اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه جنجال سریال «حریم سلطان» در ترکیه


درادامه جنجال پخش سریال " سده باشکوه" در ترکیه ، که با عنون " حریم سلطان " نیز شناخته می شود ، یکی از نمایندگان عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه با ارایه طرحی باعنوان" حمایت از پادشاهان عثمانی" به کمیسیون حقوقی، خواهان حفاظت از سلاطین عثمانی دربرابر تحریف های تاریخی شد.

عصر ایران: درادامه جنجال پخش سریال " سده باشکوه" در ترکیه ، که با عنون " حریم سلطان " نیز شناخته می شود ، یکی از نمایندگان عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه با ارایه طرحی باعنوان" حمایت از پادشاهان عثمانی" به کمیسیون حقوقی، خواهان حفاظت از سلاطین عثمانی دربرابر تحریف های تاریخی شد.

 " اوکتای سارال" نماینده شهر استانبول در پارلمان ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه با جمع آوری 10 امضا برای طرح خود آن را به کمیسیون مربوطه فرستاده است.



منتقدان سریال سده باشکوه (حریم سلطان) معتقدند که در این سریال شخصیت " سلطان سلیمان قانونی" تحریف شده و از این پادشاه عثمانی چهره ای نادرست ارایه شده است.

پیشتر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز با انتقاد صریح از این سریال گفته بود که این سریال تحریف آمیز است و اجداد آنها این گونه که در این سریال به تصویر کشیده شده ، نبودند.

با این حال وزیر فرهنگ ترکیه دو هفته پیش اعلام کرد که رویه دولت شکایت از عوامل و دست اندرکاران تولید این سریال نیست و پخش این سریال کما فی سابق ادامه خواهد داشت.



اوکتای سارال نماینده ارایه دهنده طرح حمایت از پادشاهان عثمانی با استناد به اینکه در سال  نیز1951 پارلمان ترکیه قانون " حمایت از آتاترک" را به تصویب رسانده گفت که هدف اصلی از ارایه این طرح حفاظت از پادشاهان عثمانی در برابر روایت های مجعول و تحریف شده تاریخی درباره آنهاست.

عده زیادی از ناظران ترکیه دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر اسلامگرای ترکیه را به تلاش برای احیای یک دولت" نوعثمانی" متهم می کنند.

سریال سده باشکوه با استقبال بخش بزرگی از بینندگان تلویزیون ترکیه مواجه شده و حتی در خارج از ترکیه نیز در بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی در حال پخش همزمان با داخل ترکیه است.

گفته می شود این سریال توانسته با جذب بیش از 150 میلیون بیننده در سرتاسر جهان یکی از سریال های تاریخی – تلویزیونی موفق و پر بیننده باشد.


ویدیو مرتبط :
حلیم سلطان ( تقلید سریال حریم سلطان در خنده بازار )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه حاشیه‌های سریال «حریم سلطان»در ایران / انجمن گویندگان فیلم: دستگیرشدگان هیچ ارتباطی با ما ندارند



ادامه حاشیه‌های دوبله سریال «حریم سلطان» در ایران / انجمن گویندگان فیلم: دستگیرشدگان هیچ ارتباطی با ما ندارند

انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ یک از دوبلورهای دستگیرشده از سوی وزارت اطلاعات عضو این انجمن نیستند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، بعد از آنکه در خبر‌ها آمد صداپیشگان مجموعه تلویزیونی «حریم سلطان» که در ایران این سریال را دوبله می‌کرده‌اند، دستگیر شده‌اند، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

در اطلاعیه رسمی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم (دوبلاژ ایران) آمده است: «به عنوان تنها تشکل صنفی رسمی و قانونی دوبله ایران به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند، هیچ یک از اعضای این انجمن در بین افرادی که از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند، حضور ندارند.»

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: «اعضای این انجمن همواره مخالفت خود را با هر گونه فعالیت زیرزمینی و غیرقانونی که لطمات جدی به فرهنگ و ادبیات کلامی این مرز و بوم وارد آورده است اعلام داشته‌ و از آن پرهیز کرده‌اند.»

چند ساعت پیش از انتشار این بیانیه، سینما پرس گزارش داده بود که تعدادی از صداپیشگان مجموعه «حریم سلطان» و به خصوص دوبلور شخصیت سلطان سلیمان، مدتی پیش در ایران دستگیر شده و برای انجام مراحل قضایی به زندان منتقل شده‌اند.

«حریم سلطان»، یکی از سریال‌های ماهواره‌ای است که از نظر دوبله فارسی از سطح بهتری نسبت به دیگر مجموعه‌های مشابه خود قرار دارد و داستان حکومت سلطان سلیمان عثمانی را روایت می‌کند./خبرآنلاین