اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه درگیری‌ها در مصر/ همه‌پرسی قانون اساسی مصر در 2 مرحله برگزار می‌شود



ادامه درگیری‌ها میان مخالفان و موافقان مرسی

همه‌پرسی قانون اساسی مصر در 2 مرحله برگزار می‌شود

همزمان با کشته شدن یک نفر در درگیری‌های شب گذشته میان موافقان و مخالفان رئیس‌جمهور مصر، مرسی با صدور فرمانی از برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی این کشور طی دو مرحله خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش نامه به نقل از الجزیره، هزاران نفر از طرفداران «محمد مرسی،» رئیس‌جمهوری مصر اواخر روز سه‌شنبه با تظاهرات در شهر قاهره، پایتخت این کشور اعلام کردند که از دستورات اخیر مرسی در خصوص همه‌پرسی قانون اساسی حمایت می‌کنند.

در این تظاهرات که تا ساعات اولیه صبح امروز -چهارشنبه- ادامه داشت: تظاهرکنندگان با در دست داشتن دست نوشته‌هایی حمایت خود را از تصمیمات رئیس‌جمهوری این کشور اعلام و بر اهمیت برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی جدید در مصر تاکید کردند.

در این تظاهرات که تحت عنوان «تظاهرات حمایت از مشروعیت» برگزار شد 13 ائتلاف از جمله گروه اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت، حزب نور و گروه‌های اسلامگرا حضور داشتند.

از سوی دیگر، مخالفان رئیس‌جمهوری مصر نیز با تجمع در خیابان‌های این کشور مخالفت خود را با همه پرسی قانون اساسی جدید اعلام کردند.

تظاهرکنندگان با تجمع در میدان التحریر و اطراف کاخ ریاست جمهوری خواهان لغو همه پرسی قانون اساسی مصر شدند.

این در حالیست که روزنامه اماراتی الخلیج نوشت: طی درگیری میان مخالفان و موافقان مرسی در میدان التحریر قاهره یک نفر کشته و 10 تن زخمی شدند.

از سوی دیگر، رسانه‌های مصری اعلام کردند که محمد مرسی با صدور دستوری رای‌گیری در همه پرسی قانون اساسی جدید را به دو مرحله به جای یک مرحله تبدیل کرده است به نحوی که مرحله اول روز شنبه آتی و مرحله دوم روز شنبه 22 دسامبر (دوم دی) برگزار خواهد شد.

یکی از منابع آگاه در کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که این دستور بنا به درخواست کمیته عالی انتخابات از ریاست جمهوری مصر صورت گرفته چرا که تعداد قضاتی که بر همه پرسی نظارت دارند، بسیار محدود است.

بنا به گفته این منبع، مرحله اول در استان‌های قاهره، اسکندریه، الدقهلیه، الغربیه، الشرقیه، اسیوط، سوهاج، اسوان، سینای شمالی و سینای جنوبی و نیز مرحله دوم در استان‌های قنا، بنی سویف، المنیا، المنوفیه، البحیره، دمیاط، الوادی الجدید و پورت سعید برگزار خواهد شد./نامه نیوز

 


ویدیو مرتبط :
مصر - مرسی - کودتا - ادامه تظاهرات در مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت مشروط کانون قضات مصر با نظارت بر همه پرسی قانون اساسی



موافقت مشروط کانون قضات مصر با نظارت بر همه پرسی قانون اساسی

کانون قضات شورای دولت مصر امروز اعلام کرد که به شرط پایان دادن به محاصره دادگاه عالی قانون اساسی، با نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی که قرار است روز شنبه آینده برگزار شود، موافق است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش فارس به نقل از پایگاه الشروق، کانون قضات شورای دولت به ریاست قاضی «حمدی یاسین عکاشه» معاون رئیس شورای دولت مشارکت در نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی جدید را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش کانون قضات شورای دولت از دولت خواسته است تا زمینه لازم برای برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی در روز شنبه آینده برابر با 15 دسامبر را مهیا کند.

اعضای شورای اداری کانون در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که موافقت آنها با نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی مشروط به این موارد است: پایان دادن به عوامل قتل و کشتار شهروندان، توقف خونریزی‌ها بین ملت واحد، پایان تجمع‌های خیابانی، رفع محاصره موسسات دولت و مقر دادگاه عالی قانون اساسی و اجازه دادن به آغاز فعالیت این دادگاه بدون ایجاد هیچ گونه ترس و ارعاب و احترام گذاشتن به اصل استقلال دستگاه قضایی و حاکمیت قانون و اعلام آن به مردم.

از دیگر شروط کانون قضات عبارت است از: تامین امنیت کمیته عالی همه‌پرسی به منظور انجام اقدامات مربوط به برگزاری همه‌پرسی، منع تبلیغات در مقابل کمیته‌ها، حمایت از شهروندان در مقابل تجاوزات، تامین امنیت جانی قضات شرکت‌کننده در همه‌پرسی، فراهم کردن فضای مناسب برای انجام ماموریت قضات و حق خروج آنها از کمیته‌ها در صورت هر گونه اهانت به کرامت و استقلال آنها و نیز تشکیل کمیته‌ای به ریاست شورای اداری کانون قضات برای پیگیری اجرای این شروط./فارس