اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه حملات بودایی ها علیه مسلمانان...


پس از حمله دسته‌های بودایی به مساجد و دیگر ساختمان‌های متعلق به مسلمانان، در چند منطقه مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار شده است.

خبرگزاری ایسنا:  حملات بودایی‌ها علیه مسلمانان در مرکز میانمار همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی این کشور در تلاش برای کنترل خشونت‌هایی هستند که اکنون در مناطق حاشیه‌ای شهر رانگون، بزرگترین شهر میانمار، در حال گسترش است.
 
پس از حمله دسته‌های بودایی به مساجد و دیگر ساختمان‌های متعلق به مسلمانان، در چند منطقه مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار شده است.
 
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که پلیس به روی یک دسته پانصد نفره از خرابکاران آتش گشوده است.
 
از زمان آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان در میانمار در هفته گذشته، 40 تن کشته شده و ۱۲ هزار مسلمان نیز بی‌خانمان شده‌اند.
 
یک مقام ارشد پلیس میانمار در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی اعلام کرد، پلیس در حال تحقیق در مورد گزارش‌هایی است که حملات علیه مسلمانان "خود جوش" نبوده و توسط گروه‌های سازمان یافته انجام می‌شوند.
 
با گسترش حملات به محلات مسلمان نشین در چند شهر میانمار وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.
 
سال گذشته در خشونت‌های مشابه در ایالت راخین تقریبا ۲۰۰ مسلمان کشته شده و ده‌ها هزار تن از خانه‌هایشان رانده شدند.
 
والری آموس، مسئول امور بشردوستانه در سازمان ملل در آن زمان گفت که از وضعیتی که مسلمانان در میانمار به دلیل درگیری‌های قومی با آن مواجه شده‌اند، وحشت‌زده شده است.
 
در زمان درگیری‌های ایالت راخین هزاران تن از مسلمانان در اردوگاه‌هایی با شرایط نامناسب بهداشتی نگهداشته می‌شدند و نگهبانان مانع از خروج آن‌ها از اردوگاه‌ها می‌شدند. این نگهبانان همچنین اجازه توزیع کمک‌های امدادی میان آوارگان را نمی‌دادند.


ویدیو مرتبط :
‫آیا حملات صلیبی تروریسمی بود که علیه مسلمانان صورت گرفت ؟ دکتر ذاکر نایک‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش افخم به ادامه حملات سعودی علیه یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در اظهاراتی ادامه حملات هوایی سعودی به یمن را محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه تداوم و تشدید حملات هوایی عربستان به یمن و بمباران مناطق مسکونی و پرجمعیت به ویژه در شمال یمن را محکوم کرد و با ا شاره به گذشت بیش از چهل روز از حملات بی هدف و بدون تمایز بین مراکز نظامی و غیرنظامی یمن و استفاده از سلاح های ممنوعه با هدف و قصد افزایش تعداد کشته ها افزود : این گونه اقدامات نسل کشی و در مغایرت کامل با قوانین بین المللی است.

افخم خواستار ایفای نقش فعال سازمان ملل جهت توقف حمله علیه مردم بی دفاع یمن و سرعت بخشیدن در امر امدادرسانی به مردم مظلوم و آسیب دیده این کشور شد و اضافه کرد :انتظار می رود برای جلوگیری از استمرار فجایع رقت بار انسانی در یمن، همه نهادهای تخصصی و مسئول با فوریت وارد عمل شوند.
سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان ساخت : مسیر جدید ارسال کمک های ایران هماهنگ شده است و امیدواریم کمک های انسان دوستانه ایران بدون مشکل و مانع تراشی بدست مردم یمن برسد.

قابل ذکر است یوهانس ون در کلاوو، نماینده سازمان ملل برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن، ضمن محکوم کردن حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق شمالی یمن، این اقدام را مغایر با قوانین بین المللی اعلام کرده است.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین