اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ادامه تلاطم در بازار نفت/ آیا کاهش ذخایر نفت خام آمریکا بر بهای نفت تأثیر می گذارد؟



اخبار,اخباراقتصادی,اخبار بازار نفت

تحلیل گران بازار نفت بر این باورند افزایش ارزش دلار و ادامه نگرانی ها درباره عرضه بیش از اندازه نفت در بازارهای جهانی سبب می شود افزایش نسبی در بهای نفت محدود باشد. این در حالی است که بهای نفت روز گذشته با کاهش مواجه شده بود..

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژوئیه 53 سنت افزایش یافت و به بشکه ای 58 دلار و 52 سنت رسید. بهای نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه ژوئیه با 61 سنت افزایش بشکه ای 64 دلار و 63 سنت معامله شد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت روز سه شنبه در پی نگرانی ها درباره افزایش عرضه نفت کاهش یافتند و افزایش ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر  سبب شد بهای نفت برای خریداران گران تر تمام شود و به همین دلیل میزان تقاضا کمی کاهش یافت.

پس از آن که بانک مرکزی اروپا اعلام کرد برنامه خرید اوراق قرضه را در ماه مه و ژوئن افزایش خواهد داد ، ارزش دلار در مقابل یورو با افزایش همراه شد.

دنیل آنگ تحلیل گر ارشد در موسسه فیلیپ فیوچرز در سنگاپور اعلام کرد تقویت ارزش دلار دلیل کاهش سه درصدی بهای نفت خام در روز گذشته بود.

او همچنین گفت افزایشی که امروز شاهد آنیم به سبب چانه زنی ها در بازار بوده است.

آنگ افزود بازار نفت خام در‌ آستانه انتشار گزارش هفتگی مربوط به میزان ذخایر نفت خام آمریکا - که قرار است عصر روز چهارشنبه منتشر شود - با نوسان همراه شده است.

بلومبرگ گزارش داد پیش بینی می شود وزارت انرژی آمریکا از کاهش دو میلیون بشکه ای میزان ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 15 ماه مه خبر دهد .

آنگ گفت با آن که پیش بینی می شود سطح ذخایر نفت آمریکا کاهش یابد اما سطح تولید نفت در آمریکا همچنان بالاست و انتظار می رود این روند همچنان رو به افزایش باشد.


اخبار اقتصادی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
کاهش بهای جهانی نفت خام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهای نفت خام اندکی کاهش یافت



 

 

 

نفت

 

 

بهای هر بشکه نفت خام در پایان معاملات روز گذشته (پنج شنبه ۱۴ مرداد) بازار نیویورک، با ۴۶ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و یک سنت رسید.

 به دنبال انتشار آمارهای نا امید کننده در باره نرخ بیکاری در آمریکا و همچنین آمارهای منفی از بازار خرده فروشی که یک روز پس از گزارش افزایش سطح ذخیره سازی های نفت خام این کشور منتشر و سبب افزایش تردیدها در باره بهبود شرایط تقاضای نفت شد، بهای نفت خام با اندکی کاهش در همان سطوح ۸۲ دلار برای هر بشکه باقی ماند.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با ۴۶ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و یک سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید، به طوری که بهای این ماده در طول معاملات بین سطوح ۸۱ دلار و ۵۶ سنت تا ۸۲ دلار و ۴۸ سنت نیز نوسان داشت.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز با ۵۹ سنت کاهش، در سطح ۸۱ دلار و ۶۱ سنت داد و ستد شد.

یک تحلیل گر بازار در موسسه لیند-واداک مستقر در شیکاگو آمریکا، در این باره گفت: پس از انتشار آمارهای منفی درباره نرخ بیکاری در آمریکا، کاهش ارزش دلار تا اندازه ای از افت بیشتر بهای نفت خام جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: ما فکر می کنیم بهای این ماده در معاملات پس از ماه سپتامبر با افزایش همراه باشد، همچنین به دنبال انتشار گزارش میزان دستمزد بخش های غیر کشاورزی، معاملات در بازار نفت محطاطانه خواهد بود.

دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که نرخ بیکاری در آمریکا در هفته گذشته به طور غیر منتظره ای افزایش یافته است؛ همچنین افزایش سطح ذخیره سازی های نفت خام آمریکا تا اندازه ای بازار نفت خام را نیز تحت تاثیر قرار داد..../تحلیل:ایلنا