اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه پخش سریال جنجالی پس از اصلاحات


علی دارابی معاون سیما درباره سرنوشت سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی با توجه به اینکه شنیده می شود تصویربرداری فاز سوم آن ادامه دارد و اینکه چه زمانی شاهد از سرگیری پخش آن خواهیم بود؟ اظهار کرد: شبکه سه و تیم سازنده جلساتی درباره «سرزمین کهن» برگزار می‌کنند تا درباره اصلاحاتی که باید روی سریال انجام شود به جمع بندی برسند.

خبرگزاری مهر: علی دارابی معاون سیما درباره سرنوشت سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی با توجه به اینکه شنیده می شود تصویربرداری فاز سوم آن ادامه دارد و اینکه چه زمانی شاهد از سرگیری پخش آن خواهیم بود؟ اظهار کرد: شبکه سه و تیم سازنده جلساتی درباره «سرزمین کهن» برگزار می‌کنند تا درباره اصلاحاتی که باید روی سریال انجام شود به جمع بندی برسند.

چون فاز یک سریال آماده است و فاز دو آن نیز باید نهایی شود تا با انجام کارها پس از اینکه فیلمنامه فاز سه تصویب شد گروه برای تصویربرداری فاز سه اقدام کنند.

وی ادامه داد: اینکه سریال چه زمانی پخش خواهد شد به این بستگی دارد که چه زمانی اصلاحات مورد نیاز روی کار انجام شود. من از شبکه درخواست کردم نتیجه این موضوع را به من اعلام کند اما چون آقای تبریزی درگیر یک فیلم سینمایی در کرمان است و بعد هم به تعطیلات خوردیم برگزاری جلسه دچار تأخیر شد. این جلسه باید برگزار شود که من منتظر گزارش نتیجه آن هستم.

معاون سیما در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره وضعیت خرید پخش مسابقات فوتبال جام جهانی و روی آنتن رفتن آنها از شبکه های سیما تصریح کرد: همین امروز که ما در خدمت شما هستیم مجید زین العابدین مدیر شبکه سه به اتفاق جمعی به قطر رفتند چون تمام حق پخش این بازی ها توسط شبکه الجزیره خریداری شده است و ما در حال گفتگو با آنها برای انعقاد قرارداد هستیم.

دارابی در پایان تاکید کرد: ان شاء الله همه مسابقات را پخش خواهیم کرد و در شبکه های مختلف چون شبکه سه و شبکه ورزش تدارک خوبی دیده ایم تا مردم عزیز و فوتبال دوستان بتوانند برنامه های جام جهانی مسابقات تیم ملی ایران را ببیند.


ویدیو مرتبط :
ادامه سخنرانی جنجالی عباسی در دانشگاه اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه اعتراضات به پخش یک سریال جنجالی


اعتراض ها به سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی که از شبکه سوم سیما پخش می شود، همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا: اعتراض ها به سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی که از شبکه سوم سیما پخش می شود، همچنان ادامه دارد.

«تحریف واقعیت ها و بدنمایی علیه بختیاری ها» در سریال «سرزمین کهن»، در کانون اعتراض منتقدان قرار دارد که از مجلس شورای اسلامی تا عرصه خبری، کاربران فضای مجازی، پیام کوتاه بویژه در چهارمحال و بختیاری و اهواز را شامل می شود.

برخی فعالان اینترنتی در چهارمحال و بختیاری ، نسبت به آنچه توهین به قوم بختیاری در سریال سرزمین کهن دانستند، در فضای مجازی و به صورت پیام کوتاه اعتراض کرده اند.

در صفحات مجازی منتسب به قوم بختیاری، از این سریال به عنوان لگدمالی جانفشانی بختیاری ها در تاریخ معاصر کشور یاد شده است.

فعالان اینترنتی در این صفحات با انتشار نامه منتسب به 60 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، توقف «هجمه» این رسانه به تاریخ بختیاری را خواستار شده اند.

دربخشی از این نامه آمده است: سریال سرزمین کهن با تحریف تاریخ بختیاری، چهره علی قلی خان سردار اسعد بختیاری و پسرش جعفرقلی خان از رهبران مشروطه خواه ایران را که جایگاه خاصی بین مردم بختیاری دارند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوی بوده اند، خدشه دار کرده است.

در این نامه اعتراضی که به صورت گسترده درفضای مجازی منتشر شده، آمده است: در سریال سرزمین کهن نقش یک خانواده منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده ای با نام بختیاری داده شده که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام اردکانی می پردازند.

فعالان اینترنتی همچنین اعلام کرده اند: در این سریال، افزون بر خانواده بختیاری، از عنوان بختیاری ها در دیالوگ های تند و تحریک آمیز استفاده می شود که برخلاف زندگی مسالمت آمیز اقوام و موازین حقوق بشری مورد نظر سازمان ملل و یونسکو بوده و نقض تعهدات بین المللی توسط صدا و سیما می باشد.

همچنین پیامکی به صورت گسترده در چهارمحال وبختیاری منتشر شده که در آن با ادعای توهینی دیگر از صدا و سیما به قوم بختیاری چنین آمده است: در سریال سرزمین کهن به زن بختیاری گفته می شود که «بختیاری های کاسه لیس انگلیسی های بوده اند.»

آژانس خبری بختیاری (ایپنانیوز) نیز در قالب خبر، مصاحبه و گزارش های متعددی، اعتراض شخصیت های قوم بختیاری را به سریال سرزمین کهن منتشر کرده است.

