رسیدگی به پرونده قتل پدرش به دلیل عدم حضور اولیای دم به روزهای بعدی موكول شد.


 اخبار  حوادث  -  اعتماد  


ویدیو مرتبط :
کشته شدن پنج متهم به قتل حین انتقال به دادگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متهم به قتل در دادگاه: در دفاع از همسرم مزاحم او را کشتم



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

متهم به قتل در دادگاه: در دفاع از همسرم مزاحم او را کشتم

مرد جوان که مدعی است مزاحم همسرش را به قتل رسانده صبح امروز در دادگاه به تشریح ماجرا پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده حبیب 28 ساله متهم است در تاریخ 5 اردیبهشت ماه سال 88 پسر جوانی به نام مرتضی را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.

در ابتدای جلسه محاکمه که صبح امروز در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، شفیعی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: با توجه به درخواست اولیای دم و همچنین تحقیقات صورت گرفته در دادسرا برای متهم پرونده تقاضای مجازات قانونی دارم.

در ادامه مادر مقتول با حضور در جایگاه گفت: 3 سال از قتل پسرم می‌گذرد و از دادگاه تقاضا دارم هرچه زودتر قاتل پسرم را اعدام کنید.

قاضی اصغر عبداللهی رئیس شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران سپس با تفهیم اتهام به حبیب از او خواست به دفاع از خود بپردازد.

متهم نیز با قبول اتهاماتش گفت: حدود 2 سال بود با زنی به نام ساناز آشنا شده و او را به عقد موقت خود در آورده بودم. شب حادثه در خانه خوابیده بودم که ساناز با من تماس گرفت و ادعا کرد پسری با تهدید چاقو قصد ربودن او را دارد. سریع خود را به سر کوچه رسانده و با پسر ناشناس درگیر شدم. او با چاقو یک ضربه به دستم زد من هم با کارد آشپزخانه که همراه داشتم چند ضربه به سرش وارد کردم. بعد هم او را در آن حالت رها کرده و به همراه همسرم به درمانگاه رفتیم در آنجا بود که متوجه مرگ مقتول شدم.

قاضی: سابقه دار هستید؟

متهم: بله. 9 فقره سابقه سرقت،‌ مواد مخدر خیانت در امانت دارم.

قاضی: در زمان قتل به مواد مخدر اعتیاد داشتید؟

متهم: بله. هروئین مصرف می‌کردم.

قاضی: ساناز هم معتاد بود؟

متهم: بله. او کراک مصرف می‌کرد.

قاضی: نقش ساناز در این جنایت چه بود؟

متهم:‌ او فقط مرا تحریک می‌کرد که مقتول را با چاقو بزنم. البته بعد از درگیری او مدعی شد که چند ضربه به پشت مقتول زده است اما من متوجه این ضربه‌ها نشدم.

قاضی: ساناز هم چاقو داشت؟

متهم: بله او همیشه یک چاقوی کوچک را همراه خود داشت اما در این درگیری از آن استفاده نکرد.

قاضی: همسرت تا آن وقت شب در خیابان چکار می‌کرد؟

متهم: به خانه یکی از دوستانش رفته بود و شب با آژانس برگشت اما مقتول سر کوچه مزاحم او شد.

پس از دفاعیات متهم وکیل او در جایگاه حاضر شد و گفت:‌ در خصوص اقدام موکلم دو موضوع قابل بررسی است. نخست اینکه وی هیچ عمدی در کشتن مقتول نداشته و حتی او را تا زمان درگیری نمی‌شناخت. بحث دیگر موضوع دفاع است که وی وقتی متوجه می‌شود برای همسرش ایجاد مزاحمت شده است در دفاع از ناموس خود دست به این کار می زند.

بعد از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش رئیس دادگاه و 4 قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند..../مهر