اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه مذاکرات ایران و 1+5 در نیویورک


مذاکرات ایران و ۱+5 پس از سه روز با برگزاری نشست عمومی معاونان وزیران خارجه پایان یافت.

خبرگزاری ایسنا: سومین روز مذاکرات ایران و 1+5 با نشست‌های دوجانبه و جداگانه میان هیات‌های مذاکره کننده ایران، چین، روسیه، آمریکا و سه کشور اروپایی برگزار و در پایان در نشست عمومی معاونان وزیران خارجه گفت‌وگوهای سه روز گذشته را جمع‌بندی کردند.

بر اساس تصمیم هیات‌های مذاکره کننده قرار است هفته آینده در سطح معاونان و کارشناسان مذاکرات در چارچوب نگارش متن توافق جامع و هم‌زمان مذاکره درباره جزییات اجرای توافق به ویژه تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای مربوط به ایران با یکدیگر دیدار کنند.

این دور از مذاکرات اولین مرحله از تلاش هیات‌های مذاکره کننده برای نگارش متن توافق جامع بود که از روز چهارشنبه در هتل کوبورگ وین به مدت سه روز برگزار شد.

مذاکرات بعدی ایران و 1+5 برای نوشتن متن توافق نهایی احتمالا اواخر هفته آینده و از چهارشنبه در سطح کارشناسی و معاونان وزیران خارجه در نیویورک برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در نیویورک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ادامه مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در نیویورک



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و ۱+۵

 

اخبار سیاست خارجی - امروز ؛ مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در نیویورک

امروز (دوشنبه) مذاکرات کارشناسی هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در شهر نیویورک آغاز می‌شود تا طرفین برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای به گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ مذاکرات کارشناسی میان ایران و گروه 1+5 از امروز به‌مدت یک هفته در نیویورک آغاز خواهد شد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته از ورود یکی از معاونین سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای برای بازدید از برخی از تأسیسات هسته‌ای و گفت وگو با مقامات کشورمان خبر داد.


ریاست هیئت مذاکره‌کننده ایرانی را همانند نشست‌های کارشناسی پیشین، حمید بعیدی‌نژاد به‌عهده خواهد داشت. ریاست هیئت کارشناسی طرف مقابل را نیز استفان کلمنت دستیار ویژه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا به‌عهده خواهد داشت.

این مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که با فاصله چهار روز پس از آن، دور چهارم مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، در تاریخ 23 اردیبهشت در وین آغاز می‌شود.
اخبار سیاست خارجی - تسنیم