اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه روند مثبت بورس تهران


بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند مثبت هفته گذشته همچنان با شیب صعودی به کار خود ادامه می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند مثبت هفته گذشته همچنان با شیب صعودی به کار خود ادامه می‌دهد.

بورس تهران در حالی معاملات روز یکشنبه خود را آغاز کرد که روز گذشته شاخص بورس از مرز 72 هزار واحد گذشت و امروز نیز در ادامه همین روند مثبت به کانال 72 هزار و 281 واحد رسید.

در معاملات امروز گروه مپنا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مخابرات ایران بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکت‌هایی همچون گسترش نفت و گاز پارسیان، نفت بهران و شرکت ارتباطات سیار ایران با تاثیر منفی کمی مواجه شدند.

همچنین در بازار امروز گروه مپنا، گروه بهمن و رادیاتور ایران بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و سیمان مازندران، صنایع کاغذسازی کاوه و فولاد امیرکبیر کاشان از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

بر این اساس در بازار امروز بیشترین افزایش قیمت مربوط به سیمان ارومیه، توریستی و رفاهی آبادگران ایران و قند نقش جهان بوده است.

بیشرین کاهش قیمت را نیز قند شیرین خراسان، داملران و کشاورزی و دامپروری مگسال به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع در بازار مثبت امروز بیش از 617 میلیون سهم به ارزش 186 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 326 هزار میلیارد تومان رسید.


ویدیو مرتبط :
ادامه روند رو به رشد بورس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه روند نزولی بورس تهران


بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و در کانال 71 هزار واحد ماندگار شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و در کانال 71 هزار واحد ماندگار شد.

بورس اوراق بهادار تهران که در اولین روز معاملاتی هفته رشد چشمگیری را ثبت کرده و موفق به عبور از دو قله ی 71 و 72 هزار واحدی شده بود، طی دیروز و امروز از روند صعودی خود دست کشید و دوباره جانب احتیاط را در پیش گرفت.

به این ترتیب بورس تهران نیز در معاملات خود همانند روز گذشته با عرضه‌های سنگین معامله گران کوتاه‌مدت و کمبود شدید نقدینگی در بازار نتوانست از سد عرضه‌ها عبور کرده و در نهایت تن به کاهش داد. این در حالی است که کارشناسان کمبود شدید نقدینگی در بازار، جو سنگین مذاکرات سیاسی و همچنین رکود سنتی ماه مبارک رمضان را از دلایل ضعف بورس می دانند.

بر این اساس در معاملات امروز بورس تهران، دماسنج بازار سرمایه 43 واحد دیگر افت کرد و به کانال 71 هزار و 916 واحد رسید.

در معاملات امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، فولاد مبارکه سه شرکتی بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص گذاشتند؛ در مقابل شرکتهای ارتباطات سیار، مخابرات، تاپیکو، گروه بهمن، ایران خودرو، پتروشیمی شیراز و سایپا مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین در بازار روز دوشنبه شرکت‌های خودرویی بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند به طوری که ایران خودرو، سرمایه گذاری سایپا، سایپا، لیزینگ رایان سایپا و سرمایه گذاری رنا در صدر تقاضای خرید قرار گرفتند.

به این ترتیب در بازار امروز صنایع محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی، سیمان و آهک بیشترین تاثیر منفی را در بورس گذاشته و در مقابل مخابرات،خودرو و خدمات فنی و مهندسی بیشترین نقش مثبت را ایفا کردند.

همچنین در بازار امروز سرمایه‌گذاران حقیقی بیشتر از گروه صنایع شیمیایی خارج شدند و بیشتر به سمت صنعت خودرو متمایل شدند.

در مجموع در بازار امروز حجم معاملات کاهش یافت و 398 میلیون سهم به ارزش 109 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 340 هزار میلیارد تومان رسید.