دوشنبه گذشته نیز جمعی از بختیاری های خوزستان نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی استان های کشور در اهواز، تومار اعتراض آمیزی نسبت به پخش این سریال که روایت وقایع از سال 1320 تا پیروزی انقلاب است، امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرن از اهوازا، معترضان با در دست داشتن پلاکاردها و شعار نوشته ها، نسبت به آنچه تحریف تاریخ واهانت به قوم بختیاری و زیر سوال بردن روحیه آزادگی ومیهن پرستی این قومیت دراین سریال تلویزیونی نامیدند , اعتراض کرده اند.

آنان خواهان عذرخواهی صدا و سیما و کارگردان این سریال ازقوم بختیاری شده اند.

افشار پرویزی بابادی از ترتیب دهندگان این اجتماع اعتراض آمیز به ایرنا گفت: در سریال سرزمین کهن بدون توجه به بار معنایی المانهای این کار فرهنگی، در یک اقدام بسیار ناشیانه، تقابل دو خانواده را به تصویر کشیده که یکی ازاین دو با نام خانواده بختیاری سلطنت طلب و با هویتی بی ریشه و سرداراسعد بختیاری قهرمان مشروطه واز فاتحان تهران در نهضت مشروطه را عنصر انگلیس معرفی کرده است.

وی از جمع آوری حدود سه هزار امضا معترضین به این سریال تلویزیونی خبر داد و گفت: کارگردان این سریال تصویر نامطلوبی ازاین قوم ارایه داده ،سابقه تاریخی قوم بختیاری در خطه ایران زمین را تاریخ گواهی می دهد ولازم نیست آقایان الان بخواهند شکل گیری این قوم را برای بیننده تعریف کنند!

وی با بیان اینکه این حرکت اعتراضی ادامه خواهد یافت، گفت: ما سرزمین کهن را جعل تاریخ می دانیم زیرا درتاریخ بختیاری هرگزسابقه ای از خیانت به ایران نداریم ، شهدای که این قوم در طول دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و رشادت ها در انقلاب مشروطه گواه روشنی بر میهن پرستی ماست و تاریخ شاهد مبارزه زنان و مردان با همت ما برای اعتلای میهن است.

بابادی توضیح داد: این فیلم به نوعی می خواهد نزاع بین ایرانی و بختیاری را القا کند، درحالی که در تاریخ، قوم بختیاری را در تقابل با افغانها، دلیری ها در مشروطه و شهیدانش برای انقلاب و کشور می شناسند نه با دوستی طاغوت و ظلم وبیداد.

وی ادامه داد: انتخاب نام بختیاری (برای خانواده سلطنت طلب سریال) و نمایش عکس سردار اسعد بختیاری دراین فضا مغایر با این سابقه است،

این شهروند خوزستانی افزود: بختیاری شناسه یک قوم است و وقتی در یک کار فرهنگی و در روایتی از تاریخ، آن را به یک طیف فکری منتسب می کنید، دیگر صحبت از یک خانواده نیست و نمی توان گفت این عنوان محدود به یک فرد یا افراد خاص است.

این فعال اجتماعی گفت: این گونه حرکات برخلاف منویات مقام معظم رهبری است. ما عشایر کلام ایشان را چون تاج بر سر می نهیم و همواره با تبعیت از خط مشی رهبری و ولایت فقیه، وظیفه ملی خود را انجام داده و به همت مردان و زنانمان برخود می بالیم وبر این باوریم که اینگونه حرکات مغایر منویات رهبری و اهداف کلی نظام درحوزه فرهنگی و تفرقه افکنانه است.

بابادی افزود: این اعتراض بانگ دادخواهی ماست. ما ایران را سرافرازبرای همه اقوام واسلام را بالنده می خواهیم .

همچنین پیامک هایی با موضوع اعتراض به سریال سرزمین کهن در شبکه تلفن همراه و شبکه های اجتماعی وارتباطی اهواز مبادله می شود که در آنها شماره تلفن همراه و سامانه پیامکی شبکه سه و یک شماره به عنوان تلفن همراه ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما اعلام می شود تا معترضین به این اثر , مراتب اعتراض خود را نیز از این طریق اعلام کنند.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی هم با نتقاد از از پخش این سریال گفته است: ضرغامی باید از بختیاری ها عذرخواهی کند.

محمد منصوری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اصفهان، با انتقاد از سریال سرزمین کهن و آنچه که توهین به بختیاری ها، خواند، افزود: رییس سازمان صدا و سیما باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشد و از قوم شریف بختیاری و ملت ایران عذرخواهی کند.

منصوری اظهار کرد: در اصل 3 و 19 قانون اساسی بر مساوی بودن تمام اقوام تاکید شده است و هیچ قومی بر قوم دیگر برتر نیست.

منصوری با بیان اینکه همه باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ وحدت و همدلی قدم برداریم، تصریح کرد: این اقدام سیما باعث بروز اختلاف می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسوولان صدا و سیما باید نظارت بیشتری روی کار خود داشته باشند، گفت: در سریال های سیما بی هیچ نظارت، توجه و توجیهی به قومهای لر، ترک، کرد و بلوچ توهین می شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سریال دیالوگ های بدی دارد، افزود: در این سریال نقش یک خانواده فاسد و وابسته به انگلیس به خانواده ای بختیاری داده شده است.

منصوری با اشاره به اینکه کارگردان این سریال باید عذرخواهی کند و در باره کار خود توضیح بدهد، افزود: استفاده از عنوان بختیاری ها باعث اختلاف و شادی دشمن می شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه در صحن علی مجلس تذکر داده ام، افزود: در این زمینه نامه ای با امضای بیش از 50 نماینده مجلس برای رییس سازمان صدا و سیما ارسال شده است.

منصوری افزود: بختیاری ها تا پای جان پای انقلاب، امام و رهبری ایستاده اند و در برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی و 22 بهمن نیز حضور گسترده ای دارند.